  • 71. Data: 2009-01-18 12:19:50
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: armar <a...@p...fm>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Wyzwalanie palnika ksenonowego nastepuje "zboczem" a nie "poziomem"
    > sygnału. Trzymanie wyzwalania w zwarciu przez długi czas nic nie da...
    > natomiast moznaby sie pobawic w regulacje opoznienia blysku wyzwolonego
    > kablowo tak aby jego maksimum wypadało dokładnie w srodku kadru.

    Wówczas pierwsza część kadru byłaby nienaświetlona.

    Lepiej zastosować generator, który w czasie X-Sync
    generuje serię kilkudziesięciu przebiegów wyzwalających lampę
    na podstawie jednego zwarcia z gniazda w aparacie.
    Przy okazji to jest prosty sposób, na zmniejszenie żywotności palnika,
    gdyż pracuje on z większą mocą niż nominalna.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 72. Data: 2009-01-18 12:48:19
    Od: sc67 <n...@n...nospam>

    Nguyen Bang Giang <n...@y...com> wrote in

    > Radek, spróbuj taki uk?ad kablowy, który przy synchronizacji zwiera obwód
    > synchronizacji i trzyma przez jakiś stosunkowo d?u?szy czas i rozwiera
    > dopiero po ekspozycji.
    Nie zwiera. Raczej wysyla ciag szpilek o czestotliwo?ci kilkadziesiat kHz
    przez czas przebiegu lamelek. 1/125 s powinna wystarczyc.
    Slawek

  • 73. Data: 2009-01-18 14:26:28
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sun, 18 Jan 2009 03:22:48 +0000, Valwit napisał(a):

    > te tysiace blyskow w trybie high speed to tez troche nie calkiem tak.
    {klik}
    > jest tak fajnie

    Nie załapałem o czym piszesz. Kompletnie.
    http://www.chem.helsinki.fi/~toomas/photo/flash-disc
    harge/hispeed.html

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 74. Data: 2009-01-18 14:56:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    tompac pisze:
    > Niestety "luźna" lampa na kablu może byc zdecydowanie bardziej
    > upierdliwa jak przeróbka z lusterkiem.

    Wyjdzie podwójna lustrznka:
    http://misc.dominik.net.pl/kkm/lustro/1.jpg
    http://misc.dominik.net.pl/kkm/lustro/2.jpg

    hyhy :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 75. Data: 2009-01-18 15:13:48
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Radio Erewan wrote:

    > Nie załapałem o czym piszesz. Kompletnie.

    dlatego puscilem cancela bo stwierdzilem ze za duzo pisania :)

    w skrocie: to co linknales, przynajmniej w nikonach, w miedzyczasie
    troche poprawiono, zamiast blyskac tysiace razy lampa dla wolniejszych
    czasow w trybie FP blyska o wiele rzadziej, ale mocniej.

    tsd, nikony mja opcje wstepnego podnoszenia lustra (nie mowie tu o
    trybie Mup) ktora opoznia ekspozycje o 0.4 s. jak ktos ma zdolnosci to
    moze sobie zmajstrowac kabelek ktory dzieki temu odpali lampe na manualu
    tak ze zaswieci podczas calej ekspozycji

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 76. Data: 2009-01-18 15:49:58
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Akurat to zdjecie jest paskudnie niedoswietlone ;-)

    Czy jakims obowiązkiem jest doświetlanie sceny o zmierzchu tak aby wygladała
    jak naswietlana w studio? ;P

  • 77. Data: 2009-01-18 15:53:35
    Od: armar <a...@p...fm>

    tompac pisze:

    > Czy jakims obowiązkiem jest doświetlanie sceny o zmierzchu tak aby
    > wygladała jak naswietlana w studio? ;P

    Tak, na tej grupie ma być do prawej na histogramie... ;P

    --
    Pozdrawia Marek

  • 78. Data: 2009-01-18 17:08:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    tompac wrote:

    > Czy jakims obowiązkiem jest doświetlanie sceny o zmierzchu tak aby
    > wygladała jak naswietlana w studio? ;P

    Obowiazku nie ma, ale fajnie jest IMO użyć calej dynamiki pliku, czyli od 0
    do 255. Sprawdza sie to w wiekszosci ujec ;-)

    PS: Tak sprawdzilem to zdjecie i wygladało fajniej po drobnej korekcie :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 79. Data: 2009-01-18 18:22:12
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Obowiazku nie ma, ale fajnie jest IMO użyć calej dynamiki pliku, czyli od
    > 0 do 255. Sprawdza sie to w wiekszosci ujec ;-)
    >
    > PS: Tak sprawdzilem to zdjecie i wygladało fajniej po drobnej korekcie :-)

    Jako domorosły twórca bardziej zdaję się na swoje subiektywne odczucia niż
    cyfetki i wykresy, zdecydowanie bardziej gustuje w obrazach ciemniejszych
    niz jasnych, wolę szarą "biel" niż białe plamy, dlatego nie jest celem w
    samym sobie dla mnie rozciaganie histogramu na całej skali.

  • 80. Data: 2009-01-18 18:23:06
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Tak, na tej grupie ma być do prawej na histogramie... ;P

    A co to jest histogram? ;)