    From: "gebi" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wybor lustrzanki.
    Date: Wed, 21 Oct 2009 08:51:00 +0200

    Użytkownik "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:hblm1m$bal$1@inews.gazeta.pl...

    > Pentax k-x z kitem to 2200. 2000 nie starczy na korpus i superzoom...

    Zawsze można dokupić manualne 135mm/2.8 za 150zł i obskoczyć nim sytuacje gdy
    będzie potrzebny ekwiwalent ~200mm.

    ert - musisz zastanowić się jak często używasz ogniskowych powyżej ekwiwalentu
    85mm, całkiem możliwe, że wystarczy Ci kitowy obiektyw 18-55mm, kit w Pentaksie
    jest bardzo dobrej jakości (jak na kit oczywiście) a na pewno będzie lepszy i
    lżejszy od 18-200mm.
    Do tego ten nowy K-x wygląda na bardzo dobrą propozycję na rozpoczęcie przygody
    z lustrzankami, dostępny duży zakres czułości, stabilizacja obrazu w korpusie,
    dobra ergonomia (trzymałem w ręku K-m, a on jest najprawdopodobniej tak samo
    wyprofilowany jak nowy K-x i zdecydowanie lepiej mi się go trzyma niż amatorskie
    Sony (A200, A330) - oczywiście to trzeba najlepiej samemu sprawdzić, ale dla
    mnie Pentax byłby wygodniejszy). Oczywiście filmy HD i LiveView to mogą być
    ważne sprawy dla Ciebie jako, że przechodzisz z kompaktu. Przy kadrowaniu ważny
    jest duży wizjer i tu Pentax chyba też wypada ciut lepiej niż Sony. Generalnie
    to aparat nowszy technicznie, więc i parametry ma ciekawsze np. migawka do
    1/6000s (niestety niezbyt istotne przy ciemnych obiektywach :-) ), korpus lekki,
    nieduży i teraz Cie dobiję - możesz go kupić w kolorach czarnym, białym,
    czerwonym i granatowym (tu konkurencja wymięka ;-))) ). Jeśli masz telewizorek
    HD i rodzina ciśnie, żebyś na szybko pokazał zdjęcia, to prawdopodobnie możesz
    przeglądać na nim zdjęcia z kart SD/SDHC, Sony pracuje na CF-ach, więc jest to
    też jakiś minusik.

    Generalnie kupując dowolny korpus zawsze możesz zmienić go na aparat z innego
    systemu, bo przy korpusie z jednym obiektywem wiele nie stracisz, ale mimo
    wszystko warto wybrać, moim zdaniem, coś co będzie Ci się przyjemnie użytkować.