  • 101. Data: 2017-06-03 23:20:31
    Temat: Re: zakup auta demonstracyjnego
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 3 czerwca 2017 21:28:34 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Co to jest "AWD na wiskozie" ? :-)))))

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wis
    kotyczne

    IMHO najsensowniejszy dla awd jest torsen, haldex-a za bardzo nie rozumiem. Ale ja
    sie za wiele nie znam :)

  • 102. Data: 2017-06-03 23:37:24
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-06-03 15:31, Pszemol wrote:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Auta są te same: ta sama KIA Sorento będzie szajsem na rynku na którym
    > jeździ dużo Hond i Toyot a będzie całkiem niezłym autem na rynku na
    > którym jeździ dużo Fiatów, VW i Peugeotów.
    > Percepcja jest inna, ale auto jest to samo - po prostu oceniasz go na
    > innym tle.

    Tja. Miałem okazje pojeździć sobie Corolla z wypożyczalni jakieś dwa
    tygodnie. Tak mi to zrobiło "dobrze", że się wyleczyłem z marki Toyota
    na bliżej nieokreślony czas.

    * niby to miało 136 km (czy coś kolo tego) a muł niemiłosierny (1.6
    benzyna);
    * niby miał klimatyzacje ale jej wydajność i głośność była tragiczna;
    * niby jechał tam gdzie mu się kazało, ale prowadził się kiepsko;
    * wnętrze mało ergonomiczne, jakoś mało miejsca - przynajmniej jako
    kierowca tak się czułem, fotel co najwyżej średni;
    * materiały w środku nie porywają. Jak są nowe to jeszcze w miarę. Po
    kilku latach będzie raczej słabo.

    Może i jest (będzie - co się okaże po kilku latach) to niezawodny
    samochód. Tylko co z tego... skoro miałem dokładnie _zero_ przyjemności
    z poruszania się nim.
    Co ciekawe sporo podobnych uwag miałem stykając się krótko, ze sporo
    jednak droższym modelem Rav4.

    Podsumowując: nijak nie mogę pojąć zachwytów nad marką Toyota. Te
    samochody są po prostu jakieś czerstwe. Przynajmniej jeśli chodzi o
    takie typowe szosowce czy małe autka miejskie dla ludu.

    Ale co tam. W końcu jestem cebulakiem jeżdżącym na co dzień Golfem "w
    TDI" co to dobiega do 300kkm :).

    --
    mk4

  • 103. Data: 2017-06-04 09:01:56
    Od: p...@g...com

    https://m.mobile.de/auto-inserat/kia-sportage-2-0-18
    5ps-autom-gt-line-voll-hamburg/240557872.html?ref=to
    pOfPage&top=2%3A3

    Czyli szału nie ma, cena do mocnego targowania

  • 104. Data: 2017-06-04 09:24:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 09:01 <p...@g...com> pisze:

    > https://m.mobile.de/auto-inserat/kia-sportage-2-0-18
    5ps-autom-gt-line-voll-hamburg/240557872.html?ref=to
    pOfPage&top=2%3A3

    > Czyli szału nie ma, cena do mocnego targowania

    Wątek dotyczy sorento.
    Nie dotyczy ceny auta demo a jego stanu technicznego.

    TG

  • 105. Data: 2017-06-04 10:23:44
    Od: p...@g...com

    Faktycznie ale już wiem czemu się zafiksowalem na sportage:
    200 PS liefert der Vierzylinder, und nur mit diesem gibt es den Sorento
    Wygląda na to że 2.0 185 KM nie jest oferowany na rynek niemiecki ciekawe dlaczego ?
    Co to auta demo to bez przesady jeździłem takim w VW i Skodzie i pracownicy pilnowali
    żeby zbyt nie poszaleć. Jesli cena i gwarancja gra to brać.
    https://m.mobile.de/auto-inserat/kia-sorento-2-2-crd
    i-platinum-awd-at-ahk-esd-marble-bremen/234932426.ht
    ml?ref=srp
    Największa oferta jest w tym przedziale cenowym choć wszystko z 2.2 crdi

  • 106. Data: 2017-06-04 10:36:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 10:23 <p...@g...com> pisze:

> [...]
    > 200 PS liefert der Vierzylinder, und nur mit diesem gibt es den Sorento
    > Wygląda na to że 2.0 185 KM nie jest oferowany na rynek niemiecki

    To akurat prawda, u nas słabo się sprzedają auta z sinikami powyżej 2L
    (akcyza).
    Z tego co mówił mi handlowiec w przypadku sorento dopłata do 2.2l to coś
    około 20k tylko ze względu na akcyzę. Podobno ten 2.0 crdi 185KM jest
    wkładany do sorento tylko na rynek polski.
    2.2 nie dość, że jest podobno lepszy, to mniej pali w sorento, ale akcyzę
    ma większą...

    TG

  • 107. Data: 2017-06-04 12:37:04
    Od: p...@g...com

    no tak ale dlaczego nie ma go w Niemczech ?
    emisja CO2 nizsza niz w 2.2 a od tego liczony jest podatek wiec mialby branie:
    2.0 CRDi 185 AWD, Automatik, (SPIRIT, GT-Line und Platinum Edition), Verbrauch (in
    l/100km): innerorts: 7,9; außerorts: 5,3; kombiniert: 6,3; CO2-Emission: 166g/km
    2.2 CRDi AWD (ISG), Automatik, (VISION), Verbrauch (in l/100km): innerorts: 7,6;
    außerorts: 6,0; kombiniert: 6,6; CO2-Emission: 174g/km
    oba silniki maja oznaczenie blue CRDI i spelniaja norme E6 a ze roznica wynosi tylko
    kilkanascie KM to nie chodzi o moc.
    moze KIA chca ogolic Niemcow :-) ale ze nie ma tego silnika nawet u sprowadzaczy (np
    mobile.de) to zalecalbym czujnosc

  • 108. Data: 2017-06-04 13:02:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 12:37 <p...@g...com> pisze:

    > no tak ale dlaczego nie ma go w Niemczech ?
    nie mam pojęcia, pewnie rynek decyduje. Jak by u nas 2.2 był dostępny w
    normalnej cenie to 2.0 nie miałby racji bytu. Po co brać słabszy więcej
    palący jak za dodatkowy 1k Euro dostępny jest mocniejszy i
    ekonomiczniejszy silnik? Sam bym się nawet minuty nie zastanawiał.

    > ale ze nie ma tego silnika nawet u sprowadzaczy (np mobile.de) to
    > zalecalbym czujnosc
    Tak jak pisałem - ten 2.0 to polska specyfika podatkowa ale nie jest to
    jakiś wynalazek. Był w poprzednich generacjach sorento. Spektakularnych
    wpadek i niedociągnięć nie miał.

    TG

  • 109. Data: 2017-06-04 15:34:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    kotyczne

    > IMHO najsensowniejszy dla awd jest torsen, haldex-a za bardzo nie
    > rozumiem. Ale ja sie za wiele nie znam :)

    Dzięki.

  • 110. Data: 2017-06-04 15:58:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-04 o 13:02, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > nie mam pojęcia, pewnie rynek decyduje.

    Przecież to jasne. Z Niemiec te 2.0 trafią do Polski,
    a 2.2 byłyby niesprzedawalne do Polski ze względu na akcyzę :-).