    From: "LPPL" <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: wymiana gratów
    Date: Sat, 13 Apr 2013 11:45:20 +0200

    Użytkownik "maX" >
    > Użytkownik "LPPL"

    > Tyle że możliwości modernizacji mają ograniczone oraz mają krótką
    > gwarancję. A jak kupi płytę na 760G lub H61 to w przyszłości może
    > migrować do i5, i7 lub Phenoma x6.
    > Ale oczywiście to kwestia kalkulacji koszt zysk.

    Skoro nie migrował przez około 10 lat, to dlaczego zakładasz, że zacznie
    nagle regularnie modrnizować od teraz kompa? Co za tym przemawia? Graczem
    na pewno nie jest, profesjonalnie komputera też nie używa. e

    > Jeśli teraz jedzie na piracie a będzie miał do wyboru legalnego XP /
    > Vistę lub pirata 7 to raczej i tak dalej weźmie pirata.

    Po co się przesiadać z legalnej visty na nielegalną 7? Zeby się szybciej
    wątki otwierały w outlooku (sic!)?

    Problem jest innej natury. Jeśli kupi płytę, procesor i pamięci to powinien
    wymienić też dysk twardy, bo 1. będzie wąskim gardłem 2. należy mu się
    zasłużona emerytura. 3 taki zabytek może paść w każdej chwili i będzie
    strata zapewne znacznie większa, niż cena zakupu nowego. Co do reszty: dvd
    jak wiadomo, to jeden z najczęściej psujących się podzespołów bazowych, a
    jeśli chodzi o zasilacz to pewnie nie jest wart funta kłaków i bałbym się
    podłączać go do nowego zestawu, poza tym z każdym rokiem maleje jego
    sprawność i rośnie prawdopodobieństwo zejścia (a byłoby naprawdę przykro,
    gdyby przy okazji pociągnął ze sobą w zaświaty coś z nowych elementów).
    Z drugiej strony można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że
    watkotwórca nie ma zbyt wielkiego doświadczenia w składaniu sprzętu, więc
    trzeba doliczyć za ew usługę.
    Zdaję sobie sprawę, że bez udziału Rafalexa przeradza się to w akademicką
    dyskusję, ale opcja polisingowa wydaje mi się (przy obecnym stanie naszej
    wiedzy) w tym konkretnym przypadku najbardziej (nie tylko finansowo ale i
    logistycznie) na miejscu, tym bardziej, że przy odrobinie szczęścia może mu
    się uda zamienić coś z tamtego zestawu na przysłowiowe piwo, co już samo w
    sobie jest potężnym motywatorem;)

    --
    LPPL