  • 1. Data: 2011-07-20 20:55:45
    Temat: zdjecia slubne po raz kolejny
    Od: "proartisma" <p...@N...gazeta.pl>

    przeczytalam cala dyskusje na temat plastyki obrazu i szczerze mowiac
    zaczynam powoli sie w tym wszystkim gubic. artykulow w internecie na temat
    sprzetu tez przeczytalam wiele ale w dalszym ciagu nie moge dokonac
    konkretnego wyboru.

    prosze was zatem o podpowiedz jaki sprzet do wykonywania zdjec slubnych byl
    by najlepszy, interesuja mnie rozwiazania niezbyt drogie, tak do max 7000zł.
    w tej cenie musi sie znalezc aparat, lampa i obiektyw (obiektywy).

    w tej chwili jak pisalam wczesniej mam nikona d90 i samyanga 14mm, jest tez
    obiektyw 18-105 ale z wiadomych wzgledow idzie do sprzedania. 7000zł dotyczy
    sytuacji kiedy sprzedam calosc bo np. ktos dobrze uzasadni ze warto kupic
    wszystko z canona czy sony. jesli mam zostac przy nikonie to do dyspozycji
    bedzie jakies 4000 do 5000zł.

  • 2. Data: 2011-07-20 21:33:39
    Temat: Re: zdjecia slubne po raz kolejny
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > prosze was zatem o podpowiedz jaki sprzet do wykonywania zdjec slubnych
    > byl
    > by najlepszy...

    Zdjęcia ślubne to profesja - zawód. Jak masz swój fach - to dbaj o swój
    zawód.
    Jak chcesz sie przyuczyć do tego zawodu to weź sie w garść i nie zawracaj tu
    nikomu głowy.

  • 3. Data: 2011-07-20 23:26:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 22:55, proartisma pisze:
> [...]
    > by najlepszy, interesuja mnie rozwiazania niezbyt drogie, tak do max 7000zł.
    > w tej cenie musi sie znalezc aparat, lampa i obiektyw (obiektywy).

    Za 7000zł to możesz co najwyżej kupić sam korpus do zdjęć ślubnych, bo
    wiedz, że kucharza poznaje się po garnkach jego, a nie po potrawach, tak
    samo fotografa poznaje się po sprzęcie, którym robi zdjęcia, a nie po
    jego zdjęciach.

    Zostań przy d90, jeśli robisz to okazjonalnie i dla znajomych, lub
    znajomych-znajomych. Potem przesiądziesz się na następcę Nikona D7000,
    albo już będziesz wiedziała, czego chcesz.
    Nie ma sens iść w tzw. pełną klatkę. Wszystko co przeczytasz o szumach,
    zakresie użytecznej czułości i dynamice, uzyskasz takie same efekty
    lustrzankami APS-C(większość oferuje wystarczająco dobrą jakość, a
    praktycznie identyczną z lustrzankami FF uzyskują Nikon D7000 i Pentax
    K-5), za wyjątkiem tej tzw.plastyki, która jest rzeczą gustu, a często
    jest tak, że jednak zbyt mała GO psuje zdjęcia ślubne, które są formą
    reportażu i nie należy za często rozmywać Pana Młodego do ciemnej plamy,
    na której tle jest ostre jak brzytwa oko Panny Młodej, bo reszta ginie w
    bokehu.

    Do tego jednak, żeby mieć dobre zdjęcia, potrzebujesz też dobrych
    obiektywów, a przede wszystkim jasnych. Polecany był Tamron
    17-50(55)/2.8. Może być też Sigma 18-50/2.8 (dużo tańsza i chyba nie tak
    dużo gorsza). Przyda się jakaś jasna stałka z jeszcze lepszym światłem,
    aby od czasu do czasu móc zrobić portret tzw."artystyczny", czyli z małą
    GO. Stosunkowo tani 50/1.4 powinien ci wystarczyć.
    18-105 możesz zachować do zdjęć w plenerze, gdzie będziesz mieć dużo
    światła.
    Przyda się też jakaś lampa z automatyką własną lub współpracująca z
    automatyką aparatu. Nie musi być bardzo mocna. Generalnie chodzi o to,
    żeby jednak unikać jej używania, ale czasami warto użyć, albo po prostu
    nie da się inaczej, a jak będziesz miała lampę, to będziesz miała wybór
    - zrobić - nie zrobić zdjęcia.
    No i zapasowy korpus Nikona to jednak mus, bo sesję plenerową można
    powtórzyć, ale liturgii, czy spotkania rodziny się nie powtórzy.

    I namawiam cię na jedno (nie wiem, czy jest to powszechne, ja się
    jeszcze z tym nie spotkałem na tych kilku ślubach, na których byłem) -
    postaraj się znaleźć miejsce, gdzie ustawisz WSZYSTKICH uczestników(no
    może za wyjątkiem najbardziej opornych) w jednym miejscu i zrobisz im
    zdjęcie grupowe(zrób kilka do kilkunastu zdjęć, "serią".Im więcej osób,
    tym więcej zdjęć zrób, a potem pokaż tylko 1 lub 2, góra 3, gdzie nie ma
    nikogo z głupią miną, albo zamkniętymi oczami).
    Ostatnio tak zrobiłem na komunii w rodzinie i uważam, że te właśnie
    zdjęcie jest najbardziej wartościowe i pozostanie takie na zawsze.

    P.S.
    Nie jestem zawodowym fotografem, ani zdolnym amatorem. Jestem po prostu
    amatorem, który stara się robić ciekawe zdjęcia i utrwalać chwile, co mi
    częściej nie wychodzi.

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 4. Data: 2011-07-20 23:32:45
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Do tego jednak, żeby mieć dobre zdjęcia, potrzebujesz też dobrych
    > obiektywów, a przede wszystkim jasnych. Polecany był Tamron 17-50(55)/2.8.
    > Może być też Sigma 18-50/2.8 (dużo tańsza i chyba nie tak dużo gorsza).

    Jak juz tak fachowo radzisz to powinieneś wiedzieć, że ta sigma jest 2x
    droższa od tego Tamrona.
    Poza tym fajna bajka.

  • 5. Data: 2011-07-21 00:51:20
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 20, 4:55 pm, "proartisma" <p...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wszystko z canona czy sony. jesli mam zostac przy nikonie to do dyspozycji

    Poczytaj troche archiwum tej grupy na temat fotografii slubnej.
    Dowiesz sie, ze fotografia slubna, to dno fotograficzne a fotograf
    slubny to kotleciarz, gniotprob i tak dalej w ten desen.
    W jednym z ostatnich watkow na ten temat sprzed paru dni, dowiesz sie,
    ze:
    "Każda małpa może robić zdjęcia a na pewno lepiej niż nie jeden ślubny
    fotograf ".
    Ponizej masz dowod na to, co napisalem.

  • 6. Data: 2011-07-21 05:35:31
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 01:26:44 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > wiedz, że kucharza poznaje się po garnkach jego, a nie po potrawach, tak
    > samo fotografa poznaje się po sprzęcie, którym robi zdjęcia, a nie po
    > jego zdjęciach.

    Kufa wiekszej bzdury nie mogłeś wymyślić :))) Rozumiem zatem, że udając
    się na smaczny obiad wybór restauracji zaczynasz od zaplecza by zbadać
    czy mają dobre gary a menu oraz smak potraw jest ci zupełnie obojętny
    :)))

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 7. Data: 2011-07-21 06:27:49
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 21, 1:35 am, AdamS <f...@f...pl> wrote:

> [...]
    > się na smaczny obiad wybór restauracji zaczynasz od zaplecza by zbadać
    > czy mają dobre gary a menu oraz smak potraw jest ci zupełnie obojętny

    Ciebie ironia musi w dupe kopac, zebys ja rozpoznal?

    ----

  • 8. Data: 2011-07-21 07:17:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > by najlepszy, interesuja mnie rozwiazania niezbyt drogie, tak do max 7000zł.
    > w tej cenie musi sie znalezc aparat, lampa i obiektyw (obiektywy).

    Nie potrzebujesz cudów, jeden zoom o standardowych parametrach i
    jasności 2,8 pozwala zrobić praktycznie cały materiał w najlepszym
    gatunku. Polecam obiektyw stabilizowany, to się naprawdę przydaje,
    zwłaszcza w kościele, gdzie czasy 1/20 są standardem (są niepopularne
    wśród ślubniaków, ponieważ... ich nie ma - wciąż Nikon takiego nie
    zrobił, a Canon ma taki bez literki ''L'', co napawa ograniczoną brać
    ślubną obrzydzeniem, jak również wszelkie Tamrony i Sigmy).

    Pozostają wymienione Sigma albo Tamron. Ten ostatni pracuje nieco lepiej
    na pełnym otworze przysłony.

    Tak naprawdę, nie potrzebujesz niesamowitego sprzętu, bo i tak nie
    podskoczysz gniotorobom, którzy i sto tysięcy mają w torbie. Gniotorobom
    - bo gnioty robią. I tu jest szansa na wybicie się: rób po prostu ładne
    zdjęcia, na których wszyscy się rozpoznają, nikt nie ma wyciągniętej
    głowy jak ufo, a przede wszystkim bądź lokalną duszą towarzystwa. Sukces
    w ślubach to głównie psychologia, zdjęcia w drugiej kolejności.

    Nie zwracaj uwagi na kretynów kręcących się tu, to jest niemoderowane
    miejsce i jako takie przyciąga mendy, które do for nie mają od dawna
    dostępu.

    Statystycznie, 9 na 10 rezygnuje z robienia ślubów po 2-3 latach. Nic w
    tym złego, warto jednak wziąć pod uwagę.

    --
    pozdrawia Adam
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 9. Data: 2011-07-21 07:43:26
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 23:27:49 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisał(a):

    > Ciebie ironia musi w dupe kopac, zebys ja rozpoznal?

    Z tekstu trudno odczytac emocje i intencje a zamiast kopania w dupę
    wystarczy emotikona jakaś. Bez tego każdą bzdurę jak juz zostanie
    wytknięta można tłumaczyć ironią.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 10. Data: 2011-07-21 07:47:55
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 21, 3:17 am, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zrobił, a Canon ma taki bez literki ''L'', co napawa ograniczoną brać
    > ślubną obrzydzeniem, jak również wszelkie Tamrony i Sigmy).

    No i jest pierwsza rada wioskowego przyglupa, wciskajacego sie "miedzy
    wodke a zakaske".
    Ze brac slubna moze napawac sie obrzydzeniem, to jakos mozna
    zrozumiec,
    ale dlaczego rowniez wszelkie Tamrony i Sigmy, to juz tylko wioskowy
    glupek wie.

> [...]
    > głowy jak ufo, a przede wszystkim bądź lokalną duszą towarzystwa. Sukces
    > w ślubach to głównie psychologia, zdjęcia w drugiej kolejności.

    Moze niech od razu zacznie dorabiac na byciu dusza towarzystwa, niz na
    fotografowaniu slubow.

    > Nie zwracaj uwagi na kretynów kręcących się tu, to jest niemoderowane
    > miejsce i jako takie przyciąga mendy, które do for nie mają od dawna
    > dostępu.

    No to juz wiadomo dlaczego kretynie tru sie krecisz, o co takiego
    mende jak ty, tutaj przyciaga.

    > Statystycznie, 9 na 10 rezygnuje z robienia ślubów po 2-3 latach. Nic w
    > tym złego, warto jednak wziąć pod uwagę.

    Po takich debilnych radach jak twoje, to nic dziwnego, ze tak wyglada
    statystyka,
    bo na chleb nie zarobia.
    ----