    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0opi$1nuk$1@news2.ipartners.pl>
    <v...@m...org> <lh0r8j$nvc$1@node1.news.atman.pl>
    <16waj27n08wos$.dlg@myjk.org> <lh0s9f$4io$1@node2.news.atman.pl>
    <lh0sg7$j1r$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lh0tl0$j1r$3@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lh0ujm$j1r$5@node1.news.atman.pl> <lh1dcq$but$1@node1.news.atman.pl>
    <53344828$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@h...linksys>
    <53346ca7$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh1qmp$r9j$1@usenet.news.interia.pl> <lh1rb5$4dn$1@node2.news.atman.pl>
    <lh1s6t$si4$1@node1.news.atman.pl> <lh1stm$62m$1@node2.news.atman.pl>
    <lh27gm$9ls$1@node1.news.atman.pl> <lh39qh$fcj$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3j05$oij$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Date: Fri, 28 Mar 2014 14:05:01 +0100

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
    >Zwyczajnie. Kierowcy widzą, że WSZYSCY szanują przepisy i sami się
    >dostosowują.
    >W Polsce posłowie i inne "elity" chleją na potęgę i siadają za
    >kierownicę, przekraczają prędkość itd.
    >to liczysz na to, że zwykły obywatel patrząc i czytając o tym, będzie
    >przestrzegał przepisów? Nie tędy droga.

    Nie, tych "elit" jest na tyle malo, ze nie stanowia przykladu.
    Trzeba samemu chciec, a wtedy mozna sie przykladem posla podeprzec i
    sumienie uspokoic.

    U nas "wszyscy lamia przepisy". Co chwila widzisz lamiacych i wiec
    sam lamiesz. Wiec co sie dziwic ze policja, poslowie i BOR tez.

    Ale podobnie jest np w USA, gdzie tambylcy zgodnie zeznaja ze wszyscy
    jada np 10-15mph ponad limit, z boku stoi szeryf, patrzy i nic nie
    robi.
    Lapie tych co jada szybciej niz "wszyscy".

    >Jak każdy szary obywatel zobaczy, że p"osła" nie chroni immunitet, że
    >każdego można ukarać, to sam się zastanowi.
    >Zmień prawo w tym kierunku, a zobaczysz jak się przesunie granica
    >poszanowania dla przepisów z Odry na Bug.

    W Niemczech tez nie ma jakiegos wielkiego szacunku dla przepisow.
    Owszem - jak autostrada w remoncie, zwezona, stoi 80 - i wszyscy jada
    80.
    Ale gdzie indziej nie.
    Ich system karny to niemal legalizuje, bo mandat za przekroczenie
    predkosci o 20km/h jest symboliczny.
    Ale powyzej zaczynaja sie punkty, odbieranie PJ itd.

    To nie Szwajcaria, gdzie jak stoi 50, to obywatel jedzie 49, a jak
    ktos go wyprzedza, to dzwoni po policje.
    A jak mu sie zdarzylo szybciej pojechac, to zaraz zjezdza na
    komisariat, bo wie ze ktos juz do nich zadzwonil :-)

    >I tu poruszasz bardzo ciekawą sprawę. Dopóki policja będzie od
    >karania, a nie służenia to będzie
    >postrzegana tak, jak jest. Dlaczego po drobnym zdarzeniu, na
    >"zachodzie"
    >policjant pyta czy pomóc, a w Polsce wystawia mandat? Tak ma wyglądać
    >pomoc służb?

    A jakie zdarzenie ?
    W Polsce im sie zdarza nie wystawiac.

    >Mam w dupie sukcesy. Ja zwyczajnie chcę normalności w tych chorym
    >kraju.
    >Tego nie da się osiągnąć zakazami i nakazami.

    Ale jaka normalnosc ? Ze wszyscy jada 50 bo tyle wolno, ze wolno 50 a
    wszyscy jada normalnie 80, czy ze skoro i tak wszyscy jada 80, to stoi
    znak 80 ? :-)

    J.