eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawskaźnik temp silnikaRe: wskaźnik temp silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: wskaźnik temp silnika
    References: <X...@l...net>
    <529236fe$0$2185$65785112@news.neostrada.pl>
    <l72nvb$f1u$1@mx1.internetia.pl>
    <5294e7c0$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
    <l73epg$m7e$1@mx1.internetia.pl>
    <5295b734$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <52971155$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5297457e$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    User-Agent: slrn/pre1.0.2-11 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: 28 Nov 2013 21:28:18 GMT
    Lines: 87
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1385674098 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2184 77.253.217.116:53933
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4833
    X-Received-Body-CRC: 3504338590
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:655877
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >>>> Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
    >>> Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)
    >> Kuniem.
    >
    > Ale co - na grzbiecie ?

    Różnie. Trzeba to z kuniem uzgodnić, jak mu będzie wygodniej.
    Ale przeważnie pociągowo.

    > Okazuje sie ze nie kuniem
    > http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-
    kasprowy-wierch-foto/

    Kuniem też.

    > No no, jestem pod wrazeniem.
    > To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

    Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
    Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
    Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
    i ich furkach.

    >> Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
    >> To samo z obserwatorium meteorologicznym.
    >
    > Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! :-)

    Ekologiczne podejście. Murowaniec na Hali Gąsienicowej, czy schronisko
    w Pięciu Stawach też z miejscowych kamulców (na Murowaniec uszczknięto
    sobie kawałek Kościelca). Lepsze to niż wprowadzanie obcych materiałów.

    >> A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.
    >
    > I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.

    Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.
    Idąc można sobie wyobrazić, gdzie da się wjechać, a gdzie już tylko
    taczki, grzbiet i ewentualne proszenie kunia o pomoc.

    >>>> ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
    >>>> gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
    >>>> cały czas z pedałem w podłodze.
    >>> A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
    >>> przegrzewa :-)
    >>> No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
    >>> stroma, a predkosc mala.
    >> Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
    >> się poruszać po Warszawie!
    >
    > Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
    > wiekszej predkosci :-)

    Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
    małych prędkościach w korkach.

    > Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
    > 300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.

    A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
    po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
    prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.

    >> Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
    >> (lata siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
    >> przytroczonymi ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to
    >> tam kręciło się dużo pojazdów takich jak Fiat 500.
    >
    > Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
    > Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
    > chlodnicy.
    > Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?

    Te samochodziki, to przecież to samo co maluch, tyle że z bardziej obłą
    karoserią. Więc chłodzone powietrzem. W czasie wysiłku przy małej
    prędkości w komorze silnika robi się piekło. Pokrywy tej komory miały
    przeważnie uchylone. Te większe, chłodzone wodą, też wtedy wszystkie
    miały wentylator pędzony mechanicznie z wału silnika. Paskiem własnie.
    Sprzęgła elektromagnetyczne dopiero się pojawiały. Paski miały wtedy
    po prostu cięższą robotę, a robione były z marniejszych materiałów.
    Jakieś włókna roślinne chyba miały w środku. Dzisiaj jeżdże na jednym
    setki tysięcy kilometrów, a kiedys nawet na kursach uczono, że jak
    pęknie, to należy poprosić towarzyszkę podróży o nylonową pończochę.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: