eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznów lemingi › Re: znów lemingi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.boy127.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znów lemingi
    Date: Tue, 12 Nov 2019 09:54:59 +0100
    Organization: private
    Message-ID: <4842890076$20191112095500@squadack.com>
    References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191106.invalid>
    <1a7qeir711930$.1fjkbkum822b1.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1n4lwbk1ep8t3$.gufgzmxtqvjk.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <b...@g...com>
    <qqcipd$m26$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5dca3a50$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: boy127.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="boy127.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.29.40.127";
    logging-data="9589"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: AVG (VPS 191111-0, 2019-11-11), Outbound message
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    X-Comment-To: WS
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665812
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello WS,

    Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:

    >> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    >> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
    > Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
    > tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
    > hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
    > takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
    > (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    > pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
    > Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
    > tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
    > sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
    > jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
    > (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe parametry.
    > Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
    > samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony
    > (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
    > W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
    ladunku...

    Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
    potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
    na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
    zatrzymania i pojechać dalej.



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: