-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Thu, 27 Mar 2014 13:20:58 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 82
Message-ID: <lh153b$2qu$1@node1.news.atman.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0opi$1nuk$1@news2.ipartners.pl>
<v...@m...org> <lh0r8j$nvc$1@node1.news.atman.pl>
<16waj27n08wos$.dlg@myjk.org> <lh0t23$1pkq$1@news2.ipartners.pl>
<12nvszf48uxo5$.dlg@myjk.org> <lh0vj0$sh8$1@node1.news.atman.pl>
<g8etn1befrqd$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1395922859 2910 159.253.247.138 (27 Mar 2014 12:20:59
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Mar 2014 12:20:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <g8etn1befrqd$.dlg@myjk.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528255
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-27 12:29, Myjk pisze:
> Thu, 27 Mar 2014 11:46:55 +0100, Artur Maśląg
>
>> Nie zgadam się z takim stawianiem sprawy. Tak jak napisał Jakub,
>> to kierowca jest osobą "szkoloną" i silniejszą na drodze w takiej
>> konfrontacji/sytuacji. Niestety, ale uważać ma bardziej kierowca,
>> nie pieszy. Pieszy uważać może, nawet powinien, ale nie bardziej.
>
> Może i jest szkolony, ale to niczego nie zmienia w kwestii dpowiedzialności
> za swoje życie.
A za życie innych?
> Analogicznie, czy to pociąg ma uważać BARDZIEJ na
> przejeździe kolejowym bo jest większy i cięższy?
Kiepska analogia, ponieważ kierowca wie jakie ma prawa
i obowiązki - w tym na przejazdach kolejowych. Nie może być
też ślepy i głupi, choć z tym ostatnim to nadinterpretacja ;)
> Pewnych rzeczy się po
> prostu nie robi i to nie wynika z przepisów, tylko z czystej logiki.
Właśnie z czystej logiki wynika, że jak są pasy i ich nie widzimy
dokładnie, jest autobus, zatoka, przystanek itd., to możemy
się spodziewać, że na przejściu znajdą się piesi - nawet głupi
i bardzo źle widzący.
>> Nie absurd, wręcz bym stwierdził że pewnego rodzaju normalność.
>> Spojrzał, nie wiadomo jak dużo widział, poszedł, strzał był już
>> pod koniec pasa, więc trochę na pasach był.
>
> Wszedł na pasy jak święta krowa, nawet nie sprawdził drugi raz czy coś nie
> jedzie. Takich elementarnych zasad uczą już w przedszkolu i nie trzeba znać
> PORD żeby przejść bezpiecznie przez ulicę. Prawidłowo zachowali się piesi,
> którzy to zdarzenie przeżyli.
Życie to nie film, a zasady i rozumowanie dziecka z przedszkola
niekoniecznie sprawdza się jako analogia w takich przypadkach.
>> Kierowca zupełnie
>> bezmyślnie ominął autobus stojący/wyjeżdżający z zatoki i na
>> ślepo wjechał na przejście. Tak się nie robi - można się spodziewać
>> że tam mogą być piesi. To że przejście jest usytuowane niezbyt
>> szczęśliwie raczej średnio zwalnia go z odpowiedzialności.
>
> Oczywiście ja się zgadzam, że kierowca dał dupy* i konsekwencje poniesie
> nie tylko prawne. Tylko że kierowca żyje, a pieszy nie. Jeśli to nie jest
> wzór na to kto powinien uważać w tej sytuacji BARDZIEJ, to gdzie szukać
> innej wykładni? Zgadzam się też, bo domyślam się o co pijesz, że z prawnego
> punktu należy tutaj piętnować bardziej kierowcę niż pieszego. Nie za to, że
> się nie zatrzymał i kulturalnie nie ustąpił, ale że nie zachował oczywistej
> w tej sytuacji ostrożności.
Ja nie pisałem wprost o kulturze, a o zachowaniu zgodnym ze
elementarnymi zasadami bezpieczeństwa, które się wpaja kandydatom
na kierowców, a później przez pół życia (wcześniej też). Ten kierowca
je złamał, nie ma dwóch zdań. Przepisy również. Gdyby się kulturą
jednak posługiwał (głową, rozsądkiem), to by wiedział że piesi
w takiej sytuacji mogą na pasach być itd. Inna sprawa, że to
świetny przykład, że kierowca powinien uważać bardziej z prostej
przyczyny - sam się nawet pod tym podpisał otrzymując uprawnienia
do prowadzenia pojazdów.
>> A będąc nastolatką ma spore szanse na inne zachowanie.
>
> Więc moja w tym głowa, aby to zachowanie się nie zmieniło.
Nie masz na to zbyt dużego wpływu w późniejszym okresie.
Pewne zasady wpoić za młodu, wiele też dzieci nauczą się na podstawie
Twoich zachowań, a później jest różnie. Uważaj też na to co
sam robisz przed pasami jako kierowca, ponieważ to również
obserwują.
> Czasem sam mam
> dosyć powtarzania w kółko pewnych rzeczy, ale jednak daje to należyty
> rezultat.
Nie wiesz jak to będzie za 10, 15 lat. Wiesz jak jest teraz kiedy
chodzisz z dzieckiem za "rękę".
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.14 13:18 Myjk
- 27.03.14 13:23 Jaroslaw Postawa
- 27.03.14 13:25 Czesław Wiśniak
- 27.03.14 13:36 Czesław Wiśniak
- 27.03.14 13:41 Artur Maśląg
- 27.03.14 14:08 SW3
- 27.03.14 14:28 Ariusz
- 27.03.14 14:31 Artur Maśląg
- 27.03.14 14:33 Ergie
- 27.03.14 14:34 Artur Maśląg
- 27.03.14 14:42 Adam Wysocki
- 27.03.14 14:54 AZ
- 27.03.14 14:57 Artur Maśląg
- 27.03.14 15:42 WOJO
- 27.03.14 15:47 WOJO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty