    From: "Przemek O." <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wysoko?? p?acy w og?oszeniach o prac?
    Date: Wed, 02 Mar 2011 17:07:15 +0100

    W dniu 2011-03-02 16:50, A.L. pisze:

    > Pracodawca jest w okreslonych sytuacjach gotowy zaplacic wiecej, i to
    > znacznie wiecej niz sobie poczatkowo zakladal. Gdy okazuje sie ze
    > facio ktorego przesluchuja to nei zwykly "klapacz" o ktos kto moze
    > przyniesc firmie jakeis specjalne korzysci albo ma jakies specjalne
    > umiejetnosci. Znam takie przypadki gdy facio zostal zatrudniony za
    > znacznei wiecej niz firma myslala zaplacic na poczatku.

    Jeden pracodawca na 100. Z zasady (i mojego doświadczenia w rekrutacji)
    na określone stanowisko jest określona stawka (najczęściej widełkowa), a
    określone stanowisko generuje określone zyski (bezpośrednie lub
    pośrednie). Tak więc jeśli pracodawca nie poszukuje dodatkowo kogoś
    innego zgodnego z profilem tego "niezwykłego klepacza" lub nie planuje
    zatrudnienia takiej osoby w najbliższej przewidywanej przeszłości to nie
    ma żadnego sensu dla żadnej ze stron na zatrudnienie takiej osoby,
    szczególnie przy wyższym koszcie takiego zatrudnienia. Krótko mówiąc,
    programista ma programować to co projektant zaprojektował a nie
    kombinować za projektanta, analityka czy jeszcze kogoś innego. Tak więc
    zatrudnienie tego "niezwykłego klepacza" jest złe dla obu stron, bo ów
    "niezwykły klepacz" będzie się najzwyczajniej nudził nie mogąc się
    realizować/rozwijać, a pracodawca będzie płakał, że musi płacić więcej,
    za coś, za co wcale nie musi.

    > Gdyby firma podala "widelki", facio by nawet nei pofatygowal sie na
    > interveiw

    I nikt z zainteresowanych nic by na tym nie stracił.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM