    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sun, 27 Aug 2023 22:49:33 +0200
    <ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
    <ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
    <ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
    <ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net> <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
    <ubu3li$km9$4$Shrek@news.chmurka.net> <ubu4m0$1ihq7$1@dont-email.me>
    <ubuppb$kma$4$Shrek@news.chmurka.net> <ubv65m$1qm8e$1@dont-email.me>
    <uc06vv$dhq$4$Shrek@news.chmurka.net> <uc08k8$20eth$1@dont-email.me>
    <uc0ajo$dhq$6$Shrek@news.chmurka.net> <uc0le6$22e98$1@dont-email.me>
    <uc0lob$udm$3$Shrek@news.chmurka.net> <uc20ga$2c19i$1@dont-email.me>
    <uc3eb8$1aorp$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <uc4851$2qgum$1@dont-email.me>
    <uc5vsd$1cnnj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <uc7aao$3dv6g$1@dont-email.me>
    <uca9gt$1gkqb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ucadou$2kab$1@dont-email.me>
    <ucgbgi$1o52j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On 27/08/2023 22:24, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Znów lecisz po bandzie. Myślisz, że w szafie serwerowej znajdują się
    > tylko te zasilacze, które dopuszcza ABW i mają certyfikaty z NASA?
    > Nie, nie znajdują się tylko takie. Ostatnio wyciągałem stopiony router
    > TPlinka z twarzową dziurą w środku. Nawet się dziwiłem, czemu nie
    > zapłonął a miał ku temu powody :)

    Miałes w szafie router TPLinka, stopiony?

    Rozumiem, że ta "szafa" o której mówisz, to jakieś druciarstwo? Bo
    routery TPLinka do szaf są, bodaj, metalowe. Cieżko je stopić. Więc to
    musiała byc jakaś zabawka przymocowana na trytytki. Co robił zabawkowy
    router w szafie? To w ogóle była szafa, czy szafka ze standardowym
    kłębkiem UTP5 w środku, 3 zasilaczami wtyczkowymi, najtańszą listwą i
    wentylatorem od łazienki?

    Jak to się stało, że kilka postów temu była mowa o serwerowniach a
    wylądowaliśmy w piwnicy Janusza Stron WWW robiacego hosting na
    plastikowym TPLinku?

    > Nie rozumiesz. Ja widzę te awarie/pożary, bo jak wystąpią, to są
    > zgłoszenia. Podobnie ma straż pożarna. Nie jedzie do szopki, która ma 3
    > gniazda i kilka beczek z benzyną ale nie płonie i jest ich znaczna
    > większość. Jedzie do tej co się zapaliła i rozkminia skąd pożar.

    Ale czy jesteś pewny, że osoby jadące do pożaru to właściwe osoby do
    oceny statystki palenia się szaf serwerowych, gniazdek czy routerów?

    To jak pytanie internisty, czy dużo widzi osób z grypą.

    Pewnie dużo.

    No i co z tego?

    > Znów skrajność

    Nie, skrajnością jest gadanie o pożarach wentylatorów w szafach, gdzie
    na koniec okazuje się, że mowa o tekturowej szafce z wentylatorem
    łazienkowym a w środku zabawkowy serwer TPLinka.

    Szafy serwerowe i serwerownie składają się z innych elementów i nie
    stanowią problemu który tutaj został podniesiony.

    Co nie oznacza że nie ma bieda-serwerowni. Lat temu 20 widziałem taką,
    gdzie płyty główne od pecetów i zasilacze były połaczone kablami w
    postaci wielkiej pajeczyny, leżąc na stolikach szkolnych ustawionych
    jeden na drugim. Tymczasowo. Podobno od kilku lat. To był jakiś
    "dostawca stron internetowych". Na zdjęciu widziałem, zrobionym przez
    dumnego właściciela jakaś wczesną zabawką cyfrową. Podobno biznezmen, na
    technice się nie znał, dlatego taki dumny pokazując tą fuszerkę.

    Umówmy się jednak, że jeśli mowa o szafach serwerowych to niekoniecznie
    pierwsze co przychodzi mi na myśl to stoliki szkolne, plątanina kabli,
    listwy z Biedronki i wentylatory stołowe do chłodzenia. Najzwyczajniej
    normalne serwerownie wyglądają inaczej. Polecam, jak będziesz miał
    okazję, zerknąć na porządna serwerownie od środka. Zaskakująco dużo
    rozwiązań stosują aby wykluczyć pożar. Za cenny mają interes do
    stracenia, aby stosować plastikowe TPLinki.

    Natomiast palące się plastikowe TPLinki po piwnicach nie są wykluczone.
    Ale niekoniecznie to znacza to, że zostana zakazane. To jest po prostu
    akceptacja ryzyka i problem ubezpieczyciela, nie wymagający specjalnych
    rozwiązań prawnych.