    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zdjecia slubne po raz kolejny
    Date: Thu, 21 Jul 2011 01:26:44 +0200

    W dniu 2011-07-20 22:55, proartisma pisze:
    > przeczytalam cala dyskusje [...] ale w dalszym ciagu nie moge dokonac
    > konkretnego wyboru.
    >
    > prosze was zatem o podpowiedz jaki sprzet do wykonywania zdjec slubnych byl
    > by najlepszy, interesuja mnie rozwiazania niezbyt drogie, tak do max 7000zł.
    > w tej cenie musi sie znalezc aparat, lampa i obiektyw (obiektywy).

    Za 7000zł to możesz co najwyżej kupić sam korpus do zdjęć ślubnych, bo
    wiedz, że kucharza poznaje się po garnkach jego, a nie po potrawach, tak
    samo fotografa poznaje się po sprzęcie, którym robi zdjęcia, a nie po
    jego zdjęciach.

    Zostań przy d90, jeśli robisz to okazjonalnie i dla znajomych, lub
    znajomych-znajomych. Potem przesiądziesz się na następcę Nikona D7000,
    albo już będziesz wiedziała, czego chcesz.
    Nie ma sens iść w tzw. pełną klatkę. Wszystko co przeczytasz o szumach,
    zakresie użytecznej czułości i dynamice, uzyskasz takie same efekty
    lustrzankami APS-C(większość oferuje wystarczająco dobrą jakość, a
    praktycznie identyczną z lustrzankami FF uzyskują Nikon D7000 i Pentax
    K-5), za wyjątkiem tej tzw.plastyki, która jest rzeczą gustu, a często
    jest tak, że jednak zbyt mała GO psuje zdjęcia ślubne, które są formą
    reportażu i nie należy za często rozmywać Pana Młodego do ciemnej plamy,
    na której tle jest ostre jak brzytwa oko Panny Młodej, bo reszta ginie w
    bokehu.

    Do tego jednak, żeby mieć dobre zdjęcia, potrzebujesz też dobrych
    obiektywów, a przede wszystkim jasnych. Polecany był Tamron
    17-50(55)/2.8. Może być też Sigma 18-50/2.8 (dużo tańsza i chyba nie tak
    dużo gorsza). Przyda się jakaś jasna stałka z jeszcze lepszym światłem,
    aby od czasu do czasu móc zrobić portret tzw."artystyczny", czyli z małą
    GO. Stosunkowo tani 50/1.4 powinien ci wystarczyć.
    18-105 możesz zachować do zdjęć w plenerze, gdzie będziesz mieć dużo
    światła.
    Przyda się też jakaś lampa z automatyką własną lub współpracująca z
    automatyką aparatu. Nie musi być bardzo mocna. Generalnie chodzi o to,
    żeby jednak unikać jej używania, ale czasami warto użyć, albo po prostu
    nie da się inaczej, a jak będziesz miała lampę, to będziesz miała wybór
    - zrobić - nie zrobić zdjęcia.
    No i zapasowy korpus Nikona to jednak mus, bo sesję plenerową można
    powtórzyć, ale liturgii, czy spotkania rodziny się nie powtórzy.

    I namawiam cię na jedno (nie wiem, czy jest to powszechne, ja się
    jeszcze z tym nie spotkałem na tych kilku ślubach, na których byłem) -
    postaraj się znaleźć miejsce, gdzie ustawisz WSZYSTKICH uczestników(no
    może za wyjątkiem najbardziej opornych) w jednym miejscu i zrobisz im
    zdjęcie grupowe(zrób kilka do kilkunastu zdjęć, "serią".Im więcej osób,
    tym więcej zdjęć zrób, a potem pokaż tylko 1 lub 2, góra 3, gdzie nie ma
    nikogo z głupią miną, albo zamkniętymi oczami).
    Ostatnio tak zrobiłem na komunii w rodzinie i uważam, że te właśnie
    zdjęcie jest najbardziej wartościowe i pozostanie takie na zawsze.

    P.S.
    Nie jestem zawodowym fotografem, ani zdolnym amatorem. Jestem po prostu
    amatorem, który stara się robić ciekawe zdjęcia i utrwalać chwile, co mi
    częściej nie wychodzi.

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie