eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-04-17 16:38:11
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > chodzi o algorytm (procedure) po jakiej krowa wybieralaby gdzie
    > > isc a gdzie nie, pierwsza wersja zakladala ze krowa sie rozejrzy
    > > w promieniu 10 pol, znajdzie najblizsza postac (co niesie ze soba
    > > trudnosc zwiazana z tym ze rownie odleglych postaci moze byc>1
    > > -( i co wtedy budowac liste i losowac jedna znich - to na maksa
    > > klopotliwe )- dlatego wlasnie pytam o kwestie dokladnej implementacji)
    > > - jesli ta postac budzi krowia nieufnosc skierowac sie w przeciwnym
    > > kierunku niz ta postac - ale jest to algorytm niezbyt dobry teraz
    > > klepie troche lepszy ale nie wiem czy i jego nie da siepoprawic
    >
    > Skoro twoja plansza wygląda jak taka z gier typu
    > BoulderDash/Rockford/Rocks'n'Diamonds/EmeraldMine

    boulder dash - dokładnie (pozostalych nie znam),
    widze ze ktos wie o co chodzi (ostatnio nawet wspominalem
    bo wydaje mi sie ze ktos z grupowiczow mial kiedys pod linkiem
    calkiem wyrabistego boulder dasha napisanego w open glu)


    > to proponuję algorytm 'zapachu' zrobiony na automatach
    > komórkowych. Wróg krowy daje zapach o sile np. 10
    > a wszystkie pola planszy bez zapachu aktualizują
    > swój zapach do wielkości maksymalnego zapachu
    > swoich sąsiadów - 1. Uzyskujesz wtedy jakiś gradient
    > rozsiewany wokół 'pachnących' obiektów i mozesz np.
    > łatwo zaimplementować, by się on nie roznosił
    > przez mury, krzaki czy co tam. Zakładasz, że zapach 0
    > to minimum, czyli w odległości >10 pól od źródła
    > zanika całkowicie.
    >
    > Natomiast jak losujesz te brownowe ruchy krowy
    > w różnych kierunkach to bierzesz pod uwagę zapach
    > i np. mocno zmniejszasz prawdopodobieństwo
    > wylosowania pól, które pachną mocniej, niż pozostałe.

    to jest dobre (a nawet bardzo dobre jako ogolny pomysl)
    ale mz bardziej do innych zastosowan - np symulowania
    psa mysliwskiego - ktory moglby tropic krowy po zapachu
    i wogole symulowania zapachu na mapie

    tutaj w przypadku prostej krowy bylyby dwa problemy ->

    mam duzo postaci >10 tys i duza mape > 1000x1000
    i updatowanie dla kazdej z nich mapy zapachu by troche
    trwalo (co prawda jest to chyba (*)koszt porownywalny z
    rozgladaniem sie, gdzie kazda postac przy kazdym rozejrzeniu
    sie musi przeczytac np do 400 sasiadujacych pol - to ujdzie
    ale jest to lekkie obciazenie)

    (*) po zastanowieniu wychodzi ze jendak znacznie wiekszy bo
    tzrebaby chyba przetwarzac cala mape wzgledem zapachow a to
    by zmulilo jak nie wiem co

    poaztym, zapachy mieszalyby sie i trzebeby kombinowac z podzialam
    na podtypy i/lub uzywac wielu map do trzymania roznych - za duza
    komplikacja za duzo ramu i za wolno










    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: