  • Data: 2010-01-04 20:10:17
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 20:46:13 +0100, Thomas napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości news:hhsmcu$3hm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale tak szczerze i na logike to faktycznie sie przy****sz.
    > U mnie tez post watkotworcy wyswietla sie normalnie.

    Jeśli nawet, to nie bez powodu - używam paru czytników. Ten w domu jest
    ustawiony tak, że w przypadku braku deklaracji kodowania domniemuje sobie,
    jakie ono jest i z reguły domniemanie jest słuszne. Ten w pracy (nie ma
    opcji zmiany na inny program, dodajmy) _wymaga_ zgodnej ze standardem
    deklaracji do poprawnej prezentacji polskich znaków. Podobnie większość
    programów linuksowych.

    Ja wiem, że standardy są do niczego. W końcu pisanie bez interpunkcji i z
    pogardą dla ortografii też zaczyna być "normalne". A taki XX YY jak się
    innym nie otwierały jego panoramy też nie mógł zrozumieć, że to on powinien
    poprawić sposób ich prezentacji, a nie oglądający sięgać prawą ręką do
    lewego ucha spluwając przy tym przez ramię w celu ich obejrzenia.

    > Logicznie myslac, to z Twoim czytnikiem jest cos nie tak, jesli u innych na
    > "normalnych"czytnikach jest wszytko OK.

    Logicznie rzecz biorąc, jeśli w usenetowej hierarchi PL wymagane jest
    zadeklarowanie kodowania ISO-8859-2 lub UTF-8 to nie jest tak bez
    przyczyny. Programów do newsów jest mnóstwo i choćby dlatego warto ustawić
    czytnik tak, by wysyłanie było zgodne z zasadami. Nawet, jeśli to innym nie
    przeszkadza.

    > Mozna by rzec: "Uzywaj porzadnego czytnika, ktory radzi sobie z
    > wyswietlaniem postow poprawnie" :)
    >
    > Taka swoista, mala "paranoja".

    "Paranoją" jest, że po x latach istnienia standardu programy MS mają ten
    standard gdzieś (wszystkie inne czytniki deklarują kodowanie domyślnie). I
    że toczymy tu dyskusję, czy warto się do tego standardu stosować.

    Może pogadajmy jeszcze, czy warto używać interpunkcji i ortografi polskiej?

    PoKaShMy jak To moRze byci, yak wrzyztkje sazaty petsiemY mjelji gDzJesi.

    Przecież to też da się odczytać, nie?

    Chętnych do kontynuowania tej zbędnej dyskusji tak czy owak zapraszam na
    maila. Jest mniej więcej (pomijając antyspam) prawdziwy.