  • 1. Data: 2017-06-02 22:13:21
    Temat: zakup auta demonstracyjnego
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Rozglądam się za nowym autem i jest kilka ciekawych ofert aut demo.
    Przeważnie są z tego roku, przebiegi 2-6kkm.
    Ceny bardzo dobre, jedyny mankament to demo salonowe.
    Jest się czego obawiać? - mogą być jakieś miny?
    Miał ktoś jakieś doświadczenia z takimi autami?
    Będę wdzięczny za sugestie na co zwrócić uwagę.

    TG

  • 2. Data: 2017-06-02 22:26:58
    Temat: Re: zakup auta demonstracyjnego
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-06-2017 o 22:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Rozglądam się za nowym autem i jest kilka ciekawych ofert aut demo.
    > Przeważnie są z tego roku, przebiegi 2-6kkm.
    > Ceny bardzo dobre, jedyny mankament to demo salonowe.
    > Jest się czego obawiać? - mogą być jakieś miny?

    Ale na pewno dobre ceny?
    Bo takie demo powinno być tańsze niż inne, UŻYWANE auto z tego rocznika.
    A z reguły jest tylko TROCHĘ tańsze od nowego, za to ZDECYDOWANIE
    droższe niż używane, tyle że nie od dealera.

    Czasem na fabrycznie nowy możesz dostać większy rabat niż rzekoma
    obniżka ceny na demo, sprytnie liczona od ceny cennikowej, a nie od tej
    transakcyjnej, z kilkunastoprocentowym rabatem....

  • 3. Data: 2017-06-02 22:32:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 22:26 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

> [...]
    > obniżka ceny na demo, sprytnie liczona od ceny cennikowej, a nie od tej
    > transakcyjnej, z kilkunastoprocentowym rabatem....

    Słabo coś teraz z rabatami na nowe. Cena tych demo jest dla mnie OK.
    Chodzi mi tylko o to jak się zabezpieczyć przed wdepnięciem na minę.
    Sam jeździłem wieloma autami testowymi, zawsze z boku siedział jakiś
    sprzedawca...ale kto tam wie co takie auto przeszło.

    TG

  • 4. Data: 2017-06-02 22:39:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-06-2017 o 22:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Słabo coś teraz z rabatami na nowe.

    To zależy jakie.
    Na takie chodliwe, to słabo.
    Ale jak jest jakaś wyprzedaż, tak jak w Nissanie na QQ, to rabat jest na
    tyle duży, że jak dealer kupił pól roku temu auto bez niego, to Ci teraz
    nie sprzeda taniej.
    Oni tak kombinują, żeby pół roku auto pomęczyć i sprzedać za więcej niż
    za niego zapłacili.
    IMO to interes tylko dla dealera.

  • 5. Data: 2017-06-02 23:58:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 02 Jun 2017 22:13:21 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Miał ktoś jakieś doświadczenia z takimi autami?

    Sprawdż jakie części były malowane po demowych wyczynach :)

  • 6. Data: 2017-06-03 09:27:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 22:39 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Oni tak kombinują, żeby pół roku auto pomęczyć i sprzedać za więcej niż
    > za niego zapłacili.
    > IMO to interes tylko dla dealera.

    Penie tak jest, dla mnie ważna jest cena zakupu.
    Za demo w najwyższej wersji zapłacę tyle co za wariant uboższy z max
    rabatami.
    Wątpliwości moje wynikają z tego czy np nie będę miał w przyszłości
    problemów z nadmiernym zużyciem oleju - bo auto było "pałowane" już od
    przebiegu 5km. Nikt przy demo pewnie nie czekał aż silnik złapie trochę
    temp. - od razy zaczynały się testy "dynamicznej jazdy" itp, itp.
    Czy to może mieć jakieś znaczenie?

    TG

  • 7. Data: 2017-06-03 10:02:13
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu sobota, 3 czerwca 2017 09:28:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > przebiegu 5km. Nikt przy demo pewnie nie czekał aż silnik złapie trochę
    > temp. - od razy zaczynały się testy "dynamicznej jazdy" itp, itp.

    Miałem renówkę kupioną nową jako demo, dojeździłem do 240kkm, nie było żadnych
    objawów dodatkowych poza charakterystycznymi dla tego modelu. Jak to demo, bardzo
    dobrze wyposażona wersja.

  • 8. Data: 2017-06-03 10:10:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 10:02 Iglo <I...@o...pl> pisze:

    > Miałem renówkę kupioną nową jako demo, dojeździłem do 240kkm, nie było
    > żadnych objawów dodatkowych poza charakterystycznymi dla tego modelu.
    > Jak to demo, bardzo dobrze wyposażona wersja.

    Dzięki za odzew - to był diesel czy benzyna?

    TG

  • 9. Data: 2017-06-03 13:11:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Ale na pewno dobre ceny?
    > Bo takie demo powinno być tańsze niż inne, UŻYWANE auto z tego rocznika.

    Czy możesz to uzasadnić dlaczego miałoby być tańsze?
    Moim zdaniem takie auto to po prostu auto używane
    i jego cena zależy od stanu zużycia (licznik) i stanu technicznego
    (w tym wypadku domyślam się, że technicznie auto 100% ok).

  • 10. Data: 2017-06-03 13:43:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2017 o 13:11, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Czy możesz to uzasadnić dlaczego miałoby być tańsze?

    A byłeś kiedyś na jeździe próbnej?
    Jesteś przekonany, że zużyłeś auto dokładnie tak samo, niż gdybyś
    przejechał ten sam odcinek swoim własnym autem, które eksploatujesz na
    codzień?

    Bo ja jestem przekonany, że jednak eksploatuję swoje LEPIEJ.
    Czyli nie duszę go na zimnym, daję odpocząć turbinie na wolnych obrotach
    po jeździe, nie ruszam z piskiem opon, rzadko odpalam na minutę, żeby
    przestawić w inne miejsce na placu itd itp

    > Moim zdaniem takie auto to po prostu auto używane

    Ale zazwyczaj jest używane ŹLE.