eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] › Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
  • Data: 2013-09-06 22:06:32
    Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "W dniu 06.09.2013 o 21:39 Cavallino <c...@k...pl> pisze:


    >
    > No jasne, bo 9,6 mln eur to mniej niż 8,24 mln
    > http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-ko
    sztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech
    -i-czechach,id,t.html
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14314158,Dlaczeg
    o_autostrady_w_Polsce_buduje_sie_drozej_niz.html
    >


    Ten artykuł to bełkot jakiegoś idioty, ale potwierdza to co wcześniej
    napisałem (moje komentarze w nawiasach):

    -"Mamy przykłady, że konstrukcje są bardzo często przewymiarowywane (20-30
    proc.), a zamawiający nie pozwala na optymalizację" (większa szerokość
    wiaduktów i mostów - na dodatkowy pas w przyszłości)

    "-Wyższe koszty realizacji wspomnianych inwestycji mogą wynikać z nadmiaru
    ekranów akustycznych"

    "- niepotrzebnych wymogów specyfikacji, np. malowanie betonów na obiektach
    mostowych (w Niemczech nigdy się tego nie robi - pozostaje żywy kolor
    betonu, przez to taniej i przynajmniej wszystkie obiekty są jednolite" -
    (to nie są plakatówki, to są masy zmniejszające nasiąkliwość betonu)

    "Niezrozumiałe jest to, że niektóre normy polskie mają wyższe wymagania
    niż normy europejskie, np. w zakresie nasiąkliwości betonu. Projektanci
    nie dopuszczają w konstrukcjach betonowych cementu hutniczego, powszechnie
    stosowanego w Europie" - (W Hiszpanii czy na południu Niemiec nasiąkliwość
    jest bez znaczenia, u nas przy 50 cyklach "przejścia przez zero" jest
    kluczowa).

    a to jest gwóźdź programu :-)

    "Warto też postawić pytanie, w jaki sposób ETO wygenerowało te dane? Czy
    były brane pod uwagę pierwotne wartości kontraktów czy ostateczne. W
    krajach zachodnich przy projektach typu "buduj" wartości stosunkowo
    znacząco rosną w trakcie realizacji (konieczności zmian, nieprzewidziane
    zdarzenia itp. są rekompensowane przez zamawiających poprzez zwiększanie
    wartości kontraktu). Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
    Autostrad odrzuca tego typu roszczenia" - (Niemiec robi przed inwestycją
    kosztorys i przedstawia go jako całkowity koszt, poprawki i dodatkowe
    koszty idą po stołem i nie wchodzą do średniej ceny kilometra.)

    Żeby zrobić dokładne porównanie, trzeba by policzyć ile przy budowie
    autostrady powstaje u nas dodatkowych obiektów inżynieryjnych (których nie
    mieliśmy wcale) a ile u Niemców.
    Koszty autostrad Hiszpańskich wynikają z tego, że są lata świetlne do
    przodu przed Niemcami w jakości nawierzchni nowo-budowanych autostrad i
    tak jak u nas muszą dobudować infrastrukturę do pobierania opłat.

    TG






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: