  • 101. Data: 2011-03-02 14:48:06
    Temat: Re: wysokość płacy w ogłoszeniach o pracę
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Mar, 13:34, "gosmo" <t...@m...pl> wrote:
    > Użytkownik "Wit Jakuczun" <w...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:ik3g41$fta$1@news.net.icm.edu.pl...

    .praca.oferowana&ai...

    > Ja tam widzę ogromną, kiedyś byłem na rozmowie w sprawie podobnego
    > stanowiska. Dowiedziałem się, że dostanę 900zł na rękę, bo za tyle mogą mieć
    > studenta :)
    Mialem podobne problemy. Zaczynalem rozmowe podkreslajac ze ponizej
    pewnej kwoty mi sie po prostu nie oplaca zmieniac pracy i jesli
    pracodawca
    nie jest w stanie tyle zaplacic to nie marnujmy czasu. Upierali sie ze
    takie
    wymagania finansowe nie sa problemem. To zaraz na samym poczatku
    mowilem o swoich wadach, zeby nie tracic czasu. Znowu slyszalem ze
    to nie jest problemem. I na koncu sie dowiadywalem ze moga mi
    zaoferowac
    wlasnie 900zl bo w firmie tak przecietnie sie zarabia. Po dwoch takich
    przygodach, jesli praca wiazala sie z wyjazdem, to jeszcze podczas
    rozmowy telefonicznej mowilem ze musza mi zaplacic za dojazdy i czas
    spedzony interview :)
    Pozdrawiam

  • 102. Data: 2011-03-02 15:01:03
    Temat: Re: wysoko?? p?acy w og?oszeniach o prac?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-02 15:15, A.L. pisze:

    > Widacze twoja znajomosc zycia i realiow jest zerowa.
    >
    > Studiujeszjeszcze?

    Poszukaj w sieci - nie ma problemu, żeby znaleźć informacje o mojej
    historii zawodowej.

> [...]
    > intercyze. Negocjacja pensji jest OSTATNIM etapem procesu, i sprowadza
    > sie do prostego pytania od strony pracodawcy: "jakie sa twoje
    > oczekiwania finansowe". Po czym ja podaje moje oczekiwania. I
    > rozmawiamy tak dlugo az sie zgodzimy, albo ja odpuszcze. Zadana ze
    > stron nei zna maksimum/minimum przeciwnika. I na tym wlasnie polega
    > smak negocjacji.
    >
    > Jezeli facio doskonale przeszedl przez interview (nie testy!) i ma
    > silne poparcie grupy w ktorej by ewentualnie pracowal, to pracodawca
    > zawsze wykaze elastycznosc. A jak mnie sie firma i praca podoba, to

    Wyobraź sobie, że w Polsce jest bardzo podobnie. Kilka razy byłem po
    obu stronach i mam świadomość, jak i po co się negocjuje. Propozycja
    z karteczkami jest pewną, pewnie niemożliwa z wielu powodów, których
    nie rozważałem. Choć nadal dla mnie atrakcyjna. W ramach procesu
    rekrutacyjnego jestem zmuszony negocjować, ale tego zwyczajnie nie
    lubię. Dlatego staram się negocjacje ograniczać na rzecz przekazywania
    sobie konkretnych informacji - to mój kompromis z tzw. "życiem
    i realiami", które jakoś tam znam. Jak chcę pobawić się w negocjowanie,
    to zawsze mogę zagrać w pokera albo w go.

    Natomiast podawanie widełek jest niewielkim ustępstwem ze strony
    pracodawcy, które usprawnia cały proces. Ba - więcej. Sam zacząłem
    jeden z procesów rekrutacji (jako pracownik) od podania swoich
    przybliżonych wymagań, żeby nie jeździć na darmo 250km i marnować prawie
    całego dnia. To może spokojnie działać w obie strony. Tylko
    wymagana jest elastyczność, o której tak się rozpisywałeś.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 103. Data: 2011-03-02 15:27:12
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    On Wed, 02 Mar 2011 06:48:06 -0800, Mariusz Marszałkowski wrote:

> [...]
    > przygodach, jesli praca wiazala sie z wyjazdem, to jeszcze podczas
    > rozmowy telefonicznej mowilem ze musza mi zaplacic za dojazdy i czas

    To jest jedna z metod.
    A druga to oczywiscie podawanie nazwy takiej firmy na forum publicznym -
    takim chociazby jak to. Czemu sie obydwaj krepujecie?

    --
    Michal

  • 104. Data: 2011-03-02 15:50:55
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 02 Mar 2011 16:01:03 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:
> [...]
    >całego dnia. To może spokojnie działać w obie strony. Tylko
    >wymagana jest elastyczność, o której tak się rozpisywałeś.

    Pracodawca jest w okreslonych sytuacjach gotowy zaplacic wiecej, i to
    znacznie wiecej niz sobie poczatkowo zakladal. Gdy okazuje sie ze
    facio ktorego przesluchuja to nei zwykly "klapacz" o ktos kto moze
    przyniesc firmie jakeis specjalne korzysci albo ma jakies specjalne
    umiejetnosci. Znam takie przypadki gdy facio zostal zatrudniony za
    znacznei wiecej niz firma myslala zaplacic na poczatku.

    Gdyby firma podala "widelki", facio by nawet nei pofatygowal sie na
    interveiw

    A.L.

  • 105. Data: 2011-03-02 16:05:12
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:
> [...]
    > znacznei wiecej niz firma myslala zaplacic na poczatku.
    >
    > Gdyby firma podala "widelki", facio by nawet nei pofatygowal sie na

    W dużych korporacjach są i tak zaszeregowania. Np.:
    młodszy programista: x-2x PLN
    programista: 2x-3x PLN
    starszy programista: 3x-4x PLN
    itp.

    Tak więc jeśli ktoś się okaże znacznie lepszy niż przewidywano to po
    prostu proponuje mu się inne stanowisko (no i inną pensję).

  • 106. Data: 2011-03-02 16:07:15
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-02 16:50, A.L. pisze:

> [...]
    > umiejetnosci. Znam takie przypadki gdy facio zostal zatrudniony za
    > znacznei wiecej niz firma myslala zaplacic na poczatku.

    Jeden pracodawca na 100. Z zasady (i mojego doświadczenia w rekrutacji)
    na określone stanowisko jest określona stawka (najczęściej widełkowa), a
    określone stanowisko generuje określone zyski (bezpośrednie lub
    pośrednie). Tak więc jeśli pracodawca nie poszukuje dodatkowo kogoś
    innego zgodnego z profilem tego "niezwykłego klepacza" lub nie planuje
    zatrudnienia takiej osoby w najbliższej przewidywanej przeszłości to nie
    ma żadnego sensu dla żadnej ze stron na zatrudnienie takiej osoby,
    szczególnie przy wyższym koszcie takiego zatrudnienia. Krótko mówiąc,
    programista ma programować to co projektant zaprojektował a nie
    kombinować za projektanta, analityka czy jeszcze kogoś innego. Tak więc
    zatrudnienie tego "niezwykłego klepacza" jest złe dla obu stron, bo ów
    "niezwykły klepacz" będzie się najzwyczajniej nudził nie mogąc się
    realizować/rozwijać, a pracodawca będzie płakał, że musi płacić więcej,
    za coś, za co wcale nie musi.

    > Gdyby firma podala "widelki", facio by nawet nei pofatygowal sie na
    > interveiw

    I nikt z zainteresowanych nic by na tym nie stracił.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 107. Data: 2011-03-02 16:09:20
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-02 17:05, R. P. pisze:

    > W dużych korporacjach są i tak zaszeregowania. Np.:
    > młodszy programista: x-2x PLN
    > programista: 2x-3x PLN
    > starszy programista: 3x-4x PLN
    > itp.

    W małych jest tak samo. Przejrzysta sytuacja sprzyja dobrej atmosferze w
    pracy.

    > Tak więc jeśli ktoś się okaże znacznie lepszy niż przewidywano to po
    > prostu proponuje mu się inne stanowisko (no i inną pensję).

    Tak, ale zakładając że akurat jest wakat na takie stanowisko, lub będzie
    na najbliższym czasie. Inaczej kiszka, nikt nie zatrudnia pracowników na
    zapas, bo się trafił dobry.

  • 108. Data: 2011-03-02 16:21:14
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Mar, 16:27, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > To jest jedna z metod.
    > A druga to oczywiscie podawanie nazwy takiej firmy na forum publicznym -
    > takim chociazby jak to. Czemu sie obydwaj krepujecie?
    Nie krepuje sie, jakbym pamietal to bym podal.
    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2011-03-02 16:22:57
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mar 2, 3:50 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    > znacznei wiecej niz firma myslala zaplacic na poczatku.
    >
    > Gdyby firma podala "widelki", facio by nawet nei pofatygowal sie na

    A ja znam takie przypadki, gdzie facio przeglądał ogłoszenia o pracy,
    zobaczył takie, gdzie szukali kogoś z jego umiejętnościami, ale nie
    podali widełek, więc facio nawet nie pofatygował się na interview.

  • 110. Data: 2011-03-02 16:45:31
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 2 Mar 2011 08:22:57 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >A ja znam takie przypadki, gdzie facio przeglądał ogłoszenia o pracy,
    >zobaczył takie, gdzie szukali kogoś z jego umiejętnościami, ale nie
    >podali widełek, więc facio nawet nie pofatygował się na interview.

    Jak jest glupi, to bedzie glupi do kona zycia. I bedzie narzekal ze
    "inni to maja lepiej, a jemu sie nalezy, a inni go wykorzystuja"

    A.L.