  • Data: 2023-06-12 20:23:31
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 12 czerwca 2023 o 17:17:27 UTC+2 J.F napisał(a):
    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=335
    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=554
    >
    > Sklejamy metalowy klucz JB Weld.
    >
    > Jak widac - sklejanie to głupi pomysł, ale jakie napręznie
    > klej naprawde wytrzymał?
    >
    > Duzy klucz przeniosł ok 50 ft lbs, rączka ma przekrój ok 1.0x0.34
    > cala, i dlugosc 14".
    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Wytrzymałość na zrywanie nie jest testowana jak na filmie.
    Tak bardziej symetrycznie by się przydało coby siły równo rozłożyć.

    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Znaczy ok. 350 kg/cm2

    Ale na zrywanie. Mocujesz z jednej i ciągniesz z drugiej, a nie że
    z jednej rozrywasz (punktowo), a z drugiej ściskasz.
    Test wg. średniej losowej co się komu we łbie ulęgnie.

    > Obliczenia autora mi sie początkowo bardzo nie podobały

    I co mu wyszło? Ułamek tego co testował producent?
    Jakoś mnie nie dziwi.