  • Data: 2012-09-02 10:13:34
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-01, TheGuru <t...@w...pl> wrote:
    > //Jak Szwajcarzy. Obecni Szwajcarzy albo np. Kuwejtczycy.
    >
    > byłem ostatnio w genewie i lucernie.
    > zaskakujący brak większych różnic między Polską.
    > też śmieci na ulicach, też ulice w nienajlepszym stanie, też zabytki
    > proszące o remont......

    No ale czego oczekiwałeś? Że mają inne śmieci, cegły i asfalt?
    Fizyka i chemia są takie same wszędzie. Za to ludzie są różni.

    Różnica jest taka, że jak Szwajcar widzi śmiecia na ulicy to myśli "tak
    nie powinno być" i często podnosi. Gdy śmiecia na ulicy widzi
    mieszkaniec wschodniej Europy, to myśli "o - można tu śmiecić" i rzuca
    też swojego.

    Oczywiście to był trochę przerysowany przykład, ale mam taki zupełnie
    rzeczywisty - z palaczami na przystankach komunikacji publicznej.
    I wcale nie chodzi o to, że palą pod wiatami i duszą innych, bo to
    zjawisko marginalne (od jakiegoś czasu zabronione w Warszawie). Mówię
    o tym, że gdy autobus (tramwaj, pociąg) staje, to wielu palaczy dochodzi
    do drzwi paląc, wciąga ostatniego "macha" do granic pojemności płuc i
    wyrzuca peta na ziemię (chodnik, jezdnię, tory). Oczywiście "wydech"
    następuje już w środku.
    Nie zauważyłem tego zjawiska na zachód od Odry. Nie widziałem także
    podobnie wyglądających donic:
    http://fc06.deviantart.net/fs13/f/2007/068/b/4/No_sm
    oking_by_NeighbourOfTheBeast.jpg
    (to znowu Warszawa i nie jakieś fabryczne przedmieścia tylko jedno
    z najbardziej ruchliwych miejsc, tuż przy Dworcu Centralnym)

    > nie mamy powodów do kompleksów

    Gdybym miał być złośliwy, to napisałbym, że chyba masz jakiś kompleks
    jednak, bo jedyne słowo z wielkiej litery w tym poście to "Polską". Co
    to za gramatyka jest, bo przecież nie polska?
    I w czym Ty piszesz, że Ci takie cytaty dziwne robi? :/

    pozdrawiam,
    PK