eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573cb3c7$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <y7b1g81ctekj$.a43gbitch79y.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573d9dae$0$22825$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573da9cc$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573db72b$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573dc09b$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 19 May 2016 16:09:05 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Teoretycznie sie z Toba zgadzam, a jednak IBM w owych czasach robil
    > inaczej. A VGA byly drogie (6 bitow to juz nie takie pare) ..

    Sześciobitowa drabinka nie jest wielkim wyzwaniem. To też tylko
    teoretycznie musi być sześciobitowym przetwornikiem, dokładne być
    nie musi, takie tam zgrubne robienie woltów z bitów.

    > Dzis tez tak zle nie jest, trzeba byc duzym, aby przepchnac nowy
    > "standard".

    Jak potrzebowałem rozdzielczości pionowej 1035 (czy coś koło tego),
    bo mi się Ważny Program na ekranie nie mieścił, to sobie zmieniłem
    modeline. I karta, i monitor łyknęły. A to było wczoraj, może nawet
    przedwczoraj. Z czasem wszystko stało się bardziej elastyczne.

    > Trudno aby zaczeli od stawiania laboratorium LCD.
    > Zauwaz, ze czestotliwosci jednak nieco inne - i nie wahali sie ich
    > zmieniac coraz bardziej.

    Ale tylko nieco. Tolerowane przez podzespoły telewizyjne. Dla MDA
    amerykanie zaimportowali nawet europejskie 50 Hz.

    --
    Jarek