  • Data: 2020-01-27 12:47:30
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    MKi pisze:

    >Nie mogę niczego sensownego znaleźć. Realia wymiany z 1950 poznałem z
    >żywych opowieści starszych. Być może limit gotówki nie miał
    >charakteru
    >formalnego, lecz psychologiczny. Bycie kułakiem, zwłaszcza filmowanym
    >przez PKF -- to nie wróżyło niczego dobrego, jeśli chodzi o dalsze
    >życie w PRL.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforma_walutowa_w_Pol
    sce_(1950)
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/15
    09906,1,1950-r-dziesiec-dni-ktore-wstrzasnely-portfe
    lem.read

    O limicie nie pisza.

    A moze byl jakis limit na wymiane po kursie 100:3 ?
    Taka "jedna pensja" tu pasuje ... bo tak okrasc wprost ciezko
    pracujacego obywatela ... troche nie wypada ...

    "Nie bez znaczenia był fakt, że chłopi już sprzedali plony (i
    dysponowali gotówką), a mieszkańcy miast nie zdążyli jeszcze wydać
    oszczędności na zimowe zakupy (opał, odzież)."

    Kroniki ... gdzies tu powinno byc ale nie widze na szybko
    https://www.youtube.com/watch?v=KNY9ZTchtH0

    wydanie specjalne
    https://www.youtube.com/watch?v=HFliKZ_UXps

    Kułak w 2 minucie.