  • 1. Data: 2013-04-10 09:30:15
    Temat: wymiana gratów
    Od: r...@o...pl

    Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
    płyta główna - KT4AV MSI AGP 8x
    karta grafiki - Ge Force Fx5200 128mb
    procek - AMD Athlon 2.0
    zasilacz - LC - B300 ATX

    co bym mogl wymienic na nieco lepsze?

  • 2. Data: 2013-04-10 09:53:37
    Temat: Re: wymiana gratów
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    r...@o...pl nabazgrał(a):

    > Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
> [...]

    Nie warto ...

  • 3. Data: 2013-04-10 09:58:09
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-04-2013 o 09:30:15 <r...@o...pl> napisał(a):

    > Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
> [...]

    Zasilacz!

    --
    Brak sygnaturki.

  • 4. Data: 2013-04-10 10:27:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 00:30:15 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > co bym mogl wymienic na nieco lepsze?

    Nie określiłeś do czego ci komp potrzebny a od tego zawsze należy zacząć.
    IMO sprzedaj tą płytę na Allegro. Jeśli to komp domowy i nie grasz, kup
    jakąś z podstawką LGA775 (np. Asrock G41C-GS, mam taką a płyta obsługuje
    DDR2 i 3 oraz ma grafikę on-board) i jakiś procek C2D. Do tego duży
    radiator z heatpipami i bez wiatraka, zasilacz 300 W z wiatrakiem na
    spodzie i masz sprytny cichutki komp.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2013-04-10 10:48:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-10 09:30, r...@o...pl pisze:
    > Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
> [...]
    Komputer...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-04-10 15:40:57
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Nawet najwolniejszy sprzęt dostępny w sklepach będzie dużo szybszy od tego
    Athlona. Jeśli grafa będzie zintegrowana to nawet ten zasilacz może zostać.
    Zapewne masz jeszcze napędy na IDE, więc albo kup AMD (w nich zdarzają się
    jeszcze gniazda IDE) albo Intela ale wtedy musisz dokupić kontroler na PCI z
    gniazdami IDE (i to taki pozwalający wystartować komputer z napędu DVD jeśli
    chcesz zainstalować windows z niego) lub przejściówki z SATA na IDE.

  • 7. Data: 2013-04-10 17:31:47
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "maX"

> [...]
    > na PCI z gniazdami IDE (i to taki pozwalający wystartować komputer z
    > napędu DVD jeśli chcesz zainstalować windows z niego) lub przejściówki z

    Nieopłacalne. Choćby dla tego, że trzeba pewnie też dołożyć ramu, co
    drastycznie zwiększy cenę adaptacji. Lepiej wyszukać coś polisingowego; w
    przedziale 300-400 cierpliwym trafiają się naprawdę perełki, kilkukrotnie
    szybsze od tego zabytku i w dodatku prawie zawsze z nowszym, legalnym
    systemem, niż (Watsonowsko zakładam)) wątkotwórca ma, co też nie jest (albo
    już nie długo będzie), przeca, bez znaczenia.

    --
    LPPL

  • 8. Data: 2013-04-10 19:13:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > DDR2 i 3 oraz ma grafikę on-board) i jakiś procek C2D. Do tego duży
    > radiator z heatpipami i bez wiatraka, zasilacz 300 W z wiatrakiem na

    Nie warto, lepiej LGA1155 i jakiś G540 na ten przykład (w sklepie 159zł
    procek +*ASROCK H61M-DG3/USB3* za 187zł z DVI i USB3.0).
    Jak coś będzie potrzebował szybszego to łatwo wsadzi tam i5 czy i7 a tak
    znowu wymiana.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2013-04-10 22:29:22
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-10, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:
    > Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
> [...]

    Chyba wszystko byś mógł. Przecież nie ma reglamentacji elektroniki.

    A komp jest stary i nie warto. Odłóż na nowy. Za 1000 zł złożysz nowy
    zestaw, który zmiażdży jakiekolwiek częściowe "ulepszenie" Twojego
    sprzętu.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 10. Data: 2013-04-11 06:53:32
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-10 17:31, LPPL pisze:

    > Nieopłacalne. Choćby dla tego, że trzeba pewnie też dołożyć ramu, co
    > drastycznie zwiększy cenę adaptacji.

    Tu w 100% zgoda.

    > Lepiej wyszukać coś polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiają się
    naprawdę perełki,

    Jak ktoś gustuje w antykach.
    Za podobne pieniądze można złożyć coś budżetowego na AM3+ ze
    zintegrowaną grafiką i portem IDE by zachować HDD i DVDRW
    (jedyne części warte przełożenia).

    > kilkukrotnie szybsze od tego zabytku i w dodatku prawie zawsze z
    > nowszym, legalnym systemem, niż (Watsonowsko zakładam)) wątkotwórca ma,
    > co też nie jest (albo już nie długo będzie), przeca, bez znaczenia.

    Niekoniecznie - znam ludzi którzy kupowali nawet Windows 3.1 w czasach
    ich świetności. Ale pewnie jest OEM, czyli wg pomysłów MS OS do piachu.

    BTW:
    MS wymyślił sobie jak sprzedać coś dwa i więcej razy - tzn. mam na myśli
    MS Refurbished licence. Tylko czekać aż jakiś lobbysta z MS wyśle do
    akcji bojowe policji gospodarczej by postraszyć ludzi i prawem siły, a
    nie siłą prawa przekonać, że wszystkie stare licencje są passe.
    Inna sprawa to, że drugi obóz też ma za uszami - wystarczy rzucić okiem
    na A - mnóstwo jest tam komputerów poleasingowych importowanych z
    zachodu z systemami dziwnym trafem w wersji PL. To jest naruszenie jak
    najbardziej, ale jeśli sprzedawane jest to z komputerem w normalny
    sposób pilnując pierwotnej wersji systemu, to nie wiem na jakiej
    podstawie MS chce drugi raz pieniądze za ten sam OS.

    --
    /MB