  • Data: 2009-09-23 01:15:22
    Temat: Re: zamiennik dla obiektywu kitowego 18-70
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Jewuła wrote:
    > Ja duze robisz powiekszenia? Jesli nie wieksze niz 20x30cm to
    > zostaw to co masz, a kup sobie solidna zewnetrzna lampe blyskowa.
    > Potrenuj robienie zdjec w domu ze swiatlem odbitym od sufitu lub
    > od jakiejs plaszczyzny - polecam arkusz styropianu z budowlanego...

    No całkiem poręczna i gustowna blenda..

    > Do tego ISO gdzies na poziomie 400 i w domu bedziesz mial
    > duzo lepsze efekty. Tylko uzywaj przeslon na poziomie f8-11.

    Nie no, niech używa przysłon f/22 najlepiej :P

    > Kit, ktorego masz to slabe szklo, ale wymienione powyzej nie dadza
    > powalajaco lepszych efektow na niewielkich powiekszeniach (o ile wogole).
    > Za to beda Cie kusic zeby robic zdjecia przy otwartej przyslonie -
    > z mniejsza glebia ostrosci, a wtedy poznasz "dobrodziejstwo"
    > badziewnego autofocusa w A100...

    AF w A100 nie jest jakiś szczególnie wybijający się, w jakąkolwiek stronę.
    Czułość do -2EV, trafność całkiem niezła jak na lustrzankę tej klasy. Co
    masz lepszego w tych pieniądzach? Kiedyś przytaczałem wykresy szybkości
    ostrzenia i A100 poradził sobie w nich lepiej od canonów, podobnie do D80
    i niewiele gorzej (ale czulej) od K10D.
    Oczywiście od tego czasu dobyło aparatów. Ale.

    > Poza lampa dokup sobie Heliosa i odpowiednia przejsciowke -
    > bedziesz sie mogl pobawic w portrety ustawiajac ostrosc recznie.

    Bo niby ręcznie wyjdzie lepiej niż z AF? Większość ludzi jest innego
    zdania raczej.

    > Zmiana body na inne nie bedzie objawieniem...

    Będzie o ile body będzie stosunkowo droższe.

    d.