eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznów lemingiRe: znów lemingi
  • Data: 2019-11-12 11:59:46
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    >>> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na
    >>> podstawie masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne
    >>> hamulce.
    >> Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
    >> tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
    >> hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
    >> takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
    >> (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    >> pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
    >> Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
    >> tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
    >> sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
    >> jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
    >> (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
    >> parametry. Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
    >> samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno
    >> odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac
    >> istotnie duzej sily tarcia) W takim TIRze to juz sie komplikuje, za
    >> duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu ladunku...
    >
    > Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
    > potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu,
    > zawisając na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez
    > kabinę bez zatrzymania i pojechać dalej.
    >
    Panowie, o czym jest ta dyskusja?
    Ja rozumiem ze mozna podejsc do tematu teoretycznie, fizycznie czyli: wez
    jednorodna metalowa kulke etc... ale przeciez w zyciu tak nie jest.
    Roman słusznie zauwazył, ze tir ma ładunek, jeden mozna lepiej
    zabezpieczyc, drugi gorzej. Nie po to dla ciezarówek mamy specjalne
    przepisy ograniczajace ich szybkosc etc zeby z drugiej strony wymagac od
    nich hamowania niczym sportowe auto...
    Trzeba miec troche wyobraźni i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: