eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[youtube] Potrącenie pieszego na przejściu › Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Date: Fri, 28 Mar 2014 14:20:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 94
    Message-ID: <lh3sv5$33c$1@node2.news.atman.pl>
    References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
    <kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
    <lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
    <lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
    <lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
    <lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
    <533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
    <53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
    <lh3h0f$i3j$1@node1.news.atman.pl> <lh3jgc$p3h$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3mes$s3l$1@node2.news.atman.pl> <lh3nen$t28$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3qqn$ql$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1396012837 3180 159.253.247.138 (28 Mar 2014 13:20:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2014 13:20:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <lh3qqn$ql$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528476
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-03-28 13:43, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:lh3nen$t28$...@n...news.atman.pl...
    >
    >> Nie, nie myślenie, a twoją teorię o nieograniczonym braku zaufania
    >> do wszystkich, którą to nazwałeś zasadą ograniczonego zaufania.
    >
    > Całkiem zgrabnie to odwróciłeś, ale semantyka nic nie zmienia.

    Bredzisz - ja niczego nie odwracałem, tylko Ty sobie wyssałeś
    z palca twierdzenia o "ufać bezgranicznie własnemu pierwszeństwu".
    Co do semantyki - jest tutaj kluczowa. Czym innym jest ograniczone
    zaufanie, a czym innym nieograniczony brak zaufania. Nawet
    w przytoczonym artykule PoRD jest to jasno opisane.

    > Kto
    > stosuje jak to nazywasz "moją" metodę (obojętnie jak ją nazywasz) ten ma
    > większe szanse na przeżycie _niezależnie_ od tego czy jakiś kierowca
    > popełni błąd czy nie.

    Stosowanie takiej metody w praktyce skutkuje brakiem możliwości
    sensownego poruszania się po drogach.

    >>> Oświeć mnie jak z punktu widzenia pieszego działa ta zasada.
    >
    >> Działa z każdego punktu widzenia tak samo, czyli:
    >
    >> Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    >> prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    >> ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
    >> odmiennego ich zachowania.
    >
    > O jak ładnie zacytowałeś :-)
    >
    > "chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

    To zdaje się żadna nowość.

    > Aby stwierdzić czy okoliczności wskazują czy nie trzeba je _ocenić_ a
    > aby to zrobić trzeba wcześniej _popatrzeć_ na to jakie one są.

    Zasadniczo prawda, tylko sytuacja mogła się zmienić już po ocenie
    okoliczności z winy innych użytkowników drogi. Nie mówiąc już o tym,
    że przyjmuje się w analizie odchyłki zachowań w pewnym zakresie, a
    nie zupełnie od czapy.

    > Widzę
    > samochód jadący 50 km/h 15 m przed przejściem więc _oceniam_ to jako
    > okoliczność wskazująca na to że kierowca może nie stosować się do
    > przepisów (obojętne czy celowo czy przez błąd).

    Tak, w takiej sytuacji owszem, ale nie co pas i np. przy przejeżdżaniu
    na zielonym. Ocenia się sytuację ogólnie, nie widać by ktoś jasno
    nie stosował się do przepisów to idziemy, jedziemy.

    > Włażenie przed koła bez ocenienia okoliczności jest wprost ignorowaniem
    > zasady którą tak ładnie zacytowałeś.

    Na obecną chwilę to próbujesz się rakiem wycofać z tego co napisałeś
    i na co odpowiadałem:
    "
    > Jasne, postawmy prawo i zasady na głowie. Dokładnie na tej
    > zasadzie na zielonym świetle co pas będziesz sprawdzał czy
    > ktoś nie próbuje przejechać na czerwonym.

    Ja tak robię, i nie widzę w tym nic dziwnego.
    Praktycznie nic to nie kosztuje.
    "

    Tak nie wybrniesz.

    >> Nie wiem czego Ciebie uczono, wiem jednak że źle zrozumiałeś zasadę
    >> ograniczonego zaufania.
    >
    > W świetle cytatu który zapodałeś zrozumiałem ją bardzo dobrze.

    Teraz być może tak, tylko nagle sobie zmieniłeś założenia, by jakoś to
    się dało dopasować.

    >> Uzupełnię też, że nie mam bladego pojęcia skąd
    >> wziąłeś 'bezgraniczne ufanie własnemu pierwszeństwu', skoro ja o niczym
    >> takim nie pisałem :>
    >
    > Nie ma trzeciej możliwości albo zaufanie jest nieograniczone albo
    > ograniczone.

    Jest ograniczone, o czym już wcześniej pisałem. A to, że zasada
    (określona wręcz artykułem PoRD) nie działa tak jak to przedstawiłeś
    to już inna para kaloszy.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: