  • Data: 2012-04-17 16:19:23
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-17 16:10, f...@N...gazeta.pl pisze:

    > za to dobrze ze poruszasz temat pastwisk, tez rozwazalem pola
    > z trawa przyciagajace krowe, ale chwilowo staram sie wyklepac
    > jakos 'ogolne ai' z ktorego krowa jest jednym z przypadkow (cowarda),
    >
    > oprogramowanie samej krowy jednak tez mnie interesuje np
    > koncepcja by krowa po wejsciu w tryb pragnienia skierowala sie
    > w poszukiwaniu wody - problemem by bylo okreslic algorytm
    > poszukiwania wody ale mozna po prostu podac krowie stale wspolrzedne
    > np rzeki i skierowac tam krowe przez A* lub prostrzy lokalny
    > sposob docierania do punktu (mysle by nie uzywac A* (choc mam juz
> [...]

    I tu znów polecam algorytm zapachu. Możesz zaimplementować
    kilka różnych zapachów, jedne są dla krowy atrakcyjne, inne
    wręcz odrażające. W największym uproszczeniu masz tylko dwa zapachy
    - zapach jedzenia(wody) i zapach wroga. Ale możesz mieć ich więcej,
    np. zapach nagrzanego byka, który ma w sobie zarówno coś z
    atrakcyjności, jak i smaczek niebezpieczeństwa :) a krowa musi
    podejmować decyzję - co ważniejsze :)

    Całkiem serio mówię :)