  • 1. Data: 2013-07-24 14:16:23
    Temat: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
    Od: Maniek <m...@g...com>

    Rozwaliło mnie gdy to czytałem:

    http://www.wykop.pl/link/1594969/srednio-zarabiajace
    go-polaka-stac-na-nowy-samochod/

  • 2. Data: 2013-07-24 14:57:38
    Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :]
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-24 14:16, Maniek pisze:
    > Rozwaliło mnie gdy to czytałem:
    >
    > http://www.wykop.pl/link/1594969/srednio-zarabiajace
    go-polaka-stac-na-nowy-samochod/

    Ech... :-)
    Jak już tak dążymy do "zachodu" to najwięcej mówi o naszych
    możliwościach finansowych porównanie za ile pensji można kupić nowy
    samochód albo ile litrów paliwa można kupić za jedną pensję.
    Wiem... To jest nie wygodne dla szerzących "zieloną wyspę" a już o tym
    że Polacy pracują dużo i ciężko to cicho sza.
    Najlepiej posługiwać się PKB i innymi fałszywymi wskaźnikami i tym
    utwierdzać naszą niewydajność i zaściankowość.
    Przecież tak ma być. Mamy być rynkiem zbytu i tanimi robolami.

  • 3. Data: 2013-07-24 15:25:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** z pisze tak:

    > a już o tym że Polacy pracują dużo i ciężko to cicho sza.

    Znam tylko takich co ani dużo ani ciężko a o nadgodzinach nie ma mowy.

    W czasie zmiany 8 godzinnej nie ma co robić więc wszyscy udają że coś
    robią. Pracownicy chcieliby pracować i więcej zarobić a góra
    najchętniej wszystkich fizycznych by zwolniła. To jest fenomen.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-07-24 15:36:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-24 15:25, PiteR pisze:
> [...]
    > robią. Pracownicy chcieliby pracować i więcej zarobić a góra
    > najchętniej wszystkich fizycznych by zwolniła. To jest fenomen.

    Co to za zakład pracy jest? :-)
    Ja to się nie znam bo ciągle tylko u tych krwiopijców prywaciarzy ;-)
    Znam dużo osób które na prawdę _pracują_

  • 5. Data: 2013-07-24 16:01:06
    Temat: Re: [wykop] Polaków jednak stać na nowe samochody :] [ot]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** z pisze tak:

    > Ja to się nie znam bo ciągle tylko u tych krwiopijców prywaciarzy ;-)

    U krwiopijców pewnie też występuje kompresja płac co? :)

    Czy pracujesz mało, dużo czy jeszcze więcej to i tak równowartość 1050
    euro netto nie zarobisz. Tu potrzebny jest odpowiedni stołek,
    dorabianie po pracy lub działalność.

    Taką blaszaną puszkę na kształt to podejrzewam czasowo w 60 miesiecy
    młoteczkiem sam bym wyklepał w ocynku. Big deal ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2013-09-06 09:13:09
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robią. Pracownicy chcieliby pracować i więcej zarobić a góra
    > najchętniej wszystkich fizycznych by zwolniła. To jest fenomen.

    Fenomen to jest to, że pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej niż ten z
    Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie.

    J.

  • 7. Data: 2013-09-06 09:20:41
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2013-09-06 09:13, Jan Koval pisze:
    > Fenomen to jest to, że pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej niż ten z
    Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie.

    A myślisz że koszty pracownicze to są te, które tak znacząco wpływają na
    ogólną cenę?

  • 8. Data: 2013-09-06 09:33:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 06.09.2013 o 09:13 Jan Koval <j...@o...pl> pisze:

    > Fenomen to jest to, że pracownik przy budownie autostrady zarabie mniej
    > niż ten z Niemiec a jednak niemieckie autostrady sa tansze w budowie.

    Podaj jakieś dwa konkretne przykłady - koszt wybudowania kilometra
    autostrady w PL i D.
    To, że w TVN tak mówią znaczy tylko tyle, że mówią.
    Zazwyczaj się okazuje, że porównuje się jakiś odcinek, na którym u nas
    było 5 węzłów, 3 pasy, 5 mostów, 12 wiaduktów, 4 przejścia dla zwierzyny i
    trzeba było wykupić 20 gospodarstw a w Niemczech był to 100km odcinek
    autostrady przez łąki.

    TG

  • 9. Data: 2013-09-06 12:50:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał
> [...]

    >autostrady w PL i D.
    >To, że w TVN tak mówią znaczy tylko tyle, że mówią.

    To sie spotyka tez w opracowaniach UE.

    >Zazwyczaj się okazuje, że porównuje się jakiś odcinek, na którym u
    >nas było 5 węzłów, 3 pasy, 5 mostów, 12 wiaduktów, 4 przejścia dla
    >zwierzyny i

    bywa

    >trzeba było wykupić 20 gospodarstw a w Niemczech był to 100km odcinek
    >autostrady przez łąki.

    Ale w Niemczech ziemia droga i nawet laki trzeba wykupic.
    No chyba ze w NRD.

    J.

  • 10. Data: 2013-09-06 13:23:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 06.09.2013 o 12:50 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > To sie spotyka tez w opracowaniach UE.

    > Ale w Niemczech ziemia droga i nawet laki trzeba wykupic.
    > No chyba ze w NRD.

    Wszystko zgoda, ale nie lubię jak się tak uogólnia i dorabia jakieś teorie
    na podstawie nie wiadomo jakich danych. Było już z kilkadziesiąt takich
    dyskusji - nikt nigdy nie podał przykładów budowy autostrady z których by
    czarno na białym wynikało, że w PL jest drożej.

    TG