  • 11. Data: 2009-12-13 16:18:32
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "PS" <b...@b...adresu.pl> napisal w wiadomosci
    news:hg2tco$g6g$1@inews.gazeta.pl...

    > jakie fajne funkcje ma pentaks w menu?
    Crossing, HDR i wiecej filtrów niz k10d.

    Te dwa pierwsze nawet fajne efekty daja, choc bez problemu (to znaczy-
    niejednokrotnie latwiej) mozna to zrobic na kompie.

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2009-12-13 16:20:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > Pan mówi o dużym wizjerze, a Ty mu K-x proponujesz? Ergonomia?

    No własnie.

    > I co to jest za matryca tam? W K7 była samsungowa, a ta? Czyżby pentaks
    > wrócił do sony jeśli chodzi o matryce? Jeśli tak to jest to po parametrach
    > model taki jak w A700 i D300(s).

    Dokładnie ta sama.

    > Byłoby miło, ale wciąż pentaks gdzieś tam jakieś ułamki procentów
    > popularności ma niestety.

    Ale to akurat nie jest wada i dotyczy Polski z jej ch*szczym dystrybutorem.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2009-12-13 16:23:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Yogi(n) wrote:
    > Crossing, HDR i wiecej filtrów niz k10d.

    To + chociazby mozliwosc wybrania, ktore z ustawien maja zostac
    zapamietane przy wylaczaniu aparatu. Plus naprawde sporo rzeczy, ktorych
    jeszcze niedawno w entry-levelowych pentaksach nie bylo (nie wiem jak w
    k-m, nie mialem z nim do czynienia).

    --
    KILu

  • 14. Data: 2009-12-13 16:40:32
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Pan mówi o dużym wizjerze, a Ty mu K-x proponujesz? Ergonomia?

    Wspomnialem ze to entry-level ze wszystkimi tego konsekwencjami. Co nie
    zmienia faktu, ze z wypowiedzi na roznych forach wynika, iz o ile
    ergonomia jest typowa dla tej klasy sprzetu, to w kwestii kultury pracy (a
    wiec jakosci zdjec, szybkosci i celnosci AF...) k-x wyprzedza k20d. Ba -
    matryce ma lepsza, niz K7. Poza tym ma przyjemne algorytmy odszumiania -
    JPEG-i z puszki nawet na ISO6400 wolne sa od kolorowego szumu, a 1600
    mozna swobodnie uzywac na codzien bez nieprzyjemnych konsekwencji.

    > Każdy aparat powinien mieć absolutnie pięć ich.

    Do tej pory na codzien uzywalem aparatu z dodatkowym LCD funkcyjnym i jego
    brak jest dla mnie bardzo odczuwalny - wszystkie parametry musisz
    sprawdzac na glownym LCD (ktory o zmierzchu "daje po oczach") albo w
    wizjerze.

    > I co to jest za matryca tam? W K7 była samsungowa, a ta? Czyżby pentaks
    > wrócił do sony jeśli chodzi o matryce?

    Chyba Sony, mozliwe, ze ta sama, co w A550.

    > Byłoby miło, ale wciąż pentaks gdzieś tam jakieś ułamki procentów
    > popularności ma niestety.

    Szczegolnie w Polsce - w ojczyznie Pentaksa 7% sprzedawanych luster to
    K-x. Mnie to nie rusza, wazne, ze cos tak fajnego mozna kupic za rozsadne
    pieniadze. :)

    --
    KILu

  • 15. Data: 2009-12-13 16:49:19
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > To + chociazby mozliwosc wybrania, ktore z ustawien maja zostac
    > zapamietane przy wylaczaniu aparatu.

    No ale to akurat w k10d czy k20d tez bylo ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2009-12-13 17:25:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    januszek wrote:
    > Raczej taka jak w Sony A500/A550 ;)

    W parametrach tak to nie wygląda. A550 daje jeszcze lepszą jakość obrazu i
    czułość do iso 12800. 6400 miał właśnie A700 czy D300.

    d.

  • 17. Data: 2009-12-13 17:29:50
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > W parametrach tak to nie wygląda. A550 daje jeszcze lepszą jakość
    > obrazu i czułość do iso 12800. 6400 miał właśnie A700 czy D300.

    K-x tez ma ISO12800 (zarowno w trybie automatycznego, jak i recznego
    doboru ISO), tyle, ze trzeba je odblokowac w menu. I generalnie degradacje
    detali w JPEG widac dopiero przy ISO6400 - dopiero wtedy pojawiaja sie
    "placki" (przy czym mozesz wybrac, przy jakim ISO aparat ma zaczac
    odszumiac oraz dobrac sile tego odszumiania).

    --
    KILu

  • 18. Data: 2009-12-13 17:38:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Yogi(n) wrote:
    > No własnie.

    Ergonomia to właśnie też i wizjer.
    Z tego co pamiętam to K-x ma wizjer na poziomie A200 i tak jak on lusterka
    zamiast pryzmatu, czy tak jest? Bo jeśli to różnica przy K20d jest spora.

    > Dokładnie ta sama.

    Czyli jednak z samsungiem nie układa się tak miodnie i taniej, lepiej
    kupić od sony coś. Pentaks pewnie potrafi wycisnąć z matrycy możliwie
    najwięcej.

    > Ale to akurat nie jest wada i dotyczy Polski z jej ch*szczym dystrybutorem.

    Mała popularność jest niestety wadą. Przekłada się wprost na brak
    akcesoriów, brak optyki, brak nowości. Niestety ale takie są fakty. To jak
    używanie egzotycznego systemu operacyjnego - znajdziesz kilka fajnych
    zalet, ale wady dla większości będą mocno je przerastać.
    Pentaks aby nadrobić musi oferować coś więcej lub taniej.

    d.

  • 19. Data: 2009-12-13 17:52:29
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Ergonomia to właśnie też i wizjer.
    > Z tego co pamiętam to K-x ma wizjer na poziomie A200 i tak jak on lusterka
    > zamiast pryzmatu, czy tak jest? Bo jeśli to różnica przy K20d jest spora.

    I jest, porównywałem organoleptycznie. Niemniej k-x ma całkiem poprawny
    wizjer, da się ręcznie ostrzyć, choć oczywiście na wyższej półce jest lepiej
    pod tym względem.

    > Czyli jednak z samsungiem nie układa się tak miodnie i taniej, lepiej
    > kupić od sony coś. Pentaks pewnie potrafi wycisnąć z matrycy możliwie
    > najwięcej.

    Wybrali po prostu najlepsza dostepną w odpowiednim zakresie cenowym matrycę.
    I chwała im za to. A zwiąkzi z Samsungiem rozluźniły sie po przejęciu przez
    Hoyę.

> [...]
    > używanie egzotycznego systemu operacyjnego - znajdziesz kilka fajnych
    > zalet, ale wady dla większości będą mocno je przerastać.

    W dobie e-handlu to nie jest aż taki problem, choć oczywiście byłoby miło
    pomacać wszystko na co ma sie ochotę przed zakupem. Niemniej aż taka
    niepopularność jest bez wątpienia zasługą dystrybutora, który ma gdzieś
    promocje, marketing i odpowiednie podejście do sprzeaży.

    > Pentaks aby nadrobić musi oferować coś więcej lub taniej.

    I tak właśnie jest, choćby w wypadku k-x ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2009-12-13 17:56:55
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    > Crossing, HDR i wiecej filtrów niz k10d.

    akurat nic z tych rzeczy nie potrzebuje, cala obrobke robie na kompie z
    rawow

    wlasnie jak sie sprawuje oprogramowanie pentaksa, umozliwia hurtowa
    obrobke fot jak w nikon capture 4.2?