  • Data: 2012-09-04 08:02:48
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm...
    > Wydaje mi się że wszyscy tu przyjmują bardzo autorytatywne postawy. Chyba
    > nawet laik widzi że tak jak w fotografii nie ma idealnego szkła do każdego
    > tematu, tak w ekonomi nie ma jednej, jedynej słusznej koncepcji.

    Ale jakąś trzeba obrać.
    IMO obrana jest skrajnie zła.

    > Jeśli chodzi o Twojej wypowiedzi wydaje mi się że powinieneś zwrócić uwagę
    > na kwestie o których mówił Szymon, w poprzednim wątku. Mianowicie na
    > skutki społeczne

    Skutki społeczne wprowadzenia wolnego rynku byłyby o wiele korzystniejsze
    niż dzisiejsze za rządów socjalistów.
    Na wolnym rynku, z definicji, nie ma bezrobocia. Każdy musi być
    odpowiedzialny jedynie (jaka ulga) za siebie - jego ciężko zarobione
    pieniądze nie są mu zabierane.
    Podatki są minimalne bo i minimalne państwo trzeba utrzymać - sądy, policję,
    wojsko i szczątkową administrację. Państwo nie zajmuje się kulturą,
    edukacją, sportem, rolnictwem, transportem, walką z bezrobociem, usługami
    wszelakimi i wszystkimi innymi do cna absurdalnymi rzeczami, którymi zajmuje
    się dziś a na które idą Twoje pieniądze.
    Oj... szczegóły opisuje Austriacka Szkoła Ekonomii.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info