eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-04-17 17:01:43
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > niestety widze ze wylozenie o co mi chodzi zajeloby mi
    > > wiecej nizbym chcial na to przeznaczac,
    > Cóż no tak to już jest. Wielokrotnie przerywam post w połowie,
    > bo zdaję sobie sprawę że nikt nie zrozumie jeśli nie włożę w
    > niego tyle pracy ile wymaga.
    >
    >
    >
    > > w zadnym razie nie chodzi mi o algorytm na ruch - to jest
    > > skwantowane na siatce kwadratowych pol.
    > Może być ruch. Kilka klatek fizyki na jedną klatę graficzną i
    > potem skwantyzowane współrzędne x i y można rzutować na siatkę.
    >
    > > na niektorych stoja
    > > drzewa, inne sa puste, jest tez tam krowa, krowa moze
    > > przejsc sobie w jeden z osmiu kierunkow (lewo-prawo-gora-dol
    > > i na ukosy),
    > Jeśli wlezie na drzewo to można zrenderować kawałek siatki na
    > której stroi krowa pod drzewem :D
    >
    > > krowa spokojnie moze sie poruszac ruchami browna bo nie
    > > jest glowna postacia
    > Nie może poruszać się ruchami browna bo jest za ciężka i ma
    > za dużą bezwładność w stosunku do siły jakie oddziałują na
    > jej ciało :D Krowa gdy jest stara to majestatycznie łazi w tę i
    > w nazad. A więc musi mieć w grze swój wyimaginowany cel. Cel
    > czasami porusza się w jakimś kierunku. Krowa jest przyciągana
    > do celu. W ten sposób powoli będzie ruszała, osiągała prędkość
    > swojego marszu, a w pobliżu celu spowalniała. Cel porusza
    > się zgodnie z preferencjami krowy. Oddala się od wilków czy tam
    > czego a kieruje się ku soczystej trawce, a co jakiś czas ku
    > sadzawce albo rzeczce. Ponadto można dodać efekty stada, wtedy
    > krowa byłaby przyciągana siłą wypadkową do innych krów i swojego
    > celu.
    >
    > > (postac glowna jest
    > > poruszana przez gracza z klawiatury i moze byc akurat o
    > > kilometr alej) tylko epizodycznym botem, a cala gra jest
    > > skwantowana na kwadratowej siatce
    > Obliczenia można robić na floatach i potem rzutować na
    > skwantowaną powierzchnię, nie ma problemu.
    >
    >
    > > chodzi tylko o to by krowa nie zblizala sie w swoim brownowskim
    > > ruchu do niektorych innych postaci typu np goblin i inne
    > > (ten system relacji miedzy krowa a innymi tez trzeba jakos
    > > okreslic oprogramowac, moze byc na intach floatacjh albo enumach
    > > - i tez jestem ciekaw jak ktos by to zrobil,
    > Ja bym dał zestaw sił dla każdej pary obiektów. Ponadto jakby
    > obiekt tego wymagał dałbym mu cele. Cele obiektu to takie
    > obiekty które by oddziaływały tylko z nim. Cele bym rzucał
    > zgodnie to tu, to tam, np. dla krowy bym rzucał na trawę albo
    > koło wodopoju, sprawdzałbym czy cel nie jest zbyt blisko wilków.
    >
    >
    > > chodzi o algorytm (procedure) po jakiej krowa wybieralaby gdzie
    > > isc a gdzie nie, pierwsza wersja zakladala ze krowa sie rozejrzy
    > > w promieniu 10 pol, znajdzie najblizsza postac (co niesie ze soba
    > > trudnosc zwiazana z tym ze rownie odleglych postaci moze byc >1
    > > -( i co wtedy budowac liste i losowac jedna znich - to na maksa
    > > klopotliwe )-
    > To jest proste. Kłopotów w implementacjach takich rzeczy to są
    > dopiero KŁOPOTY :D. Nie da rady oprogramować jedną pętlą i
    > jednym wzorem świata w którym jest 1000 różnych obiektów, a
    > każda para obiektów (ba, czasami n obiektów) wyzwala jakieś
    > specyficzne akcje.
    >
    > > dlatego wlasnie pytam o kwestie dokladnej implementacji)
    > > - jesli ta postac budzi krowia nieufnosc skierowac sie w przeciwnym
    > > kierunku niz ta postac - ale jest to algorytm niezbyt dobry teraz
    > > klepie troche lepszy ale nie wiem czy i jego nie da siepoprawic
    > No a jaki klepiesz?
    >
    > Pozdrawiam
    > Aha...
    > Do wyznaczania trasy to jest przeszukiwanie grafu w szerz plus
    > jakiś chaos - krowy chyba nie zawsze wybierają optymalne trasy.
    > Jeśli krowa nie może wleźć na skały, albo jeśli musi ominąć
    > koniecznie to drzewo, to po ustaleniu celu można jej przypisać
    > ciąg elementów siatki na jakie ma kolejno włazić. Gdy cel
    > zmieni położenie, to ciąg elementów siatki trzeba policzyć na
    > nowo. Ale... coś mi się zdaje że dobrze wiesz o tym wszystkim :)

    dlatego m in nie chce uzywac A* - deaktualizuje sie, pozatym chce
    uzywac maksymalnie prostych rzeczy by sie nie pogubic,

    obecny pomysl jest taki, dla danego pola czytam sasiadow
    (np tylko ring 1,2,3 by nie bylo za duzo okolicy do zczytywania)
    i zliczam z wagami (w zaleznoci od ringa) znajdujace sie tam
    postaci do ktorych krowa czuje lekka animozje badz silny strach
    - to daje wspolczynnik jakosci pola;

    majac ta procedure moge zapuszczac ja np dla wszystkich osmiu
    sasiednich pol krowy i kierowac ja na to pole ktore jest najmniej
    animozyjne (co wymagaloby malego sortowania :( - nie chce mi sie pisac)

    lub ew postapic prosciej i losowac pole brownem - wyliczac
    animozyjnosc jesli mala kierowac krowe (jest szybsze) -
    jesli duza, losowac jeszcze pare razy porownujac animozyjnosci
    i zapamietujac to pole z najmniejsza animozyjnoscia i na nie kierowac
    krowe - niedlugo bede testowac czy to dziala w praktyce






















    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.04.12 17:06
  • 17.04.12 17:09 M.M.
  • 17.04.12 17:34 M.M.
  • 17.04.12 17:36
  • 17.04.12 17:52
  • 17.04.12 18:02 M.M.
  • 17.04.12 18:11
  • 17.04.12 18:32
  • 17.04.12 18:42 M.M.
  • 17.04.12 19:16
  • 17.04.12 19:29
  • 17.04.12 20:01 M.M.
  • 17.04.12 20:29 Jordan Szubert
  • 17.04.12 21:20 M.M.
  • 19.04.12 17:03

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: