-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.boy127.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znów lemingi
Date: Tue, 12 Nov 2019 09:54:59 +0100
Organization: private
Message-ID: <4842890076$20191112095500@squadack.com>
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
<1a7qeir711930$.1fjkbkum822b1.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1n4lwbk1ep8t3$.gufgzmxtqvjk.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<b...@g...com>
<qqcipd$m26$1$Janusz@news.chmurka.net>
<5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: boy127.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="boy127.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.29.40.127";
logging-data="9589"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: AVG (VPS 191111-0, 2019-11-11), Outbound message
In-Reply-To: <1...@g...com>
X-Comment-To: WS
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665812
[ ukryj nagłówki ]Hello WS,
Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:
>> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
>> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
> Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
> tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
> hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
> takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
> (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
> pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
> Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
> tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
> sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
> jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
> (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe parametry.
> Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
> samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony
> (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
> W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
ladunku...
Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
zatrzymania i pojechać dalej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.11.19 10:50 Marcin Debowski
- 12.11.19 11:57 Janusz
- 12.11.19 11:59 Budzik
- 12.11.19 12:01 Janusz
- 12.11.19 14:13 WS
- 12.11.19 17:57 Shrek
- 12.11.19 18:55 Shrek
- 12.11.19 18:59 Budzik
- 12.11.19 19:17 TomN
- 12.11.19 19:25 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:28 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:30 Shrek
- 12.11.19 19:33 WS
- 12.11.19 20:54 Uzytkownik
- 12.11.19 21:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A