  • 11. Data: 2010-02-03 12:30:55
    Temat: Re: zewnętrzne HDD - WTF?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 12:49:33 +0100, Konrad L napisał(a):

    > Jeszcze taka ciekawostka, jak podkrece taktowanie procesora to w 3 na 5
    > przypadkow dysk nie startuje/znika po chwili.
    > Jednym slowem DZIADOSTWO.

    Dziwi cię to? Puszczasz komponenty komputera do pracy poza granicami
    specyfikacji i narzekasz, że coś nie działa?

  • 12. Data: 2010-02-03 12:55:47
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    p0li pisze:

    Hej

    > wiec trzeba użyć nośnika na którym foty nie przepadną
    >
    > http://allegro.pl/item907605569_verbatim_mo_640_mb_m
    agneto_optyczny_4_szt_w_wa.html

    > + napęd do tego (nowy tani nie jest - ale używki juz w dobrych cenach)
    >
    > i zapominamy o kombinacjach ze znikaniem i przegrywaniem
    > na najbliższe 50-70 lat :)
    >
    > ja tak przechowuje swoje fotki i nie mam problemu z odczytaniem nawet tych
    > sprzed 11 lat

    Magnetooptyki też padały, może nie z upływu czasu ale same z siebie ;)
    O Syquest'ach nie wspomnę, hyhy.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 13. Data: 2010-02-03 13:19:13
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Dziwi cię to? Puszczasz komponenty komputera do pracy poza granicami
    > specyfikacji i narzekasz, że coś nie działa?

    Dziwi bo tylko ten zewnetrzy dysk z wlasnym zasilaniem robi takie cuda,
    podczas gdy cala reszta dziala poprawnie.
    A poza tym jak juz napisalem bez zadnego podkrecania tez ma/mial odloty.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2010-02-03 13:51:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010, Polon wrote:

    > Ja mam SILNE wrazenie, ze wraz z rozwojem techniki coraz wiecej rzeczy mi sie
    > psuje, nie dziala,

    To jest zasługa norm ekologicznych,

    > zadaje glupie pytania, zawiesza sie, dziala za wolno.

    ...a to programowania obiektowego w językach ósmego poziomu ;>

    Wszystko ma swoją cenę, niestety.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-02-03 14:05:56
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...a to programowania obiektowego w językach ósmego poziomu ;>

    Programowanie obiektowe w ogóle, a c++ w szczególności ode złego jest.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 16. Data: 2010-02-03 14:31:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 14:19:13 +0100, Konrad L napisał(a):

    > Dziwi bo tylko ten zewnetrzy dysk z wlasnym zasilaniem robi takie cuda,
    > podczas gdy cala reszta dziala poprawnie.

    Problem na 99% nie leży w dysku tylko w portach/kontrolerze USB. Ba, nawet
    jakość kabla może odgrywać swoją rolę.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 17. Data: 2010-02-03 15:10:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkbvs4$9dk$1@inews.gazeta.pl>,
    Jan Rudziński nabazgrał:

    > Programowanie obiektowe w ogóle, a c++ w szczególności ode złego jest.

    Ale C++ przynajmniej wolne nie jest...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 18. Data: 2010-02-03 15:22:55
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkbibc$mm0$1@node1.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
    > Nabyłem zewnętrzny dysk 1T "Imation" ( w środku Samsung). Właściwie od
    > początku zachowywał się dziwnie. Po jakimś czasie nie miałem wątpliwości -
    > są z nim problemy. Dane znikały i pojawiały się, dysk się "zawieszał"... To
    > samo na dwóch komputerach.
    > Nabyłem więc inny dysk, WD MyBook Elite, i na niego przepisałem dane z
    > "imation"-a. I co? Dziś sprawdzam w oprogramowaniu WD - i test jest "not
    > passed"...
    > Pierwszego jeszcze nie zdążyłem zareklamować, a już drugi pada...
    > Jak za komuny, dosłownie...

    Dwa dyski WD (2.5" i 3.5") i jeden A-Data(2.5") bez problemów.
    Seagate 3.5" na tym samym komputerze działał pod Linuksem i nie działał
    pod Windows.

    > p.s. rzuciłem okiem na moje negatywy, Żandne nie mają bad sectorów ani
    > takich innych, mimo, że niektóre mają po 20 i więcej lat...

    Mój Seagate z 1994 też...

    > p.s. 2. Czy muszę zainwestować kilka tys złotych co kilka lat w jakieś
    > serwery z mirroro-duplo-stripingiem, żeby te kilka giga w miare bezpiecznie
    > cieszyć się swoimi pracami do końca życia (do filmów wystaczała mi szuflada.
    > Do najcenniejszych skrzynka "Sentry")?

    Praktyka pokazuje, że ,,serwery'' z demobilu (CPU z ~300MHz) z dwoma dyskami
    w mirrorze potrafią działać bezawarynie wiele lat, bez jakiejkolwiek utraty
    danych. Sam myślę o jakimś stuletnim Thinkpadzie z dyskiem na USB - będzie
    żarło średnio około 10W, koszt zakupu koło zera a pożyje jeszcze hoho.

  • 19. Data: 2010-02-03 15:53:01
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-02-03 13:55:47 niejaki Kryhu napisał:
    > p0li pisze:
    >
    > Hej

    agneto_optyczny_4_szt_w_wa.html

    > Magnetooptyki też padały, może nie z upływu czasu ale same z siebie ;)
    > O Syquest'ach nie wspomnę, hyhy.

    to jakieś dziwnie miałeś

    u mnie w (byłej) firmie na mo jest archiwizacja wyników pomiarowych
    gdzies tak od 13 lat

    wszystkie są do odczytania

    jak winda nic nie namiesza - to są praktycznie niezniszczalne
    gwarancja producenta na dane - 50-70lat
    hardwarowe sektory
    niewrażliwość na wysokie temperatury i silne pola magnetyczne oraz urazy
    mechaniczne (oczywiście do wartości niszczących kasetkę ochronną - czyli
    takich przy których dyski lub płyty cd dawno zmieniły stan stały na
    krystaliczny ;))

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2010-02-03 16:13:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Profesor Nic wrote:

    > Tez mialem przygody z WD My Book - pod PC i pod Mac-iem tez, nie
    > startowal zupelnie, az nagle ulegl cudownemu samonaprawieniu. Od
    > tamtej pory smiga, ale obok niego stoi drugi tej samej pojemnosci z
    > dokladna kopia zawartosci tego pierwszego. Spie spokojnie, poki co :P

    kupuje sie zwykły dysk i pudełko z USB :)