  • Data: 2020-01-27 16:10:33
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > ... bitcoinami ...
    > Ale mysle, ze obywatel chcialby miec odniesienie do jakiejs
    > lepszej waluty.

    A ja sobie myślę, że doświadczony wojnami Somalijczyk chciał
    mieć przede wszystkim poczucie jako takiej stabilizacji.
    Ten (quasimafijny) system mu je dał.

    > Niby papierki po nic, ale IMO to obywatel spokojniejszy bedzie,
    > jak je bedzie mogl uzystac.

    Po co? Żeby jakiś bandzior przyszedł nocą i mu je zabrał? Z tego
    co do mnie dotarło, to system spotkał się z uznaniem i dlatego
    stał się powszechny. Za to u nas niektórzy tęsknią do starego
    papieru -- jesteśmy sto lat za Murzynami (dokładnie sto).

    > No i jeszcze ... jak zaczac z tymi punktami ? Obywatele musza
    > je za pieniadze kupic.
    > Bo liczyc na turystow ... troche glupio ...

    Somalijski pirat musi zająć tankowiec i wziąć okup. Potem już
    równo z górki -- obywatel barman poleje obywatelowi piratowi
    parę szklaneczek rumu -- i już podłapał kila punktów.

    > Dziala, ale regulator cos tam reguluje.
    > A tu sie sami dogadali ?

    Sami. Regulator, poza tym że reguluje, bieże jeszcze kasę do
    zasilania budżetu. Tu nie musi, więc idzie to szybciej.

    Jarek

    --
    Murarz domy buduje,
    Krawiec szyje ubrania,