  • 11. Data: 2009-04-03 06:58:03
    Temat: Re: zdjecia w locie
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > dzieki. nie wiesz moze nic wiecej na temat? kto to ma pokazac? polska
    > firma czy zagraniczna? <rs>

    nie podniecaj sie jeszcze niestety :( Taka zabawka bedzie
    kosztowala conajmniej 15 tysiecy a raczej wiecej przypuszczam
    to primo. Secondo nawet chyba sobie nie zdajesz sprawy jak
    trudno pilotowac helikopter.

    Sa firmy ktore robia takie zdjecia ale zadna Ci nie poleci
    takim modelem nad miastem jest to niewykonalne z dwoch
    powodow mozliwosci technicznych i przepisow lotniczych.

    Jedyna sesnowna opcja wynajecie samolotu lub motolotni
    tak jak ja to robilem ale tutaj z miastem zaczynaja sie schody.
    Strefy zamkniete, kanaly powietrze, potrzebne zgody na
    przelot itp. Motolotnia musi byc wyposazona w sprzet do
    lacznosci radiowej jak samolot. Poza tym to niewiarygodne
    koszty za godzine takiego lotu.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 12. Data: 2009-04-03 07:11:35
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 08:58, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > przelot itp. Motolotnia musi byc wyposazona w sprzet do
    > lacznosci radiowej jak samolot. Poza tym to niewiarygodne

    nie jest to az tak skomplikowane .
    mozna udac sie do najblizszego aeroklubu - zapytac o mozliwosc
    kilkunastominutowego przelotu widokowego , zapytac czy przelot w
    porzadanym kierunku bedzie mozliwy.
    koszt to pareset zlotych.
    koniecznego zgloszenia trasy przelotu dokona aeroklub.

    XXX

  • 13. Data: 2009-04-03 07:18:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

[...]
    ___________

    wtedy tak o ile jest taki klub natomisat koszt bedzie conajmniej 2x wiekszy.
    Schody zaczynaja sie w takim miescie np. jak Krakow gdzie jest lotnisko
    w okolicy.

    Roger

  • 14. Data: 2009-04-03 07:28:24
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 09:18, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > Schody  zaczynaja sie w takim miescie np. jak Krakow gdzie jest lotnisko

    nikt nie twierdzie ze bedzie tanio , ale drogo tez nie musi byc.
    Samoloty typu Ul spalaja tyle benzyny co samochody.
    wszystko zalezy od rejonu.
    W obszarach gdzie wystepuje tzw ruch lotniczy kontrolowany ( np rejon
    balic, lotnisk o ruchu kontrolowanym ) obowiazuje zasada ruskiego
    generala , oczywiscie leciec mozna po uprzednim uzyskaniu zgody , a
    samolot musi byc odpowiednio wyposazony.
    Problem zezwolen , czy zgloszenia ( nie wszysdzie wymagane sa
    zezwolenia ) to problem pilota - fotografujacy niech raczej dba o
    swoj sprzet

  • 15. Data: 2009-04-03 07:39:28
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

[...]

    ________________

    nie wiem czy wiesz ale molo który samolot nadaje sie do zdjec
    lotniczych :) z pozycji pasazera :) No chyba, ze ktos Cie podwiesi
    na podwoziu :) Generalnie male gowniane samolociki to gesto
    dolnoplaty. Duzo sie nie nafocisz w takim.

    Roger

  • 16. Data: 2009-04-03 07:46:13
    Od: "Michał Grzelak" <d...@N...gazeta.pl>

    Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał(a):

    > (..) Generalnie male gowniane samolociki to gesto
    > dolnoplaty. Duzo sie nie nafocisz w takim.

    Bez przesady. Powiedziałbym, że raczej pół na pół.
    Do foto polecam taki:
    http://www.aeroprakt.pl/02/a22.html

    Jest ich parę w Polsce
    M..M

  • 17. Data: 2009-04-03 07:51:38
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 09:39, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > na podwoziu :) Generalnie male gowniane samolociki to gesto
    > dolnoplaty. Duzo  sie nie nafocisz w takim.

    dolnoplaty maja to do siebie , ze w zakrecie dolne skrzydlo przechyla
    sie dosc znaczenie w dol odslaniajac widok , w gornoplatach z kolei
    ten gorny plat sie przechyla i zaslania widok..
    Jesli kabina jest zamknieta to w owiewkach jest zawsze okienko , ktore
    mozna otworzyc i wystawic przez nie obiektyw.
    Klopotliwe jest fotografowanie przez plexi..

    W locie na wprost korzystniejszy jest gornoplat - takimi sa
    najczescie spotykane u nas wilgi , cessny i wiekszosc UL.
    Jesli bylby to samolocik UL to one sa co najwyzej dwuosobowe , pasazer
    siedzi najczesciej obok pilota.

  • 18. Data: 2009-04-03 09:07:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    > przelot itp. Motolotnia musi byc wyposazona w sprzet do
    > lacznosci radiowej jak samolot. Poza tym to niewiarygodne

    Nie wiem z jakiej wysokości i na jakim oszarze mają byc robione te zdjęcia,
    ale - może rozwiązaniem jest latawiec? Całkiem sporo osób wykonuje zdjęcia
    aparatem podwieszonym pod latawcem i efekty bywają bardzo ciekawe. Proponuję
    wrzucić w google hasło 'fotografia latawcowa' i zajrzeć pod kilka adresów
    które się pokażą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-04-03 09:12:25
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    <j...@a...at> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > do celow prywatnych generalnie mozna robic zdjecia z wyjatkiem
    > obiektow zakazanych .

    A ktore to obiekty sa zakazane?

    MARC

  • 20. Data: 2009-04-03 09:23:48
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > zalozmy, ze chcialbym zrobic kilka zdjec, albo sekwencji video z
    > powietrza. niech to bedzie przelot nad czescia miasta, jakims terenem
    > zielonym itp.

    Wpisz w googla fotografia lotnicza a na pewno znajdziesz parę firm które
    pomogą w potrzebie.