  • 1. Data: 2011-02-23 17:07:43
    Temat: wysokość płacy w ogłoszeniach o pracę
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Wiele razy było na grupie o (nie) podawaniu wysokości zarobków
    w ogłoszeniach o pracę w Polsce. A tu wyjątek się zdarzył:

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.p
    raca.oferowana&aid=89310144
    (Google jeszcze nie zindeksowało, jest w sumie kilka
    ogłoszeń tej samej firmy)

    Pewnie trendu to nie napędzi, ale zawsze...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 2. Data: 2011-02-23 17:28:18
    Temat: Re: wysokość płacy w ogłoszeniach o pracę
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-23 18:07, Paweł Kierski pisze:
> [...]
    > (Google jeszcze nie zindeksowało, jest w sumie kilka
    > ogłoszeń tej samej firmy)
    >
    > Pewnie trendu to nie napędzi, ale zawsze...

    No fajnie ale co to zmienia? Podane widełki są dość szerokie. Więc
    ciągle jest niepewność czy się dostanie 3.5kilo czy 5.5kilo. Co gorsze
    wysokość wynagrodzenia jest uznaniowa.
    Ja nie widzę tutaj jakieś przewagi w podaniu kwot vs niepodaniu.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 3. Data: 2011-02-23 17:42:18
    Temat: Re: wysoko?? p?acy w og?oszeniach o prac?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 23 Feb 2011 18:28:18 +0100, Wit Jakuczun
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >wysokość wynagrodzenia jest uznaniowa.
    >Ja nie widzę tutaj jakieś przewagi w podaniu kwot vs niepodaniu.

    W Polsce ciagle nie moga sie przyzwyczaic ze sila robocza jest towarem
    i podlega prawom rynku. Ciagle sie ludziom wspomina gdy "praca sie
    nalezala" a za "nalezna prace" byla dobrze okreslona placa. Taka sama
    dla wszystkich. Nalezna.

    Owszem, tu gdzie jestem "widelki" sie podaje. Przy pracach federalnych
    i stanowych. Ale na rynku kazdy jest wart tyle ile jest wart. I dopoki
    w Polsce sobie ludzie tego nei uswiadomia, to ciagle bedzie komuna
    smierdzialo.

    A.L.

  • 4. Data: 2011-02-23 20:19:14
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-23 18:28, Wit Jakuczun pisze:

> [...]
    > wysokość wynagrodzenia jest uznaniowa.
    > Ja nie widzę tutaj jakieś przewagi w podaniu kwot vs niepodaniu.

    Dlaczego? Dla mnie to pozytywny trend. Przynajmniej wiadomo, że nie
    szukają studenta który by tę pracę odwalał za najniższe wynagrodzenie.
    Wiadomo dzięki temu jaki jest pułap możliwości płacowych pracodawcy, a w
    konsekwencji czy danej osobie szukającej prace / lub zmieniającej warto
    w ogóle zawracać sobie głowę danym ogłoszeniem i tracić czas na
    ewentualne rozmowy kwalifikacyjne.

    A ten co mu komuną śmierdzi nie może zrozumieć, będąc nawet w hameryce,
    że wartość pracownika to jedno, a możliwości finansowe pracodawcy to
    drugie. I choćby pracownik nie wiem jakim był cudem chodzącym, to jeśli
    pracodawcy na niego nie będzie stać, to nic tego nie zmieni. Ale to tak OT.

    Podanie widełek, spowoduje przynajmniej, że owo "cudo" nie będzie
    zawracać sobie głowy takim ogłoszeniem.

    Ogólnie jestem i zawsze byłem za określaniem takich "widełek" płacowych.
    Do dobre kryterium selekcji ogłoszeń.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 5. Data: 2011-02-23 20:32:58
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-23 21:19, Przemek O. pisze:

    > Dlaczego? Dla mnie to pozytywny trend. Przynajmniej wiadomo, że nie
    > szukają studenta który by tę pracę odwalał za najniższe wynagrodzenie.
    Gdzie to jest napisane? Wiadomo, że podali widełki. I tylko tyle można z
    tego wywnioskować. To co piszesz to Twoje interpretacja treści ogłoszenia.

    > Wiadomo dzięki temu jaki jest pułap możliwości płacowych pracodawcy, a w
    Ale widełki to przecież wyjście do negocjacji. Gdzie w ogłoszeniu jest
    napisane, że nie wyjdziesz z negocjacji cenowych z płacą niższą lub
    wyższą niż widełki?
    Ile osób widząc widełki powie, że chce górny pułap + 30%?
    O tym pisał AL. Widełki ogłupiają moim zdaniem. Ale chyba w miarę
    rozumiem jak Ty to postrzegasz.

    > konsekwencji czy danej osobie szukającej prace / lub zmieniającej warto
    > w ogóle zawracać sobie głowę danym ogłoszeniem i tracić czas na
    > ewentualne rozmowy kwalifikacyjne.

    Idziesz na łatwiznę ;). Ja mam kompletnie inne podejście. Widełki są dla
    mnie wyjściem do negocjacji. To jedynie informacja, że ten poziom cenowy
    jest ŁATWY do przełknięcia przez pracodawcę. To nie oznacza, że nie da
    się ugrać WIĘCEJ.

> [...]
    > pracodawcy na niego nie będzie stać, to nic tego nie zmieni. Ale to tak OT.

    No ale o tym AL właśnie pisał. Widełki to wg mnie urawniłowka. Odbierają
    koloryt i smak negocjacji. Walki o życie. ;)

    > Podanie widełek, spowoduje przynajmniej, że owo "cudo" nie będzie
    > zawracać sobie głowy takim ogłoszeniem.

    Wyżej napisałem dlaczego "cudo" może zawracać sobie głowę takim ogłoszeniem.

    > Ogólnie jestem i zawsze byłem za określaniem takich "widełek" płacowych.
    > Do dobre kryterium selekcji ogłoszeń.

    Rozumiem ale dla mnie widełki 3.5-5.5 kilo to są WIDŁY a nie widełki.
    Jakby podał 5.2-5.3 to byłyby to widełki. :)

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 6. Data: 2011-02-23 20:38:41
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-23 21:32, Wit Jakuczun pisze:

    > Gdzie to jest napisane? Wiadomo, że podali widełki. I tylko tyle można z
    > tego wywnioskować. To co piszesz to Twoje interpretacja treści ogłoszenia.

    Spojrzałem na ogłoszenie i jest tam napisane:
    "
    * Możliwość zdobycia dodatkowych premii za terminową realizację
    projektów.
    "

    Z ogłoszenia wiadomo jedynie, że negocjacja podstawy (czyli rozumiem, że
    część "gwarantowana"), zaczyna się od 3.5-5.5 kilo miesięcznie. I to
    TYLKO przez pierwszy rok. A co w drugim? Jakie widełki? A w trzecim? To
    ile można zarobić? Ile wynoszą te premie? 10%, 20% czy może 50% pensji?
    Jak to się ma do widełek (przepraszam, WIDEŁ)?

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 7. Data: 2011-02-23 21:37:04
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    > Gdzie to jest napisane? Wiadomo, że podali widełki. I tylko tyle można z
    > tego wywnioskować. To co piszesz to Twoje interpretacja treści ogłoszenia.

    Bo wszystko należy interpretować :) Twoje wnioski też są interpretacją.
    A poważnie, wiadomo że podane są widełki od do. Czyli jeśli będziesz
    osobą spełniającą warunki podane w ogłoszeniu to możesz spodziewać się
    minimalnej kwoty z podanych widełek. Natomiast górna granica określa ile
    pracodawca jest w stanie maksymalnie zapłacić danemu pracownikowi.
    Różnica pomiędzy dolną a górną granicą jest polem do popisu. Ile ugrasz
    tyle dostaniesz. I to nie jest interpretacja tylko wnioskowanie przy
    założeniu czystych intencji ogłoszeniodawcy i rzetelnej informacji
    zawartej w ogłoszeniu.

    > Ale widełki to przecież wyjście do negocjacji. Gdzie w ogłoszeniu jest
    > napisane, że nie wyjdziesz z negocjacji cenowych z płacą niższą lub
    > wyższą niż widełki?

    Ja to odbieram w sposób podany powyżej. Opieram to na fakcie, że we
    wszystkich rekrutacjach które prowadziłem (czy to dla siebie, czy dla
    firm gdzie pracowałem) z określonymi widełkami płacy podanymi do
    publicznej wiadomości, oznaczały one dokładnie to co napisałem.

    > Ile osób widząc widełki powie, że chce górny pułap + 30%?
    > O tym pisał AL. Widełki ogłupiają moim zdaniem. Ale chyba w miarę
    > rozumiem jak Ty to postrzegasz.

    I tak i nie. Moim zdaniem zależy to od podejścia ogłoszeniodawcy /
    pracodawcy.

> [...]
    > mnie wyjściem do negocjacji. To jedynie informacja, że ten poziom cenowy
    > jest ŁATWY do przełknięcia przez pracodawcę. To nie oznacza, że nie da

    Zależy. Czasami tak, czasami nie. Ogólnie przy takim ogłoszeniu,
    ewentualne pretensje, że "chciałem więcej a nie dostałem i rozszedłem
    się z dobrą pracą o 50zł" można kierować jedynie do siebie i ewentualnej
    nadinterpretacji tego, co jak dla mnie, jest bardzo konkretnie napisane.

    > No ale o tym AL właśnie pisał. Widełki to wg mnie urawniłowka. Odbierają
    > koloryt i smak negocjacji. Walki o życie. ;)

    Znowu zależy. Jeśli nie liczysz swojego czasu, lub jesteś osobą
    bezrobotną to takie podejście jest do zrozumienia. Jeśli jednak cenisz
    swój czas, lub chcesz zmienić pracę na lepszą (ja wiem, że wraz z
    nabieraniem doświadczenia w inny sposób zmienia się pracę) to każde
    kryterium mogące decydować o ewentualnym zainteresowaniu ofertą jest
    przydatne. Nie wchodząc w szczegóły, odrzucamy oferty które nie pasują
    nam finansowo :)

    > Wyżej napisałem dlaczego "cudo" może zawracać sobie głowę takim
    > ogłoszeniem.

    Widać są różne typy (a jakby inaczej) ludzi. Gdybym był takim "cudem" to
    pominąłbym taką ofertę.

    > Rozumiem ale dla mnie widełki 3.5-5.5 kilo to są WIDŁY a nie widełki.
    > Jakby podał 5.2-5.3 to byłyby to widełki. :)

    A dla mnie przedział 5.2 - 5.3 to żaden przedział. Ot wiadomo ile
    dostanę. Ale ja interpretuje widełki tak jak napisałem na samym
    początku. I może stąd inne podejście do tematu.

    Niemniej, jak dla mnie istotnym jest podawanie rzędu możliwych zarobków.

  • 8. Data: 2011-02-24 07:33:48
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-02-23 21:38, Wit Jakuczun pisze:

> [...]
    > ile można zarobić? Ile wynoszą te premie? 10%, 20% czy może 50% pensji?
    > Jak to się ma do widełek (przepraszam, WIDEŁ)?

    Realnie - negocjowałeś kiedyś umowę, gdzie było to wszystko pięknie
    określone? Z drugiej strony - 10k raczej bym się nie spodziewał, a to
    też jest informacja. Druga informacja (co podniósł Przemek) - 3.5k to
    już nie jest płaca kompletnego nooba. Zawsze to więcej informacji niż
    "atrakcyjne/rynkowe wynagrodzenie zależne od umiejętności
    i zaangażowania, system premiowy i bogaty pakiet socjalny". To są
    dopiero
    \ / | |\ | \ /
    \ / | | | / \/
    \/\/ | |/ |__ |

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 9. Data: 2011-02-24 07:50:11
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-24 08:33, Paweł Kierski pisze:

    > Realnie - negocjowałeś kiedyś umowę, gdzie było to wszystko pięknie
    > określone? Z drugiej strony - 10k raczej bym się nie spodziewał, a to
    Pawle, jak wszystko jest pięknie określone to nie ma czego negocjować.
    Ale z drugiej strony w negocjacjach tak jest, że swoje propozycje
    przedstawia się tak, żeby druga strona nie śmiała ich podaważać.
    I tego typu negocjacje prowadziłem parę razy. Ale nie o umowę o pracę.

> [...]
    > "atrakcyjne/rynkowe wynagrodzenie zależne od umiejętności
    > i zaangażowania, system premiowy i bogaty pakiet socjalny". To są

    To prawda. Ale tutaj też masz o premiach. A informacja o zarobkach jest
    tylko w pierwszym roku pracy. Jedyne o co mi chodzi to to, że takie
    widełki/widły są dla mnie mało ciekawe. Ale rozumiem, że dla niektórych
    mogą nieść jakąś informację.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 10. Data: 2011-02-24 08:13:46
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-02-24 08:50, Wit Jakuczun pisze:
    [...]
> [...]
    > tylko w pierwszym roku pracy. Jedyne o co mi chodzi to to, że takie
    > widełki/widły są dla mnie mało ciekawe. Ale rozumiem, że dla niektórych

    Dokładnie o to chodzi - dla mnie akurat mają. Niestety często opisy
    stanowiska i wymaganych kwalifikacji są brane "z szablonu" i niewiele
    z nich wynika. Więcej w sumie o stanowisku powie mi, czy "widły" to
    2k-4k czy 3.5k-7k.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net