eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zaawansowane ai
    Date: Tue, 17 Apr 2012 13:42:34 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 118
    Message-ID: <jmjs0a$ke8$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmhnji$fi6$1@inews.gazeta.pl> <jmi22j$19n$1@inews.gazeta.pl>
    <jmj41g$euf$1@inews.gazeta.pl> <jmj8cs$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjk3l$rd8$1@inews.gazeta.pl> <jmjmm3$5aq$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjnm0$7ua$1@inews.gazeta.pl> <jmjp8b$c8l$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334670154 20936 172.20.26.235 (17 Apr 2012 13:42:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2012 13:42:34 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.60.6.178
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196811
    [ ukryj nagłówki ]

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > > >
    > > > > > > >
    > > > > > > > Boty tu, boty tam? ;)
    > > > > > > >
    > > > > > >
    > > > > > > bot botem pogania,
    > > > > > >
    > > > > > > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
    > > > >
    > > > > na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
    > > > >
    > > > > chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
    > > > > postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
    > > > >
    > > > > postac normalnie poruszalaby sie np randem
    > > > >
    > > > > {
    > > > > skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
    > > > >
    > > > > ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
    > > > > do pozycji na mapie)
    > > > > ]
    > > >
    > > >
    > > > Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
    > > > To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
    > > > od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
    > > > równoległy do krawędzi.
    > > >
    > > > if( rand() % 16 == 0 ) {
    > > > if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
    > > > if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
    > > > }
    > > > if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
    > > > kto.dx = -kto.dx;
    > > > if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
    > > > kto.dy = -kto.dy;
    > > > kto.x += kto.dx;
    > > > kto.y += kto.dy;
    > > >
    > >
    > > spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
    > > przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
    > > strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
    > > nie razi
    > >
    > > chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
    > > tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
    > > tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
    > > jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
    > > bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
    > > kodu
    >
    > Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
    > magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
    > tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
    > się do prędkości ponaddźwiękowych. No i chaos, od czasu do czasu jakiś
    > rand do dx i dy. Albo zamiast rand dać dwa magnesy przyciągające krowę
    > które poruszają się całkowicie przypadkowo. Wtedy będzie wyglądało tak,
    > jakby krowa miała jakiś wyimaginowany cel i zanim magnes zmieni położenie
    > to będzie się gramoliła w miarę w jednym kierunku.


    niestety widze ze wylozenie o co mi chodzi zajeloby mi
    wiecej nizbym chcial na to przeznaczac,

    w zadnym razie nie chodzi mi o algorytm na ruch - to jest
    skwantowane na siatce kwadratowych pol, na niektorych stoja
    drzewa, inne sa puste, jest tez tam krowa, krowa moze
    przejsc sobie w jeden z osmiu kierunkow (lewo-prawo-gora-dol
    i na ukosy), krowa spokojnie moze sie poruszac ruchami
    browna bo nie jest glowna postacia (postac glowna jest
    poruszana przez gracza z klawiatury i moze byc akurat o
    kilometr alej) tylko epizodycznym botem, a cala gra jest
    skwantowana na kwadratowej siatce

    chodzi tylko o to by krowa nie zblizala sie w swoim brownowskim
    ruchu do niektorych innych postaci typu np goblin i inne
    (ten system relacji miedzy krowa a innymi tez trzeba jakos
    okreslic oprogramowac, moze byc na intach floatacjh albo enumach
    - i tez jestem ciekaw jak ktos by to zrobil,

    chodzi o algorytm (procedure) po jakiej krowa wybieralaby gdzie
    isc a gdzie nie, pierwsza wersja zakladala ze krowa sie rozejrzy
    w promieniu 10 pol, znajdzie najblizsza postac (co niesie ze soba
    trudnosc zwiazana z tym ze rownie odleglych postaci moze byc >1
    -( i co wtedy budowac liste i losowac jedna znich - to na maksa
    klopotliwe )- dlatego wlasnie pytam o kwestie dokladnej implementacji)
    - jesli ta postac budzi krowia nieufnosc skierowac sie w przeciwnym
    kierunku niz ta postac - ale jest to algorytm niezbyt dobry teraz
    klepie troche lepszy ale nie wiem czy i jego nie da siepoprawic


















    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: