  • Data: 2012-09-02 17:02:16
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Polemizowalbym.
    > Ekonomia ... taka malo scisla nauka, i pelna ideologii.

    Dla mnie ekonomia w ogóle nie nadaje się na "naukę", bo w większości nie
    spełnia podstawowych wymagań stawianych "nauce". Naprawdę naukowe są
    chyba tylko finanse i mam szczęście akurat nimi się zajmować :).

    Nie zmienia to faktu, że na ekonomii (naukowej czy nie) uczy się
    faktów. Oczywiście naukowiec reprezentuje jakiś punkt widzenia i czasem
    coś mu się wymknie (za "moich" czasów najpopularniejsze było nabijanie
    się z PiSu i - biorąc pod uwagę ostatnią konferencję - pewnie wiele się
    tu nie zmieniło). Jednak w programie nauczania nie ma "wmówić studentom,
    że wolny rynek jest dobry, a socjalizm jest zły" (ani odwrotnie) i nie
    uczy się z podręczników opartych o tego typu tezę.

    Uczy się za to sporo o wadach i zaletach różnych ustrojów, więc student
    ma szansę (i jest nakładniany do tego), by wyrobić sobie pewną opinię.

    Na ekonomii UW "na oko" jakaś połowa pierwszaków to wolnorynkowcy (tacy
    ideologiczni zazwyczaj szybko odpadają), a reszta to niezdecydowani
    i centrum. Wśród absolwentów dominują poglądy umiarkowane (może z lekkim
    przechyłem "w prawo"), co jest generalnie jednym z dowodów niezłego
    poziomu na tym kierunku.

    Poza tym generalnie Ci bardziej liberalni zajmują się finansami, a Ci
    bardziej socjalni (prospołeczni) gospodarką. I to chyba też całkiem
    dobrze.

    pozdrawiam,
    PK