  • 1. Data: 2009-10-20 21:48:21
    Temat: wybor lustrzanki.
    Od: "ert" <e...@o...ed>

    Witam aktualnie jestem posiadaczem Fuji FinePix S6500 fd juz ponad rok
    cos juz sobie popstrykalem itd i trafila sie okazja zakupu wiec mysle nad
    jakims lustrem kwota ~2000zl poprzegladalem poczytalem i mysle nad
    sony A200 do tego obiektyw cos ala fuji gdzie mam 28-300 i tak mysle nad
    Sony DT 18-200 lub Tamron AF 18-200 lub Sigma 18-200 cos jeszcze?

    Chce kupic 1 obiektyw nie planuje rozwijania sprzetu itd poprostu mam okazje
    zmienic hybryde na jakies lustro wiec padlo na a200 ,zastosowanie czysto
    amatorskie itd co w tej kwocie razem z obiektywem
    zamiast a200 mozna jeszcze dostac ?
    nie musi byc nowy ale koniecznie fak. vat

  • 2. Data: 2009-10-20 22:36:19
    Temat: Re: wybor lustrzanki.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=SCYlqRIVvcs

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2009-10-21 00:53:10
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Yogi\(n\) <y...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "ert" <e...@o...ed> napisał w wiadomo&#65533;ci

    > http://www.youtube.com/watch?v=SCYlqRIVvcs
    >
    > --
    > Yogi(n)

    Pentax k-x z kitem to 2200. 2000 nie starczy na korpus i superzoom...

    Maciej

  • 4. Data: 2009-10-21 06:51:00
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Pentax k-x z kitem to 2200. 2000 nie starczy na korpus i superzoom...

    Zawsze można dokupić manualne 135mm/2.8 za 150zł i obskoczyć nim sytuacje gdy
    będzie potrzebny ekwiwalent ~200mm.

    ert - musisz zastanowić się jak często używasz ogniskowych powyżej ekwiwalentu
    85mm, całkiem możliwe, że wystarczy Ci kitowy obiektyw 18-55mm, kit w Pentaksie
    jest bardzo dobrej jakości (jak na kit oczywiście) a na pewno będzie lepszy i
    lżejszy od 18-200mm.
    Do tego ten nowy K-x wygląda na bardzo dobrą propozycję na rozpoczęcie przygody
    z lustrzankami, dostępny duży zakres czułości, stabilizacja obrazu w korpusie,
    dobra ergonomia (trzymałem w ręku K-m, a on jest najprawdopodobniej tak samo
    wyprofilowany jak nowy K-x i zdecydowanie lepiej mi się go trzyma niż amatorskie
    Sony (A200, A330) - oczywiście to trzeba najlepiej samemu sprawdzić, ale dla
    mnie Pentax byłby wygodniejszy). Oczywiście filmy HD i LiveView to mogą być
    ważne sprawy dla Ciebie jako, że przechodzisz z kompaktu. Przy kadrowaniu ważny
    jest duży wizjer i tu Pentax chyba też wypada ciut lepiej niż Sony. Generalnie
    to aparat nowszy technicznie, więc i parametry ma ciekawsze np. migawka do
    1/6000s (niestety niezbyt istotne przy ciemnych obiektywach :-) ), korpus lekki,
    nieduży i teraz Cie dobiję - możesz go kupić w kolorach czarnym, białym,
    czerwonym i granatowym (tu konkurencja wymięka ;-))) ). Jeśli masz telewizorek
    HD i rodzina ciśnie, żebyś na szybko pokazał zdjęcia, to prawdopodobnie możesz
    przeglądać na nim zdjęcia z kart SD/SDHC, Sony pracuje na CF-ach, więc jest to
    też jakiś minusik.

    Generalnie kupując dowolny korpus zawsze możesz zmienić go na aparat z innego
    systemu, bo przy korpusie z jednym obiektywem wiele nie stracisz, ale mimo
    wszystko warto wybrać, moim zdaniem, coś co będzie Ci się przyjemnie użytkować.

  • 5. Data: 2009-10-21 08:17:03
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a co będzie miało to lustro, czego nie ma ten Fuji???

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2009-10-21 09:04:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 23:48, "ert" <e...@o...ed> wrote:
> [...]
    > sony A200 do tego obiektyw cos ala fuji gdzie mam 28-300 i tak mysle nad
    > Sony DT 18-200 lub Tamron AF 18-200 lub Sigma 18-200 cos jeszcze?

    w tej klasie cenowej w zasadzie aparaty dostarczaja podobna jakosc
    obrazu.
    sugerowalbym abys sam dokonal wyboru np przegladajac i robiac probne
    zdjecia w jakims wiekszym sklepie np MM

    tutaj wzgledy ergonomi , wygody obslugi , osobistych upodoban moga
    odgrywac role , a tych nikt tutaj nie zna i nie dokona wyboru w Twoim
    imieniu.

    A200 ma opinie aparatu z najnizszej polki , rzeczywiscie robi troche
    odpychajace wrazenie.

    ale nie wynika jasno z postu czy 2000 zl masz na calosc z obiektywem
    czy tylko na korpus - bo jesli na korpus to sie spokojnie wyrabiasz z
    modelem lepszym niz a200 - jesli na calosc to musisz miec
    swiadomosc , ze za te pieniedze mozesz kupic jako nowy sprzet
    najnizszej klasy.

  • 7. Data: 2009-10-21 09:11:02
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > (...ciach...)
    > Chce kupic 1 obiektyw nie planuje rozwijania sprzetu itd
    > poprostu mam okazje zmienic hybryde na jakies lustro

    Nie obraz sie, ale co to niby ma ci dac?
    Poza samozadowoleniem z nowej zabawki, rzecz jasna.
    Jakie, wg. ciebie, ta lustrzanka bedzie miala przewagi nad hybryda?
    (ogolnie, albo w wypadku szczegolnym "S6500fd vs A200+superzoom")

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2009-10-21 15:16:49
    Od: "ert" <e...@o...ed>

    Dzieki za odpowiedzi wiec
    1. aparat kupic musze jest zaplacone itd..
    wiec chyba z hybrydy na hybryde sensu nie ma sie przesiadac?
    bo chyba czeka mnie wtedy FinePix S100FS ?

    to czego brakuje mi aktualnie to stabilizacji , glebi i jakosci kolorow
    w Fuji FinePix S6500fd i mysle ze lustrzanka mi to da i pewnie cos wiecej:)

    Kolejna kwestia o ktore zapomnialem to filmy jednak w fuji sie przydawaly
    kamery kupowac nie chce a jakies pare min zawsze sobie nagrywalem
    Wiec pomysl z Pentax k-x z kitem za 2200zl
    http://www.euro.com.pl/lustrzanki/opis-pentax-k-x-da
    l-18-55-mm-czarny.bhtml#content_3c

    hmm wydaje mi sie calkiem trafiony i chyba juz podaruje sobie ten
    18-200 moze kiedys dokupie a teraz nagrywanie filmikow sie przyda
    do tego karta SD i zasilanie z AA i 2200zl ehh

  • 9. Data: 2009-10-21 15:55:37
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > to czego brakuje mi aktualnie to stabilizacji,
    > glebi i jakosci kolorow w Fuji FinePix S6500fd
    > i mysle ze lustrzanka mi to da i pewnie cos wiecej:)

    Stabilizacja, owszem. Przydaje sie.
    Czego Ci brak w kolorach S6500fd - nie pojmuje (jako posiadacz takowego).

    Cos wiecej? raczej nie...

    Niby zyskasz mniejsze szumy przy tym samym ISO.
    Tyle tylko, ze majac ciemniejszy obiektyw z zestawu ("kit")
    bedziesz musial korzystac z wyzszego ISO, wiec zysk
    tu niewielki.

    Zyskasz mniejsza glebie ostrosci - latwiej bedzie np. o portret
    z rozmytym tlem (abstrahujac od tego, czy takie portrety ladne
    sa czy tez nie ;))

    Zyskasz tez szybszy AF (o ile nie bedziesz korzystac z LiveView).

    Stracisz:
    - mase informacji dodatkowych wyswietlanych w wizjerze
    bezposrednio na obrazie (mnie np. tego brak)
    - trafnosc automatycznego balansu bieli w trudnych warunkach
    (w S6500fd praktycznie nie uzywalem recznie definowanego WB,
    w K200D bez tego ani rusz)
    - "zooma", ktory zawsze byl, a teraz nie ma (a przynajmniej nie ma
    bez grzebania w plecaku za teleobiektywem ;))
    - jeden z najlepiej wyprofilowanych gripow jakie trzymalem w lapskach
    - ...

    Takie tam...

    Tak na prawde jedyne co zyskasz, to mozliwosc wydawania pieniedzy ;)
    Nie jest to takie zle.
    Ja na przyklad przesiadlem sie z S6500fd na K200d, zeby moc wydac
    pieniadze na "jasna stalke" oraz lampe blyskowa z odchylanym w obu
    plaszczynach "palnikiem".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2009-10-21 16:35:46
    Od: "ert" <e...@o...ed>

    > Czego Ci brak w kolorach S6500fd - nie pojmuje (jako posiadacz takowego).

    z czerwonym mam problem i jeszcze cos bylo nie pamietam teraz
    ogolnie jakos dziwnie oddaje kolory fuji wczesniej mialem kompakty canona i
    jakos
    tamta kolorystyka mi bardziej pasowala takie wrazenie..

    > Tak na prawde jedyne co zyskasz, to mozliwosc wydawania pieniedzy ;)

    pieniadze juz sa wydane teraz pytanie na co ewentualnie moge nic nie kupic
    kasa przepada wiec darowanemu koniowi... i cos kupic musze