  • 51. Data: 2009-01-17 20:56:33
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, Radio Erewan wrote:

    > Przydał by sie trzeci tryb synchronizacji. Zerowa lamelka.

    "Podkręć jasność" proszę, bo nie nadążąm.
    PRZED rozpoczęciem (zdjęcia) czy "w środku"?
    (ale "w środku" to by było "półtorowa lamelka", więc chyba nie :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2009-01-17 21:00:38
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 21:56:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "Podkręć jasność" proszę, bo nie nadążąm.
    > PRZED rozpoczęciem (zdjęcia) czy "w środku"?
    > (ale "w środku" to by było "półtorowa lamelka", więc chyba nie :D)

    Zaraz na starcie. Jak tylko pierwsza kurtyna rusza do akcji. Jak rozumiem,
    to właśnie różnica po stronie aparatu pracującego z lampą w trybie HSS.
    Pierwsza kurtyna synchronizuje kiedy pierwsza kurtyna dociera do końca
    swojej drogi. Druga kurtyna, kiedy druga kurtyna zaczyna się zasuwać.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 53. Data: 2009-01-17 21:10:03
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Dla mnie też i czekam na wyjaśnienie zjawiska. Na początek - przebieg
    > z lamp - oscyloskop czy pstryknięcie na czasie b jak pisałem
    > wcześniej. Bo wychodzi na to, że palnik studyjnej jest wprost
    > kluczowany z przebiegu fotoceli. Z czego należy się cieszyć :)

    No to raczej jest niemozliwe. Fotocela kluczuje obwód wyzwalania palnika
    ksenonowego, a nie obwód zasilajacy błysk.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 54. Data: 2009-01-17 21:18:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Czy przy HSS działa *wyłącznie* ów "yntelygentny TTL", oparty
    > o odległość ostrzenia?

    ADI.

> [...]
    >
    > Jakbym miał tak z kapelusza postawić tezę, to ja bym obstawił
    > co innego - "skuteczną licznę przewodnią".
    > Przecież przy HSS *efekt* doświetlenia odpowiada mniej wiecej
    > błyskowi (przy normalnym czasie) lampki wbudowanej.
    > Jak sobie 1. raz specyfikację obejrzałem, to się lekko
    > zdziwiłem :)
    >
    > Tym się zwyczajnie, pomijając używanie jednocześnie jasnego
    > szkła i wysokiego ISO, NIE DA błyskać "z odbicia"!
    > Niby nie ma przeciwwskazań aby użyszkodnik z ISO 800
    > i jasnym obiektywem sobie poużywał, ale po co użyszkodnik
    > ma mieć świadomość, że ma taką słabą lampę? ;)

    Byćmoże tak.

    > No.
    > Ale jak już ktoś pomyślał, żeby użyć lusterka, to widać
    > u producenta uznali że pomyśli i o tym że ma tylko
    > ułamek "skutecznej energii" i nie przylezie z rykiem
    > że "mu nie działa i nie doświetla" :D

    Lusterko to ultimate solution. Zawsze możesz zrobić coś absolutnie
    wbrew, np. urwać głowicę lampy tak, żeby kabelki do niej jeszcze
    kontaktowały i wtedy odchylić na bok. Tyle, że musisz być swiadomy, że
    wtedy niekoniecznie każde zdjęcie będzie dobre.

    > Zauważ: sam piszesz co zrobiłeś.
    > W takim układzie ten cały "yntelygentny pomiar odległości"
    > można sobie... no mozna... wsadzić ;)
    > A jednocześnie Ci *działało*.

    Oświetlenie sceny bylo z lampy studyjnej. Błysk na bok.

    > Czyli albo dawałeś "M & M", albo działał "normalny"
    > TTL na drugi błysk. Albo dawałeś korektę +4EV :|

    Poczytaj o czymn wątek :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 55. Data: 2009-01-17 21:40:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, dominik wrote:

    > ADI.

    O toto. Thx.

    > Oświetlenie sceny bylo z lampy studyjnej. Błysk na bok.

    A, mea culpa!
    Siakoś zdążyłem zapomnieć :]

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2009-01-17 22:00:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-17 21:42:06 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > HSS w praktyce naprawdę bardzo dobrze działa - nigdy nie wywinął mi
    > figla o ile tylko mieściłem się w odległościach jakie podaje na
    > wyświetlaczu. Zasięgu nie ma to wielkiego, ale po prostu działa.
    > Zupełnie nie wiem jak jest w canonie, ale tu z całą pewnością po
    > wywinięciu np głowicy w górę już zasięgu by mi z całą pewnością brakło.
    > W takim wypadku więc lampa przełącza na TTL.
    Oczywiście, że światła w HSS jest mało i raczej się go nie odbija. W
    średniej wielkości pomieszczeniu z dość jasnym sufitem i ścianami na
    niskich ISO ledwie go starcza w normalnym TTL-u. Ale bez przesady.
    Robiłem właśnie z HSS-em w plenerze prawie makro, odbijając światło od
    ekranu, żeby cienie rozjaśnić. I sprawdza się świetnie i światła nie
    brakuje.

    > Niestety musiałem teraz kombinować, żeby sobie HSS-em nie oświetlić
    > sceny, ale rzeczywiście to o czym pisał RE działa w sonym. Zdziwiło
    > mnie za to, że z kabelkiem nie działa - wydawało mi się, że to opcja
    > dla świadomych ludzi i HSS tam można jak się koniecznie chce. Kabelka
    > nie mam więc nie sprawdzę, ale szkoda trochę, że tak jest.
    Mnie bardziej zastanawia skąd Sony wie, że ma kabel między lampą, a body.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2009-01-17 22:09:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-17 21:54:37 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Tym się zwyczajnie, pomijając używanie jednocześnie jasnego
    > szkła i wysokiego ISO, NIE DA błyskać "z odbicia"!

    Da się. Używając do tego do czego został stworzony - doświetlanie cieni
    na wprost w silnym słońcu. Skracasz czas i likwidujesz czarne oczodoły.
    A z odbicia, masz odległość lampa obiekt pół metra, takie nie makro,
    ale prawie makro.

  • 58. Data: 2009-01-17 22:26:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Mnie bardziej zastanawia skąd Sony wie, że ma kabel między lampą, a body.

    Ależ to proste - wie to lampa, która jest podłączana inaczej:
    http://www.adorama.com/catlite.tpl?op=large_image&sk
    u=ISOOCC.JPG

    ta końcówka nie idzie do stopki lampy, ale do boku jej gdzie jest takie
    śmieszne gniazdo. Niby to coś zgodne z jakimś tam iso. Nie wiem. W
    każdym razie pewnie lampa wie którędy jest podłączona i HSS sobie
    wyłącza wtedy. Kabla niestety nie mam to nie sprawdzę i wierzę w takim
    razie tompacowi, chociaż wydawało mi się, że na kablu powinno być ok.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 59. Data: 2009-01-18 02:05:08
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 05:54:09 +0100, Radio Erewan napisał(a):

    > http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.h
    tml

    > Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    > efektu. Conikowi udaje się uzyskać coś (choć z pewnymi problemami) z
    > d700/sb900 plus lampa nie wiem jaka.
    >
    > Pozdrawiam

    Zrobiłem trochę durnych fotek białej ściany.
    http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.h
    tml
    No i to chyba jednak bezwładność palnika.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 60. Data: 2009-01-18 03:07:35
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Sawi wrote:

    > dluzszych mechaniczna) - mialy D50/D70 (nie wiem jak teraz D40,
    > D40x, D60), a od D80 wzwyz migawka jest mechaniczna.

    D40 tez ma hybryde, ponizej 1/180 jest zamykana alektronicznie. dlatego
    na zachody slonca 1/180 to max. krocej daje znany efekt :) D80 i wyzej
    maja w pelni mechaniczna, D40x i d60 raczej tez, uzywaja tego samego CCD
    co D80.

    plusem hybrydowego jest sync 1/500 zamiast 1/200 czy 1/250 w D300 i
    lepszych.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997