  • Data: 2010-03-10 10:53:46
    Temat: Re: zabezpieczenie usb
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    raf pisze:
    > Witam wszystkich serdecznie.
    > Buduję urządzonko zasilane z portu USB komputera i w związku z tym mam
    > pytanie.
    > Otóż poszukuję czegoś małego (np. w obudowie sot-23) do
    > zabezpieczenia
    > portu USB komputera przed przeciążeniem. Interesuje mnie rozwiązanie
    > bardziej inteligentne
    > od termistora PTC który nie grzeszy dużą szybkością działania. Takie
    > coś co szybko odetnie zasilanie w razie zbyt dużego poboru
    > prądu...żeby płyty głównej nie uwaliło (w razie zwarcia).
> [...]

    W płytach głównych widywałem bezpieczniki PTC. Nie sądzę, żeby producent
    je dawał, gdyby się one do tego celu nie nadawały... Był bezpiecznik
    1,1A na dwa porty USB.
    Swoją drogą nie wiem co chcesz z tym zrobić (budujesz własnego hosta
    USB, wbudować w komputer, czy zrobić zabezpieczenie w urządzeniu), ale
    jeśli chcesz tego używać w komputerze, to zastanów się, jak wpłynie to
    na przykład na dyski twarde, zasilane z dwóch kabli USB...

    Konop