-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: wskaźnik temp silnika
References: <X...@l...net>
<529236fe$0$2185$65785112@news.neostrada.pl>
<l72nvb$f1u$1@mx1.internetia.pl>
<5294e7c0$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
<l73epg$m7e$1@mx1.internetia.pl>
<5295b734$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<52971155$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5297457e$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
User-Agent: slrn/pre1.0.2-11 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Date: 28 Nov 2013 21:28:18 GMT
Lines: 87
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1385674098 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2184 77.253.217.116:53933
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4833
X-Received-Body-CRC: 3504338590
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:655877
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F napisał:
>>>> Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
>>> Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)
>> Kuniem.
>
> Ale co - na grzbiecie ?
Różnie. Trzeba to z kuniem uzgodnić, jak mu będzie wygodniej.
Ale przeważnie pociągowo.
> Okazuje sie ze nie kuniem
> http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-
kasprowy-wierch-foto/
Kuniem też.
> No no, jestem pod wrazeniem.
> To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.
>> Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
>> To samo z obserwatorium meteorologicznym.
>
> Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! :-)
Ekologiczne podejście. Murowaniec na Hali Gąsienicowej, czy schronisko
w Pięciu Stawach też z miejscowych kamulców (na Murowaniec uszczknięto
sobie kawałek Kościelca). Lepsze to niż wprowadzanie obcych materiałów.
>> A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.
>
> I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.
Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.
Idąc można sobie wyobrazić, gdzie da się wjechać, a gdzie już tylko
taczki, grzbiet i ewentualne proszenie kunia o pomoc.
>>>> ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
>>>> gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
>>>> cały czas z pedałem w podłodze.
>>> A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
>>> przegrzewa :-)
>>> No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
>>> stroma, a predkosc mala.
>> Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
>> się poruszać po Warszawie!
>
> Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
> wiekszej predkosci :-)
Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
małych prędkościach w korkach.
> Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
> 300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
>> Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
>> (lata siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
>> przytroczonymi ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to
>> tam kręciło się dużo pojazdów takich jak Fiat 500.
>
> Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
> Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
> chlodnicy.
> Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?
Te samochodziki, to przecież to samo co maluch, tyle że z bardziej obłą
karoserią. Więc chłodzone powietrzem. W czasie wysiłku przy małej
prędkości w komorze silnika robi się piekło. Pokrywy tej komory miały
przeważnie uchylone. Te większe, chłodzone wodą, też wtedy wszystkie
miały wentylator pędzony mechanicznie z wału silnika. Paskiem własnie.
Sprzęgła elektromagnetyczne dopiero się pojawiały. Paski miały wtedy
po prostu cięższą robotę, a robione były z marniejszych materiałów.
Jakieś włókna roślinne chyba miały w środku. Dzisiaj jeżdże na jednym
setki tysięcy kilometrów, a kiedys nawet na kursach uczono, że jak
pęknie, to należy poprosić towarzyszkę podróży o nylonową pończochę.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.13 08:50 J.F.
- 29.11.13 12:50 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 13:12 J.F
- 29.11.13 13:46 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 14:16 J.F
- 29.11.13 15:05 nom
- 29.11.13 15:06 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 16:03 J.F
- 29.11.13 17:05 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 17:46 J.F
- 29.11.13 18:33 RoMan Mandziejewicz
- 29.11.13 19:09 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 19:40 J.F
- 29.11.13 20:00 Jarosław Sokołowski
- 29.11.13 20:46 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=