  • Data: 2023-06-16 11:33:58
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Jun 2023 03:02:40 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To ma byc toto?
    > https://www.jbweld.com/
    >
    > Przeciez widac, że to produkt konsumencki, to czego się spodziewasz poza
    > jakąś próba uprawdopdoobnienia marketingowych wychwalań?

    Chodzi o zmiane podejscia.
    Dawniej kleje miały podawaną wytrzymałość na scinanie, bo wiadomo
    było, ze nie klei sie "na styk", tylko "na zakładkę".
    Ewentualnie podawało sie "wytrzymałość" i wszyscy wiedzieli, ze to na
    scinanie.
    A tu zobacz co podają.

    Co do produktów konsumenckich
    http://www.libella.com.pl/index.php/chemia-gospodarc
    za/distal
    https://www.poxipol.com.pl/WSZYSTKO-O-KLEJU-POXIPOL

    Jest tu jakas wytrzymałość?

    A Epidian ktos znajdzie, czy tego juz sie nie robi?

    > Zobacz o czym informują w specyfikacji firmy dostarczające klejów
    > dla profesjonarnych zastosowań.
    > https://www.ellsworth.com/globalassets/literature-li
    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    Taa i widzie "Bell Peel", "T Peel", "Tensile lap shear",
    "Tensile strength (dogbone)".

    > Nawet w tej broszurce jednego producenta masz kleje, które przewyższają
    > JB weld "When You Clearly Need The Best".

    Ale na rozciąganie czy na scinanie? :-)

    >O czym wogóle jest ta dyskusja?

    Z mojej strony dyskusja była o tym, czy ktos moze zweryfikowac
    obliczenia, lub obliczyc na nowo, i stwierdzic jak sie ma praktyka do
    teorii.

    J.

    P.S. A okladziny hamulcowe do blachy czym sie klei?

    PS2. taki tam konsumencki klej Mamut Glue
    https://www.mamutglue.pl/

    ktos odkryje z czego to zrobione, na jakiej zasadzie wiąże,
    jak najlepiej stosować, żeby była mocna spoina, do czego sie nie
    nadaje ...