-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
References: <4...@g...com>
<51efcf44$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<l0bva5$ugh$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<o...@l...harvard.local>
<522a1f24$0$1446$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<522a2f79$0$1469$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 06 Sep 2013 22:06:32 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
User-Agent: Opera Mail/12.16 (Win32)
Lines: 113
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.81.75
X-Trace: 1378497992 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1256 95.49.81.75:61262
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2503404
[ ukryj nagłówki ]"W dniu 06.09.2013 o 21:39 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
> No jasne, bo 9,6 mln eur to mniej niż 8,24 mln
> http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-ko
sztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech
-i-czechach,id,t.html
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14314158,Dlaczeg
o_autostrady_w_Polsce_buduje_sie_drozej_niz.html
>
Ten artykuł to bełkot jakiegoś idioty, ale potwierdza to co wcześniej
napisałem (moje komentarze w nawiasach):
-"Mamy przykłady, że konstrukcje są bardzo często przewymiarowywane (20-30
proc.), a zamawiający nie pozwala na optymalizację" (większa szerokość
wiaduktów i mostów - na dodatkowy pas w przyszłości)
"-Wyższe koszty realizacji wspomnianych inwestycji mogą wynikać z nadmiaru
ekranów akustycznych"
"- niepotrzebnych wymogów specyfikacji, np. malowanie betonów na obiektach
mostowych (w Niemczech nigdy się tego nie robi - pozostaje żywy kolor
betonu, przez to taniej i przynajmniej wszystkie obiekty są jednolite" -
(to nie są plakatówki, to są masy zmniejszające nasiąkliwość betonu)
"Niezrozumiałe jest to, że niektóre normy polskie mają wyższe wymagania
niż normy europejskie, np. w zakresie nasiąkliwości betonu. Projektanci
nie dopuszczają w konstrukcjach betonowych cementu hutniczego, powszechnie
stosowanego w Europie" - (W Hiszpanii czy na południu Niemiec nasiąkliwość
jest bez znaczenia, u nas przy 50 cyklach "przejścia przez zero" jest
kluczowa).
a to jest gwóźdź programu :-)
"Warto też postawić pytanie, w jaki sposób ETO wygenerowało te dane? Czy
były brane pod uwagę pierwotne wartości kontraktów czy ostateczne. W
krajach zachodnich przy projektach typu "buduj" wartości stosunkowo
znacząco rosną w trakcie realizacji (konieczności zmian, nieprzewidziane
zdarzenia itp. są rekompensowane przez zamawiających poprzez zwiększanie
wartości kontraktu). Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad odrzuca tego typu roszczenia" - (Niemiec robi przed inwestycją
kosztorys i przedstawia go jako całkowity koszt, poprawki i dodatkowe
koszty idą po stołem i nie wchodzą do średniej ceny kilometra.)
Żeby zrobić dokładne porównanie, trzeba by policzyć ile przy budowie
autostrady powstaje u nas dodatkowych obiektów inżynieryjnych (których nie
mieliśmy wcale) a ile u Niemców.
Koszty autostrad Hiszpańskich wynikają z tego, że są lata świetlne do
przodu przed Niemcami w jakości nawierzchni nowo-budowanych autostrad i
tak jak u nas muszą dobudować infrastrukturę do pobierania opłat.
TG
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem