    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie usb
    Date: Wed, 10 Mar 2010 12:03:49 +0100

    Buduję urządzonko zasilane z portu USB komputera i w związku z tym mam
    pytanie.
    Otóż poszukuję czegoś małego (np. w obudowie sot-23) do
    zabezpieczenia
    portu USB komputera przed przeciążeniem. Interesuje mnie rozwiązanie
    bardziej inteligentne
    od termistora PTC który nie grzeszy dużą szybkością działania. Takie
    coś co szybko odetnie zasilanie w razie zbyt dużego poboru
    prądu...żeby płyty głównej nie uwaliło (w razie zwarcia).
    Myślałem o jakimś IRF-ie ale może jest coś dedykowanego. Jeśli IRF to
    w jakiej konfiguracji ?

    Scalonego niczego nie kojarzę.
    Może wystarczy tranzystor PNP (MOS wymaga trochę więcej elementów) emiterem
    na złączu USB, baza przez rezytor do masy. Kolektor podaje dalej zasilanie.
    Działa, lecz ma wady. Zależność prądu maksymalnego od temperatury. Do
    seryjnej produkcji się nie nadaje - trzeba indywidualnie dobierać rezystor -
    prąd maksymalny zależy od bety tranzystora. Trzeba chłodzić tranzystor - to
    można obejść poprzez dołożenie jeszcze jednego tranzystora który po wyjściu
    tranzystora głównego z nasycenia cofnie charakterystykę.

    http://80.54.179.82/ogranicz.jpg

    --
    Desoft