  • Data: 2014-03-28 11:00:21
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-28 10:15, AZ pisze:

    > Podkrecisz jasnosc?

    Mamy prawo oczekiwać, że inni się do przepisów stosują.
    Zupełnie nie rozumiem czemu nagle piesi mają większe obowiązki
    od kierowców.

    > Kurcze, myslalem, ze jestes rozwaznym gosciem a tutaj piszesz o tym by
    > bezstresowo i beztrosko isc przez pasy bo kierowcy sa zobowiazani do
    > ustapienia pierwszenstwa i zachowania ostroznosci?

    Niczego takiego nie napisałem - pieszy ma prawo tak samo jak inni
    spodziewać się, że inni honorują jego prawa.

    > Jak dla mnie przepisy
    > moga byc takie, ze kierowca przed pasami ma zachowywac sie jak przed
    > przejazdem kolejowym ze znakiem STOP a ja i tak bede patrzyl i uwazal
    > idac przez pasy. Czy jestem paranoikiem? :-)

    Nie pisałem by łazić z zamkniętymi oczami, ale to zupełnie co innego
    niż twierdzenie, że pieszy ma obowiązek sprawdzać co pas, czy
    przypadkiem ktoś nie zignorował innych stojących przed pasami
    samochodów. Może, to prawda, ale obowiązku nie ma i nie będzie miał.
    Podobnie jak z przejazdem na zielonym świetle przez wielopasmową drogę.