  • From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 2 Sep 2012 10:45:55 +0200
    <5040a442$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <5040d64b$0$1302$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <5...@n...home.net.pl> <5041d8ff$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <5041e495$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <5041ea40$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5041ee0a$0$26701$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <504212d0$0$1226$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <50424163$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: zapaść na rynku fotografów

    On 2012-09-01 17:09:54 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Mały może oszukać innego małego i nie ponieść z tego żadnej szkody. W
    > ciągu 20 lat to właśnie małe cwaniaki nie popłaciły mi do dziś.
    Wolę mały cwaniaków, bo przynajmniej znacznie mniejszy ma to wpływ na
    bilans końcowy.
    > Z dużym można się sądzić przynajmniej, duży ma coś do stracenia, a
    > przede wszystkim nie zwinie żagli i nie rozstawi zaraz nowego bazarku
    > obok z nową nazwą.
    Zgadza się. Na początku lat 90-tych miałem całkiem fajnie zaczynające
    studio fotografii reklamowej. Dostałem duże zlecenie od dużej
    państwowej jeszcze wtedy firmy. Ucieszyłem się jak dziecko. Pieniądze
    dostałem po 3 latach i kilkunastu rozprawach w sądach dwóch instancji.
    W czasie gdy robiłem to duże zlecenie nie robiłem innych mniejszych bo
    doby nie starczało. Wiem, powiesz, że sam sobie jestem winien bo to,
    albo tamto. Zgoda brak doświadczenia itp. Ale kiedy to doświadczenie
    miałem zdobyć? Pracując i wykonując zlecenia. Tamta sytuacja skutecznie
    zlikwidowała moje marzenia do studio fotografii reklamowej. Teraz
    pracuję dla małych cwaniaczków, a jak się pojawia ktoś z dużym
    zleceniem i prosi o rabat, to mu po prostu odpowiadam, że rabaty u mnie
    są tylko dla stałych klientów. I odpowiadam, że pierwszeństwo ma zawsze
    mały klient, nie duży. Więc jeżeli chce poczekać to proszę bardzo.
    Mam wielu małych klientów i brak zapłaty za jedno zlecenie to 0,01%
    bilansu miesięcznego. Stać mnie na takie ryzyko.
    > O wiele łatwiej wyciągnąć należyte płatności od większej firmy niż od małych.
    Ale trwa to znacznie dłużej, na co może nie być czasu i brak tej
    płatności może być zabójczy dla małej firmy.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam