-
11. Data: 2011-06-11 23:56:02
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Olo,
Saturday, June 11, 2011, 11:27:04 PM, you wrote:
>>> w większości aut masz termostat "pod" rozrządem i pompą wody, więc
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>> wymienia się raz wszystko... później np. po 5kkm walnie Ci termostat i
>>> musisz cały rozrząd robić od nowa (chyba, że założysz zdjęty pasek, ale
>>> tak to robią kowale w szopie). Gratuluję 300kkm na jednym termostacie,
>>> ja wolę nie ryzykować...
>> Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem (fakt, same
>> R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.
> Dlatego stek bzdur bo nie miałeś takiego silnika? lecz sie
Po co piszesz "w większości", skoro to absolutna nieprawda?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
12. Data: 2011-06-11 23:58:06
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 11 Jun 2011 22:56:53 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem (fakt, same
>R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.
Ktore to, jakies francuskie ? Termostat jest z reguly przy pompie
wody, a pompa przy pasku rozrzadu.
W scierce sie wymienialo bez dotykania rozrzadu, w dacii tez.
Zaraz .. no tak - gdzie mialby byc z tylu ? Musi byc przy pompie, a
pompra przy napedzie rozrzadu.
J.
-
13. Data: 2011-06-12 00:03:40
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J.F.,
Saturday, June 11, 2011, 11:58:06 PM, you wrote:
> On Sat, 11 Jun 2011 22:56:53 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>>Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem (fakt, same
>>R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.
> Ktore to, jakies francuskie ? Termostat jest z reguly przy pompie
> wody,
W jakim silniku? Bo w mo znanych przy głowicy, z przeciwnej strony.
> a pompa przy pasku rozrzadu.
> W scierce sie wymienialo bez dotykania rozrzadu, w dacii tez.
> Zaraz .. no tak - gdzie mialby byc z tylu ? Musi byc przy pompie, a
> pompra przy napedzie rozrzadu.
Musi to na Rusi.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
14. Data: 2011-06-12 11:31:01
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Olo* w wiadomości news:it0jq3$m8t$1@news.onet.pl napisał(a):
> W dniu 2011-06-11 11:00, Przembo pisze:
>> Czy to przypadłość silnika Astry czy to według Ciebie dobra reguła?
>> Pytam bo może jestem ignorantem ale w autach które mam/miałem ~300kkm i
>> więcej na fabrycznym termostacie to normalka. No kiedyś w Poldku mi się
>> zaciął to zmieniłem przy okazji z 85stC na 82stC...
> w większości aut masz termostat "pod" rozrządem i pompą wody, więc
> wymienia się raz wszystko... później np. po 5kkm walnie Ci termostat i
> musisz cały rozrząd robić od nowa (chyba, że założysz zdjęty pasek, ale
> tak to robią kowale w szopie). Gratuluję 300kkm na jednym termostacie, ja
> wolę nie ryzykować...
:-)
Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji rozrządu
wymienia się pompę wody...
A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i jeśli
jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje, mnie na ileś
aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji. A pompę wody
przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z rozrządem, a
słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."
Pozdr
-
15. Data: 2011-06-12 11:37:23
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-06-12 11:31, Przembo pisze:
> *Olo* w wiadomości news:it0jq3$m8t$1@news.onet.pl napisał(a):
>> W dniu 2011-06-11 11:00, Przembo pisze:
>>> Czy to przypadłość silnika Astry czy to według Ciebie dobra reguła?
>>> Pytam bo może jestem ignorantem ale w autach które mam/miałem ~300kkm i
>>> więcej na fabrycznym termostacie to normalka. No kiedyś w Poldku mi się
>>> zaciął to zmieniłem przy okazji z 85stC na 82stC...
>> w większości aut masz termostat "pod" rozrządem i pompą wody, więc
>> wymienia się raz wszystko... później np. po 5kkm walnie Ci termostat i
>> musisz cały rozrząd robić od nowa (chyba, że założysz zdjęty pasek,
>> ale tak to robią kowale w szopie). Gratuluję 300kkm na jednym
>> termostacie, ja wolę nie ryzykować...
>
>
> :-)
> Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji
> rozrządu wymienia się pompę wody...
> A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i
> jeśli jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje,
> mnie na ileś aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji. A
> pompę wody przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z
> rozrządem, a słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."
no to kwestia tego , czy masz ten termostat "za" rozrządem - dla kolegów
nie mających takiego rozwiązania - miałem kilka silników ze stajni Audi
i wszędzie niestety termostat schowany za pompą wody. Jeśli tak nie
masz, czyli termostat schowany gdzieś z tyłu to się o to nie martw.
-
16. Data: 2011-06-12 15:31:20
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-06-12 11:37, Olo pisze:
> no to kwestia tego , czy masz ten termostat "za" rozrządem - dla kolegów
> nie mających takiego rozwiązania - miałem kilka silników ze stajni Audi
> i wszędzie niestety termostat schowany za pompą wody.
I sprawa stała się jasna i zrozumiała. Dla Ciebie te parę silników
jednego producenta to większość rynkowa?
A podobno to francuscy producenci są popieprzeni ze swoim utrudnianiem
życia użytkownikom i serwisantom...
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
17. Data: 2011-06-12 16:24:20
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 12 Jun 2011 15:31:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>W dniu 2011-06-12 11:37, Olo pisze:
>> no to kwestia tego , czy masz ten termostat "za" rozrządem - dla kolegów
>> nie mających takiego rozwiązania - miałem kilka silników ze stajni Audi
>> i wszędzie niestety termostat schowany za pompą wody.
>
>I sprawa stała się jasna i zrozumiała. Dla Ciebie te parę silników
>jednego producenta to większość rynkowa?
>A podobno to francuscy producenci są popieprzeni ze swoim utrudnianiem
>życia użytkownikom i serwisantom...
Obejrzyj nissan patrol.
Zeby zmienic termostat czy pompe trzeba rozebrac rozrzad, bo elementy
sa nalozone, a wczesniej zdemontowac przod samochodu i chlodnice, zeby
miec dostep.
A Nissan wspolpracuje z Renault :-P
J.
-
18. Data: 2011-06-12 17:03:32
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 12 Jun 2011 11:31:01 +0200, Przembo wrote:
>Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji rozrządu
>wymienia się pompę wody...
Zdaje sie ze w Oplach zalecaje co ~120kkm, a poniewaz wytrzymuje ok
180kkm, to calkiem rozsadne. Ona krecona paskiem rozrzadu i pelni role
napinacza.
>A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i jeśli
>jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje, mnie na ileś
>aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji.
Ja bym tam rzekl ze bardzo czesto sie psuje - tzn w kilkunastoletnim
aucie popsuje sie na pewno.
A poniewaz kosztuje grosze .. to jak sie ma takiego ~10 latka, to
czemu nie wymienic prz okazji ?
>A pompę wody
>przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z rozrządem, a
>słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."
Jakbys zobaczyl Patrola to bys sie nie dziwil :-)
J.
-
19. Data: 2011-06-12 17:37:26
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*J.F.* w wiadomości news:3vk9v65mv8a972ku6atbh3snu0i68dhcbu@4ax.com
napisał(a):
> On Sun, 12 Jun 2011 11:31:01 +0200, Przembo wrote:
>> Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji
>> rozrządu wymienia się pompę wody...
> Zdaje sie ze w Oplach zalecaje co ~120kkm, a poniewaz wytrzymuje ok
> 180kkm, to calkiem rozsadne. Ona krecona paskiem rozrzadu i pelni role
> napinacza.
W przypadku silników Astry I to pompa starczała na kilkadziesiąt kkm, a
wymiana rozrządu AFAIR była co 60kkm, tam to było uzasadnione. Ale to są
specyficzne sytuacje, ja wiem kiedy coś warto zrobić przy okazji :-)
>> A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i
>> jeśli jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje,
>> mnie na ileś aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji.
> Ja bym tam rzekl ze bardzo czesto sie psuje - tzn w kilkunastoletnim
> aucie popsuje sie na pewno.
> A poniewaz kosztuje grosze .. to jak sie ma takiego ~10 latka, to
> czemu nie wymienic prz okazji ?
:-)
>> A pompę wody
>> przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z rozrządem, a
>> słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."
> Jakbys zobaczyl Patrola to bys sie nie dziwil :-)
Mam 1.9 TDI AFN, sa też nowsze 1.9TDI które pompę mają jednak napędzaną za
pośrednictwem paska rozrządu, czy to znaczy że ma mnie nie dziwić
nieuzasadniona propozycja wymiany jakiejś części? To tylko czekać na magika
co zaproponuje mi wymianę paska rozrządu z pompą i termostatem w innym moim
autku, też nie miałbym się zdziwć jeśli wiem że w rozrządzie nie ma żadnego
paska? :-)
Pozdr
-
20. Data: 2011-06-13 14:11:44
Temat: Re: wymiana rozrzadu w Astrze 2
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
> Hello J.F.,
>>>Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem
>>>(fakt, same
>>>R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.
>> Ktore to, jakies francuskie ? Termostat jest z reguly przy
>> pompie
>> wody,
>W jakim silniku? Bo w mo znanych przy głowicy, z przeciwnej
>strony.
>
>> W scierce sie wymienialo bez dotykania rozrzadu, w dacii tez.
>> Zaraz .. no tak - gdzie mialby byc z tylu ? Musi byc przy
>> pompie, a
>> pompra przy napedzie rozrzadu.
>
> Musi to na Rusi.
No i zapomnialem popatrzec pod maske, za to popatrzylem do ksiazki
.. w mondeo faktycznie gdzies z tylu.
Hm juz zglupialem. Tak mi sie wydawalo ze z reguly pompa pompuje do
glowicy, wracac musi przez cylindry w malym obiegu .. no i
chlodnica wlaczona rownolegle do pompy.
A w mondku rzekomo pompa pompuje na cylindry i glowice, a wraca
specjalna rura w malym obiegu, lub przez chlodnice.
Hm, zaraz .. w glowicach chyba nie ma bocznego wejscia na plyn,
czyli plynie kanalami dol-gora
http://allegro.pl/glowica-ford-mondeo-1-8td-escort-f
iesta-po-regener-i1643982702.html
to moze i zawsze ta rura powrotna byla .. czy nawet od razu
nagrzewnica wnetrza ?
J.