  • Data: 2023-06-17 00:44:14
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-06-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodzi o zmiane podejscia.
    > Dawniej kleje miały podawaną wytrzymałość na scinanie, bo wiadomo
    > było, ze nie klei sie "na styk", tylko "na zakładkę".
    > Ewentualnie podawało sie "wytrzymałość" i wszyscy wiedzieli, ze to na
    > scinanie.

    Dawniej tj. za prlu?

    > A tu zobacz co podają.
    >
    > Co do produktów konsumenckich
    > http://www.libella.com.pl/index.php/chemia-gospodarc
    za/distal
    > https://www.poxipol.com.pl/WSZYSTKO-O-KLEJU-POXIPOL
    >
    > Jest tu jakas wytrzymałość?

    No bo pewnie, ponownie, traktują to jako produkt konsumencki.
    Współczesny konsument niekoniecznie będzie się interesował takimi
    danymi. Produkt ma się nadawać do tego i tego. Poza tym bezpieczniej
    danych nie podawać.

    > A Epidian ktos znajdzie, czy tego juz sie nie robi?

    brary/manufacturer/henkel-loctite/henkel-selector-gu
    ide-aerospace-products-alodine-frekote-hysol.pdf

    > Taa i widzie "Bell Peel", "T Peel", "Tensile lap shear",
    > "Tensile strength (dogbone)".

    Gdzieś tu jest problem?

    > Ale na rozciąganie czy na scinanie? :-)

    Jakie to ma znaczenie skoro to najpewniej wstawka marketingowa? Jeśli
    nie podają czego dotyczy to pewnie najlepszego wariantu dla producenta.

    > Z mojej strony dyskusja była o tym, czy ktos moze zweryfikowac
    > obliczenia, lub obliczyc na nowo, i stwierdzic jak sie ma praktyka do
    > teorii.

    Nie widzę prawdę mówiąc żadnego sensu przy tak niechlujnym podejściu.

    > P.S. A okladziny hamulcowe do blachy czym sie klei?
    >
    > PS2. taki tam konsumencki klej Mamut Glue
    > https://www.mamutglue.pl/
    >
    > ktos odkryje z czego to zrobione, na jakiej zasadzie wiąże,
    > jak najlepiej stosować, żeby była mocna spoina, do czego sie nie
    > nadaje ...

    Przecież napisali co to jest. Silany. To działa na zasadzie wiązania np.
    z grupami hydroksylowymi (i wieloma innymi) na powierzchni. Ceramika,
    szkło, wiele innych materiałów, mają takie grupy. Do tego dochodzą
    reakcje z fizycznie związaną warstewką wody, potem pewnie jeszcze
    dyfuzyjnie woda atmosferyczna. Pierwotna przyczepność jest raczej
    związana z dużą lepkością.

    Podają obciążenia do 22 kG/cm2. Ile to daje? 2 MPa? LDPE ma kohezyjnie
    5x tyle.

    --
    Marcin