-
Data: 2012-04-17 16:14:38
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-04-17 15:42, f...@N...gazeta.pl pisze:
> M.M.<m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
>> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>>
>>> M.M.<m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>>>
>>>> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Boty tu, boty tam? ;)
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> bot botem pogania,
>>>>>>>
>>>>>>> próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
>>>>>
>>>>> na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
>>>>>
>>>>> chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
>>>>> postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
>>>>>
>>>>> postac normalnie poruszalaby sie np randem
>>>>>
>>>>> {
>>>>> skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
>>>>>
>>>>> ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
>>>>> do pozycji na mapie)
>>>>> ]
>>>>
>>>>
>>>> Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
>>>> To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
>>>> od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
>>>> równoległy do krawędzi.
>>>>
>>>> if( rand() % 16 == 0 ) {
>>>> if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
>>>> if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
>>>> }
>>>> if( kto.y + kto.dy> max_y || kto.y + kto.dy< min_y )
>>>> kto.dx = -kto.dx;
>>>> if( kto.x + kto.dx> max_x || kto.x + kto.dx< min_x )
>>>> kto.dy = -kto.dy;
>>>> kto.x += kto.dx;
>>>> kto.y += kto.dy;
>>>>
>>>
>>> spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
>>> przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
>>> strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
>>> nie razi
>>>
>>> chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
>>> tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
>>> tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
>>> jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
>>> bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
>>> kodu
>>
>> Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
>> magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
>> tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
>> się do prędkości ponaddźwiękowych. No i chaos, od czasu do czasu jakiś
>> rand do dx i dy. Albo zamiast rand dać dwa magnesy przyciągające krowę
>> które poruszają się całkowicie przypadkowo. Wtedy będzie wyglądało tak,
>> jakby krowa miała jakiś wyimaginowany cel i zanim magnes zmieni położenie
>> to będzie się gramoliła w miarę w jednym kierunku.
>
>
> niestety widze ze wylozenie o co mi chodzi zajeloby mi
> wiecej nizbym chcial na to przeznaczac,
>
> w zadnym razie nie chodzi mi o algorytm na ruch - to jest
> skwantowane na siatce kwadratowych pol, na niektorych stoja
> drzewa, inne sa puste, jest tez tam krowa, krowa moze
> przejsc sobie w jeden z osmiu kierunkow (lewo-prawo-gora-dol
> i na ukosy), krowa spokojnie moze sie poruszac ruchami
> browna bo nie jest glowna postacia (postac glowna jest
> poruszana przez gracza z klawiatury i moze byc akurat o
> kilometr alej) tylko epizodycznym botem, a cala gra jest
> skwantowana na kwadratowej siatce
>
> chodzi tylko o to by krowa nie zblizala sie w swoim brownowskim
> ruchu do niektorych innych postaci typu np goblin i inne
> (ten system relacji miedzy krowa a innymi tez trzeba jakos
> okreslic oprogramowac, moze byc na intach floatacjh albo enumach
> - i tez jestem ciekaw jak ktos by to zrobil,
>
> chodzi o algorytm (procedure) po jakiej krowa wybieralaby gdzie
> isc a gdzie nie, pierwsza wersja zakladala ze krowa sie rozejrzy
> w promieniu 10 pol, znajdzie najblizsza postac (co niesie ze soba
> trudnosc zwiazana z tym ze rownie odleglych postaci moze byc>1
> -( i co wtedy budowac liste i losowac jedna znich - to na maksa
> klopotliwe )- dlatego wlasnie pytam o kwestie dokladnej implementacji)
> - jesli ta postac budzi krowia nieufnosc skierowac sie w przeciwnym
> kierunku niz ta postac - ale jest to algorytm niezbyt dobry teraz
> klepie troche lepszy ale nie wiem czy i jego nie da siepoprawic
Skoro twoja plansza wygląda jak taka z gier typu
BoulderDash/Rockford/Rocks'n'Diamonds/EmeraldMine
to proponuję algorytm 'zapachu' zrobiony na automatach
komórkowych. Wróg krowy daje zapach o sile np. 10
a wszystkie pola planszy bez zapachu aktualizują
swój zapach do wielkości maksymalnego zapachu
swoich sąsiadów - 1. Uzyskujesz wtedy jakiś gradient
rozsiewany wokół 'pachnących' obiektów i mozesz np.
łatwo zaimplementować, by się on nie roznosił
przez mury, krzaki czy co tam. Zakładasz, że zapach 0
to minimum, czyli w odległości >10 pól od źródła
zanika całkowicie.
Natomiast jak losujesz te brownowe ruchy krowy
w różnych kierunkach to bierzesz pod uwagę zapach
i np. mocno zmniejszasz prawdopodobieństwo
wylosowania pól, które pachną mocniej, niż pozostałe.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.12 16:19 zażółcony
- 17.04.12 16:38
- 17.04.12 16:39 M.M.
- 17.04.12 16:44
- 17.04.12 16:52 M.M.
- 17.04.12 16:56 M.M.
- 17.04.12 17:00 Jordan Szubert
- 17.04.12 17:01
- 17.04.12 17:06
- 17.04.12 17:09 M.M.
- 17.04.12 17:34 M.M.
- 17.04.12 17:36
- 17.04.12 17:52
- 17.04.12 18:02 M.M.
- 17.04.12 18:11
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=