eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-04-17 17:52:50
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > >
    > > > Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
    > > > magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
    > > > tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
    > >
    > > za to dobrze ze poruszasz temat pastwisk, tez rozwazalem pola
    > > z trawa przyciagajace krowe, ale chwilowo staram sie wyklepac
    > > jakos 'ogolne ai' z ktorego krowa jest jednym z przypadkow (cowarda),
    > >
    > > oprogramowanie samej krowy jednak tez mnie interesuje np
    > > koncepcja by krowa po wejsciu w tryb pragnienia skierowala sie
    > > w poszukiwaniu wody - problemem by bylo okreslic algorytm
    > > poszukiwania wody
    > Hmmm
    > 1) pamięć gdzie poprzednio była się napić
    > 2) zapach niesiony wiatrem
    > 3) z wzniesienia daleko widać, ale nie wiem czy krowy wchodzą na wzniesienia
    > aby rozejrzeć się za wodą :)

    moze dalo by sie zrobic -
    if(nalezyDoWzgorza(postac[i].x, postac[i].y))
    percepcja_zasieg_widzialnosci*=10;


    > A to jest dzika krowa, czy taka u chłopa w zagrodzie? :D
    >
    > > np rzeki i skierowac tam krowe przez A*
    > Raz chcesz prosty algorytm, a drugi raz od razu a-star.
    > Dla promienia 10 pól nie rzucałbym się na A*. W grze
    > GO rozwiązałem ten problem przez zapamiętanie ID obecnego
    > przeszukiwania grafu. Dzięki temu nie musiałem całej
    > planszy zerować i potem zaznaczać że dane pole siatki
    > było odwiedzone. Zakładałem że przeszukań będzie mniej
    > niż 2^32 i testowałem:
    > if( ! siatka.odwiedzony < globalny_id_przeszukiwania )
    > siatka.odwiedzony = globalny_id_przeszukiwania;
    > Dla małego breanch-factor i dla małych promieni działało
    > rewelacyjnie.
    >
    > > lub prostrzy lokalny
    > Dla promienia 10 pól zdecydowanie jakiś prostszy.
    >
    >
    > > sposob docierania do punktu (mysle by nie uzywac A* (choc mam juz
    > > napisany bo lata temu uzywalem) tylko opracowac jakis uproszczony
    > > lokalny algorytm typu skieruj sie w lini prostej do celu jesli
    > > przeszkoda na drodzewylosuj pole w bok (albo wylosuj pole randem
    > > kilka tur) - chodzi o taki algorytm ktory dzialalby chocby
    > > dla przypadkow prostych przeszkud po drodze na trudniejszych moglby
    > > ew krowe zwodzic - zna ktos taki lokalny algorytm ktory by
    > > dzialal?
    > Przeszukiwanie grafu wszerz.

    o jakim grafie ty mowisz? ja nie mam zadnych grafow tylko mape
    ktorej okolice czytam, nie bardzo wiem do czego uzywa sie grafow
    w programoaniu np programow do gry w warcaby czy tic tac toe
    - nie zajmowalem sie tym, za to kiedys klepalem dosyc duzo roguelika
    (ktory jest wlasnie tilowym erpegiem z botami) i mam w tym troche
    doswiadczenia (swietnie sie programuje takie rzeczy ijest tu
    duzo ciekawych tematow - kiedys indziej napisze o tym wiecej)











    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: