  • Data: 2009-09-22 07:12:29
    Temat: Re: zamiennik dla obiektywu kitowego 18-70
    Od: Kijan <M...@U...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja duze robisz powiekszenia? Jesli nie wieksze niz 20x30cm to
    > zostaw to co masz, a kup sobie solidna zewnetrzna lampe blyskowa.
    > Potrenuj robienie zdjec w domu ze swiatlem odbitym od sufitu lub
    > od jakiejs plaszczyzny - polecam arkusz styropianu z budowlanego...
    >
    > Do tego ISO gdzies na poziomie 400 i w domu bedziesz mial
    > duzo lepsze efekty. Tylko uzywaj przeslon na poziomie f8-11.
    >
    > Kit, ktorego masz to slabe szklo, ale wymienione powyzej nie dadza
    > powalajaco lepszych efektow na niewielkich powiekszeniach (o ile wogole).
> [...]

    Jakubie dzięki za ciekawe spojrzenie i podpowiedź.

    W przypadku zdjęć to rzeczywiście nie robię większych niż 20x30.

    Co do lampy błyskowej to mam od samego początku :) bez tego robienie
    zdjęć w domu było by trochę bez sensu. Ostatnio zacząłem nawet
    kombinować z kartką papieru jako dufuzor jak zobaczyłem jaki efekt
    wychodzi to kupiłem normalny dyfuzor z dodatkową nakładką "chrome". Taki
    dyfuzor daje ciekawe efekty jeśli chodzi o doświetlenie np. twarzy.

    Rozumiem, że propozycja zakupu heliosa jest to tańsza wersja zakupu np.
    minolty 50mm 1,7 bądź sony 50 mm 1,4.

    Pozdrawiam
    Kijan