  • Data: 2010-02-04 23:56:16
    Temat: Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** Marek <b...@w...pl> wrote:

    Generalnie nie chce mi się memłać, więc ostatni mój post w tym temacie.

    > dobra dobra Endian to nie soft tylko Linuks tak?

    To gotowiec służący między innymi za filtr treści (i sporo więcej, ale o to
    pytałeś). Oparty jest o DansGuardian ale w odróżnieniu od Endian vs. dowolna
    dystrybucja Linuksa +doinstalowanie DansGuardian to jest po prostu kwestia
    czasu. Endiana zainstalujesz w 15 minut i będzie działał, innego Linuksa
    (bardziej ogólnego zastosowania) prawdopodobnie będziesz kilka dni męczył zanim
    w ogóle rozkminisz jak zainstalować DansGuardian ;) że o konfiguracji nie
    wspomnę.

    Ergo: weź se jakiegoś peceta z demobilu - może być taki za 50zł byleby działał,
    miał dysk, miał napęd CD i dwa interfejsy sieciowe (w Twoim przypadku tych
    dwóch przełączników - trzy interfejsy). Zainstaluj to, odpal i zobacz sobie co
    to może.

    Za DARMO (w sensie licencji softu) moim zdaniem nie dostaniesz nic lepszego.

    W kwestii filtra stron dla placówek edukacyjnych dosyć dobrze kosztowo wygląda
    też Untangle (też Linux) po wykupieniu subskrypcji - ale to jest koszt ok. 2
    tys złotych rocznie (dla placówek kwalifikujących się jako edukacyjne):

    http://www.untangle.com/Schools

    (...)

    Brawo. :)

    --